LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto 2 uur verzekeren

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

ik ga van de week samen een vriend een auto ophalen in Groningen van uit Alkmaar, dit doen we samen met mijn auto die uiteraard verzekerd is.
Nu gaat hij terug in de auto van mij, en ik de "nieuwe" auto.
Deze Nieuwe is apk tot augustus en de auto van de verkoper staat nog in de verzekering, de auto is voor de rest goed zegt de verkoper.
Nu wil ik bij thuiskomst , de auto dezelfde dag in mijn garage zetten, helemaal goed nakijken en eventueel onderdelen van mijn oude auto overzetten.
Als alles gedaan is ga ik hem weer aan melden voor de verzekeringen mijn auto weg brengen naar de sloop.
Hoe moet ik die auto onverzekerd over rijden naar mijn eigen terrein, ik lees http://www.verzekering.nl/2015/04/29/he ... rzekering/ dat de auto verzekerd is op de zelfde dag, klopt dit?
En als dit niet waar is waar moet ik mijn auto verzekeren voor max 2 uur, en waar kan ik dat het goedkoopst doen?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door riddert »

Het eenvoudigste is om de auto op een aanhanger te zetten. Dan heb je er de minste rompslomp van.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Uw idee gaat niet op.... U moet , zodra u de auto op uw naam zet, een WA verzekering hebben afgesloten. Ook als de auto in de garage staat voor een aantal weken. Dat maakt niks uit voor de wet. U kunt hem natuurlijk schorsen, maar dat kost ws net zoveel als hem even verzekerd te houden. En met een geschorste auto mag u ook geen proefrit maken oid...

Dus ook die aanhanger gaat niet op, het gaat om de tenaamstelling!

Gewoon 2e auto op uw polis zetten en zo snel mogelijk 1 auto in orde maken zodat de sloper van de polis afkan. ( let er wel op dat uw schadevrije jaren op de blijver komen te staan!)

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Deze Nieuwe is apk tot augustus en de auto van de verkoper staat nog in de verzekering, de auto is voor de rest goed zegt de verkoper.
Dat is alvast een "grote" geruststelling de verkoper zegt dat hij goed is.(bestaan wel honderden topics over auto's waarvan de verkopende partij zei dat hij goed zou zijn maar achteraf een zeperd).
De verkoper zal hem z.s.m. willen overschrijven op uw naam hij gaat geen risico's nemen dat u door rood rijdt. te snel rijdt of een groot ongeluk zal gaan veroorzaken op zijn naam. Dus vanaf dat moment moet u hem gaan verzekeren, en wegenbelasting gaan betalen. Dus oplossing deze auto WA verzekeren bij uw eigen verzekering maatschappij en als u uw oude auto laat slopen met behulp vrijwaringsbewijs de oude auto uit de verzekering halen.

gr Henk

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door thecure »

yoyotjoy schreef:ik ga van de week samen een vriend een auto ophalen in Groningen van uit Alkmaar, dit doen we samen met mijn auto die uiteraard verzekerd is.
Nu gaat hij terug in de auto van mij, en ik de "nieuwe" auto.
Deze Nieuwe is apk tot augustus en de auto van de verkoper staat nog in de verzekering, de auto is voor de rest goed zegt de verkoper.
Nu wil ik bij thuiskomst , de auto dezelfde dag in mijn garage zetten, helemaal goed nakijken en eventueel onderdelen van mijn oude auto overzetten.
Als alles gedaan is ga ik hem weer aan melden voor de verzekeringen mijn auto weg brengen naar de sloop.
Hoe moet ik die auto onverzekerd over rijden naar mijn eigen terrein, ik lees http://www.verzekering.nl/2015/04/29/he ... rzekering/ dat de auto verzekerd is op de zelfde dag, klopt dit?
En als dit niet waar is waar moet ik mijn auto verzekeren voor max 2 uur, en waar kan ik dat het goedkoopst doen?
onderdelen overzetten, waarom wil je dat doen? de auto is toch goed volgens de verkoper?

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

bedankt voor reacties, ik ga maandag even met mijn verzekering bellen.

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

thecure schreef:onderdelen overzetten, waarom wil je dat doen? de auto is toch goed volgens de verkoper?
Hoe komt u er bij dat ik onderdelen ga overzetten?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door 16again »

yoyotjoy schreef:Nu wil ik bij thuiskomst , de auto dezelfde dag in mijn garage zetten, helemaal goed nakijken en eventueel onderdelen van mijn oude auto overzetten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door crazyme »

Die chromen uitlaat verdubbelaar ?
De luidsprekers van 50 cm doorsnede ?
Blauwe koplampen
Brede bandjes die 5 cm uit de wielkasten steken ?

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

http://www.encyclo.nl/begrip/eventueell het kan zijn dat bv de stoelen beter zijn (minder uitgezakt) in mijn auto, of andere kleine dingen.

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

en zouden de volgende personen; crazyme, 16 again en the cure, inhoudelijk kunnen reageren?
Als ik de bijdrage eens bekijk van deze personen is HEEL veel niet relevant en vaak zit men te bashen , overigens deze personen zijn niet de enige, er zijn een boel van deze figuren op dit forum, wat uiteraard niet ten goede komt van mensen die vaak in hun ogen een (groot) probleem hebben, en veel mensen gaan dan afhaken.
Dit lijkt mij niet de bedoeling van dit forum, waar mensen elkaar moeten helpen met goed advies en raad.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door olaf79 »

yoyotjoy schreef:en zouden de volgende personen; crazyme, 16 again en the cure, inhoudelijk kunnen reageren?
Als ik de bijdrage eens bekijk van deze personen is HEEL veel niet relevant en vaak zit men te bashen , overigens deze personen zijn niet de enige, er zijn een boel van deze figuren op dit forum, wat uiteraard niet ten goede komt van mensen die vaak in hun ogen een (groot) probleem hebben, en veel mensen gaan dan afhaken.
Dit lijkt mij niet de bedoeling van dit forum, waar mensen elkaar moeten helpen met goed advies en raad.
Goed advies: als het je niet bevalt hoe mensen op dit forum reageren; dan zit hier een moeie knop voor in je browser, rechtsbovenin. Er staat een x op.

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

olaf79 schreef: Goed advies: als het je niet bevalt hoe mensen op dit forum reageren; dan zit hier een moeie knop voor in je browser, rechtsbovenin. Er staat een x op.
nogmaals; Dit lijkt mij niet de bedoeling van dit forum, waar mensen elkaar moeten helpen met goed advies en raad.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waar staat die verplichting?

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
yoyotjoy schreef:en zouden de volgende personen; crazyme, 16 again en the cure, inhoudelijk kunnen reageren?
Als ik de bijdrage eens bekijk van deze personen is HEEL veel niet relevant en vaak zit men te bashen , overigens deze personen zijn niet de enige, er zijn een boel van deze figuren op dit forum, wat uiteraard niet ten goede komt van mensen die vaak in hun ogen een (groot) probleem hebben, en veel mensen gaan dan afhaken.
Dit lijkt mij niet de bedoeling van dit forum, waar mensen elkaar moeten helpen met goed advies en raad.
Goed advies: als het je niet bevalt hoe mensen op dit forum reageren; dan zit hier een moeie knop voor in je browser, rechtsbovenin. Er staat een x op.
Je kunt moeilijk ontkennen dat de reacties waar TS op doelt, niets toevoegen. Zeker niet in relatie tot de vraag waar dit topic om draait.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door ciske »

henk51 schreef:TS schreef:
Deze Nieuwe is apk tot augustus en de auto van de verkoper staat nog in de verzekering, de auto is voor de rest goed zegt de verkoper.
Dat is alvast een "grote" geruststelling de verkoper zegt dat hij goed is.(bestaan wel honderden topics over auto's waarvan de verkopende partij zei dat hij goed zou zijn maar achteraf een zeperd).
De verkoper zal hem z.s.m. willen overschrijven op uw naam hij gaat geen risico's nemen dat u door rood rijdt. te snel rijdt of een groot ongeluk zal gaan veroorzaken op zijn naam. Dus vanaf dat moment moet u hem gaan verzekeren, en wegenbelasting gaan betalen. Dus oplossing deze auto WA verzekeren bij uw eigen verzekering maatschappij en als u uw oude auto laat slopen met behulp vrijwaringsbewijs de oude auto uit de verzekering halen.

gr Henk

Hier kan je toch wat mee TS?? Serieus antwoord.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door thecure »

yoyotjoy schreef:en zouden de volgende personen; crazyme, 16 again en the cure, inhoudelijk kunnen reageren?
Als ik de bijdrage eens bekijk van deze personen is HEEL veel niet relevant en vaak zit men te bashen , overigens deze personen zijn niet de enige, er zijn een boel van deze figuren op dit forum, wat uiteraard niet ten goede komt van mensen die vaak in hun ogen een (groot) probleem hebben, en veel mensen gaan dan afhaken.
Dit lijkt mij niet de bedoeling van dit forum, waar mensen elkaar moeten helpen met goed advies en raad.
Pardon? verklaar u nader?

Mag ik het niet vreemd vinden dat u onderdelen van een oude auto gaat overzetten? als ik een nieuwe auto koop dan ruil ik mijn huidige auto in. het enige wat ik overzet is mijn zonnebril 8)
Hoezo zit ik te 'bashen'?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door witte angora »

De auto zal intussen wel opgehaald zijn? Toch een tip. Bel even je verzekeringsmaatschappij. Vaak is het zo dat je de 'nieuwe' auto op dezelfde polis kunt zetten als de oude, voor een periode van maximaal 30 dagen. Of je dan extra premie moet betalen weet ik niet zeker, volgens mij niet. Het scheelt je in ieder geval poliskosten voor een eventuele nieuwe verzekering.

En binnen die 30 dagen zul je toch wel klaar zijn met die klus, of niet dan?

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

witte angora schreef:De auto zal intussen wel opgehaald zijn? Toch een tip. Bel even je verzekeringsmaatschappij. Vaak is het zo dat je de 'nieuwe' auto op dezelfde polis kunt zetten als de oude, voor een periode van maximaal 30 dagen. Of je dan extra premie moet betalen weet ik niet zeker, volgens mij niet. Het scheelt je in ieder geval poliskosten voor een eventuele nieuwe verzekering.

En binnen die 30 dagen zul je toch wel klaar zijn met die klus, of niet dan?
is gebeurd, en gratis over zetting, thnx

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto 2 uur verzekeren

Ongelezen bericht door thecure »

En nu nog antwoorden op de vragen van mij en andere forumleden, TS???

Gesloten