LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedankt voor jullie blik Commit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Annoniempie
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:08

Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Annoniempie »

Bedankt voor jullie blik Commit
Laatst gewijzigd door Annoniempie op 12 okt 2007 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door ikmirjam »

wees eens duidelijk ipv een half verhaal neer te zetten en oze reacties in andere onderwerpen neer te zetten.... :roll:
Wat is er nu echt aan de hand?
Als je een mening wilt krijgen, dien je toch iets meer uit te wijden..

Annoniempie
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:08

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Annoniempie »

Bedankt voor jullie blik Commit
Laatst gewijzigd door Annoniempie op 12 okt 2007 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Een werknemer van ons wordt ziek , na deze ziek melding komt deze werknemer terecht bij de bedrijfsarts van Commit .
Deze bedrijfsarts spoort ons als werkgever aan om de regelgeving te volgen .

Later blijkt dat een andere werknemer van ons jaren lang zwart heeft gewerkt bij deze bedrijfsarts .

En wij maar de regelgeving volgen !!!!!!!!
Bedoel je hiermee dat je dit een vrijbrief vind om jezelf dan maar ook niet meer aan wet en regelgeving te houden?

Waarom zou je hier wat tegen willen doen? De bedrijfsarts benadeelt jou toch niet persoonlijk?
Het gaat je dus alleen om morele verplichting tov de samenleving?

Je kan hiervoor de zogenaamde "kliklijn" (anonieme tiplijn) gebruiken.
Echter voordat je dat doet zou ik toch maar eens eerst nauwkeurig uitzoeken of er überhaupt wel gefraudeerd wordt.
Mij staat er namelijk iets van bij dat voor huishoudelijk werk in bepaalde gevallen geen belasting afgedragen hoeft te worden.

Annoniempie
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:08

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Annoniempie »

Commit , Geen vrijbrief
Laatst gewijzigd door Annoniempie op 12 okt 2007 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

die vervolgens de regels laat naleven door andere
Als ie dat niet zou doen, dan zou het nog erger zijn natuurlijk. :wink: (overigens zijn het andere regels die niets met elkaar van doen hebben)

Maar waarom heb je nu juist iets tegen die arbo-arts? (hij heeft jou toch niet persoonlijk benadeeld?)
Ik neem aan dat je nog wel veel meer mensen kent die iets fout doen.

En misschien doet hij zelfs helemaal niets fout. (heb je dat al nagekeken?)

Annoniempie
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:08

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Annoniempie »

Geen vrijbrief
Laatst gewijzigd door Annoniempie op 12 okt 2007 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Heb je het dan al nagekeken of hij wel fout zit? (je beantwoordt mijn vragen niet :wink: )
De kans is namelijk groot dat dat hij helemaal niet fout zit.

Annoniempie
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:08

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Annoniempie »

Geen vrijbrief
Laatst gewijzigd door Annoniempie op 12 okt 2007 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Hoeveel dagen in de week werkt(e) die medewerker daar in de huishouding? (1 of meer dagen?)

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door BLW »

Als huishoudelijke personeel op minder dan drie dagen voor een particulier werkt dan is er geen inhoudingsplicht voor de betreffende particulier.

Het is dus zeer goed mogelijk dat deze man precies volgens de regels gewerkt heeft...............

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door ikmirjam »

t blijft een wazig verhaal van de topicstarter....inderdaad als je echt fraude vermoed, meld t dan!

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Helaas komt er geen respons meer van de topicstarter.
BLW:
Als huishoudelijke personeel op minder dan drie dagen voor een particulier werkt dan is er geen inhoudingsplicht voor de betreffende particulier
Hiermee wilde ik nog even wachten todat de topicstarter antwoord had gegeven. :wink:
ikmirjam:
inderdaad als je echt fraude vermoed, meld t dan!
Nee dus! Niet als er alleen maar vermoedens zijn!
Hier wilde ik juist mijn punt van maken.

Heel vaak bestaan er namelijk vooroordelen over mensen. Men roddelt er dan over met anderen, of men gaat ze zelfs aangeven. Veelal ook uit jaloersigheid of door waanideeen.
Achteraf blijkt vaak dat de vork heel anders in de steel zit. (echter is het kwaad dan al geschied)

Denk dus eerst altijd bij je eigen: is er een kans dat de situatie misschien toch anders in elkaar steekt, dan dat je zelf in eerste instantie denkt! (als je vermoedens hebt; doe dan eerst grondig onderzoek voordat je misschien een onschuldige aan de schandpaal nagelt)

Ik wil niet zeggen dat het in dit topic het geval is, maar het is meer in zijn algemeenheid bedoeld. (voor alle mensen die dit lezen)
Echter blijft het idd een beetje een wazig verhaal, en de topicstarter antwoordt niet echt op mijn vragen, en nu blijft het zelfs stil.
Ik vond het namelijk al vanaf het begin af aan vreemd dat een ondernemer iemand wil aangeven alleen maar omdat hij vermeend iets zwart zou doen. (er zijn namelijk maar heel weinig ondernemers die zelf wel alles volgens de regels doen) Ik wist dus eigelijk al gelijk dat er meer aan de hand moest zijn. Dat bleek later ook, maar er wordt niet vermeld wat er dan nog meer speelt.

Overigens heeft de topicstarter hier 3 dezelfde topics over gestart.

Commit
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:38

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Commit »

Namens Commit wil ik graag reageren op deze blog. We betreuren het dat de afzender niet tevreden is over onze dienstverlening. Graag willen we dit oplossen, dus hierbij het verzoek aan 'anoniempje' om contact met ons op te nemen. Dan kunnen we bespreken wat er precies aan de hand is.
U kunt mij bereiken op onderstaand e-mailadres.

Alvast bedankt voor de moeite.
Nienke Sneller, Commit
([email protected])

Annoniempie
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:08

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door Annoniempie »

Naar boven
Laatst gewijzigd door Annoniempie op 12 okt 2007 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door ikmirjam »

en ik zou t moedig vinden als je reageerd op de vorige poster, nl die van Commit.....of die persoon een mail stuurt!

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Bedankt voor jullie blik Commit

Ongelezen bericht door ikmirjam »

en nog moediger als je zou uitleggen wat je bedoelt met je bewerkte eerste bericht........nu snapt geen mens er meer iets van.. :?

Gesloten