LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mayo

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door Mayo »

Ook ik deed de vergelijking , en tot mijn verbazing, gaf de uitslag aan dat er verschillende goedkopere verzekeraars waren. Deze maandpremie kwam bij allemaal met min 10 euro per maand meer uit!! Hoezo geodkoper? En neit meer vergoed hoor!!

Misschien ben ik een uitzondering, maar mijn verzekering lijkt toch echt veel goedkoper te zijn.

gr Mayo

wietze

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door wietze »

ik vind het ook vreemd dat anderzorg een onderdeel
van de Menzis groep is en daar behoort amicon en geove ook toe.
Waarom kan anderzorg goedkoper zijn dan geove en amicon?
Met geove in groningen heb ik zeer slechte ervaringen,
ze antwoorden niet op brieven en faxen,
doen niet aan buitenland hulp ,wachtzorgbemiddeling kan je wel vergeten !
slechte dienstverlening en telefonische bereikbaarheid.

mariet

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door mariet »

:o :roll:
Ondanks de mooie vergelijkingen schiet je daar niet altijd iets mee op. Ik heb kontakt gehad met onze verzekering (CZ) met de vraag voor individuele anpassing van het Plus-Tandpakket wat wij nu hebben. Er staan een groot aantal items in die wij nooit meer nodig hebben of nooit gebruik van zullen maken.
Het antwoord was kort en bondig; NEE.
Het enigste wat mogelijk is, is een stap hoger in het pakket maar dat kost ons dan mooi 120,- euro per jaar meer.
Hoewel wij verder geen klagen hebben over CZ en deze verzekering in de vergelijking ook als gunstig voor ons naar voren kwam vind ik dit toch een grote misser.

raymond7333

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door raymond7333 »

Het overstappen naar een ander ziekenfonds kan vaak voor veel problemen geven. Bij veel aanvullenden verzekeingen van een ziekenfonds worden veel vergoedingen pas uitgekeerd als je al meerdere maanden/jaren premie betaald !!! elk jaar een ander ziekenfonds heeft dus geen zin als je aanspraak wil maken op alle vergoedingen


Independer.nl

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door Independer.nl »

Hierbij de reactie van 30 december jl. op de opmerking van "Tossie" over Anderzorg:

Hartelijk dank voor uw bericht.

In onze vergelijking nemen wij inderdaad alleen het basis Ziekenfondspakket
van Anderzorg mee. De reden hiervoor is dat Anderzorg als enige verzekeraar
een eigen risico heeft geïntroduceerd wat varieert tussen de EUR 50,- en de
EUR 200,- per jaar.

Door het late tijdstip waarop Anderzorg met de introductie van dit eigen
risico naar buiten is gekomen, was het voor ons niet meer mogelijk om dit op
een dusdanige wijze in onze site te verwerken dat het voor consumenten
duidelijk is waarvoor zij kiezen.

Wij beraden ons momenteel op welke wijze wij het eigen risico kunnen
verwerken in onze vergelijkingsmodule omdat wij streven naar een zo volledig
mogelijke vergelijking. Tot die tijd vinden wij het misleidend om
consumenten de aanvullende verzekeringen van Anderzorg te tonen zonder dat
duidelijk is dat Anderzorg als enige Ziekenfonds een eigen risico hanteert,
waardoor het niet verwonderlijk is dat zij een lagere premie kunnen hanteren
dan ziekenfondsen die geen eigen risico kennen.

Op onze site maken wij hier ook melding van middels de onderstaande tekst:
"Ruim 240 ziekenfondspakketten worden vergeleken
Ruim 240 aanvullende ziekenfondspakketten worden momenteel vergeleken
Anderzorg is alleen met haar basispakket en nominale premie in de
vergelijking opgenomen. Bij de aanvullende verzekeringen van Anderzorg geldt
sinds kort een eigen risico wat bij andere ziekenfondsen niet bestaat. Het
is daarom niet reeel de premie van die aanvulling rechtstreeks te
vergelijken met die van andere verzekeraars. Wij werken aan een oplossing om
ook de aanvullende pakketten van Anderzorg mee te nemen."

Wij vertrouwen met het voorgaande uw vraag naar tevredenheid te hebben
beantwoord.



Atilla

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door Atilla »

Onbegrijpelijk dat een consumentenprogramma, dat radar naar eigen zeggen is, zich wederom heeft laten inpakken door Indipender. Weten jullie wel dat jullie bezig zijn met consumentenbedrog ! Jullie suggereren dat De Indipender een non-profitorganistatie is ! Maar het tegendeel is waar. Zij doen dit alles alleen voor de provisie en sturen de bezoekers eigenlijk met hun site toch naar -de goedkoopste- verzekering. Vergelijkt De Indipender wel op kwaliteit is de vraag. Laten we eerlijk zijn, het benoemen van een dekkingswens met 5 sterren ! Kan iemand (een leek) mij vertellen als ik bij De Indipender mijn waarde wil toekennen voor fysiotherapie wat ik krijg als ik kies voor 3 sterren kies ! Wat een onzin.

Ik werk bij een verzekeringsintermediair welke voor diverse verzekeringsmaatschappijen ziekenfondsverzekeringen aanbied. Het regent inmiddels klachten bij ons van mensen die spijt hebben bij het aangaan van de verzekering via de indipender. Er is totaal geen nazorg zoals dit normaal is bij een intermediair. De service houd naar mijn idee op na het plaatsen van een handtekening.

m.boogers

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door m.boogers »

Ik wil laten weten wat onsgezin is overkomen, als je net particulier verzekerd bent en dan in de WW terecht komt na 32 jaar gewerkt te hebben, ben je genoodzaakt nog 12 maanden particulier verzekerd te blijven. Dit houdt in met een uitkering van 1200 euro dat wij nog 12 maanden lang daar 270 euro aan het vgz moeten afdragen. Hier wordt geen rekening gehouden met de meting per 1 november.
Een gezin met twee kinderen en bijna 25% van je netto uitkering dit is schandalig!! :cry: :cry: :twisted:

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Nu is het niet mijn bedoeling om reclame maken voor een andere vergelijkingssite, maar www.mrfinch blijkt tot nu toe heel erg betrouwbaar te zijn.

Ik werk zelf in de verzekeringsbranche en wij vergelijken vaak premies via www.mrfinch.nl , dit is een vergelijkingssite van de makers van verzekeringssite.nl. En deze sites zijn GEHEEL ONAFHANKELIJK en worden door de Consumentenbond zelf aangeraden. Je bent dan ook niet verplicht om via die site offertes op te vragen, ze verwijzen je zelfs door naar de verzekeringsmaatschappij!

en dan dit nog:

Het feit alleen al dat TrosRadar reclame maakt voor Independer is uiterst laakbaar. Zeker voor een programma dat zich graag profileert als
"onafhankelijk" consumentenprogramma.

Independer is inderdaad geen non-profitorganisatie en wordt betaald uit de provisie die een verzekeraar verstrekt als men een verzekering aangaat via Independer. Dit wil niet meteen zeggen dat zij mensen belazeren, maar het geeft wel stof tot nadenken.

Je kan je dan ook afvragen of TrosRadar (en de waarheid zal je nooit weten, al wordt het nog zo hard ontkent) een vergoeding heeft ontvangen van Independer.

Daarbij komt het feit dat niet sporadisch, maar erg vaak de voorgespiegelde premies van Independer niet kloppen. Het is dan
wel heel erg makkelijk om te zeggen dat dat komt omdat de verzekeringsmaatschappijen verkeerde info aanleveren.

Gast

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door Gast »

Typisch Meisje altijd alert en als er commentaar komt op haar topic geeft ze niet thuis. Jammer wel.

Atilla

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door Atilla »

Ik heb nu zelfs ontdekt dat De Indipender klanten voorliegt ! Vandaag een aanvraagformulier voor een ziekenfondsverzekering bij SR-zorg onder mijn neus gehad welke is gedownload via de indipender.nl . Hierop staat zgn het adres van -de verzekeringsmaatschappij- vermeld waar het formulier naar toe dient gestuurd te worden. Er word verzocht om het aanvraagformulier naar Hilversum te sturen, echter is het werkelijke postadres in Rotterdam.

Indipender. . . zeg gewoon eerlijk dat het naar jullie adres toegezonden moet worden ivm het vangen van juliie provisie-inkomsten.

Bovendien staat op het aanvraagformulier het volgende: -Voor al u vragen kunt u kontakt opnemen met Stad Rotterdam Verzekeringen-
En niet met jullie ! ! !

Waar is de service en nazorg van De Indipender tijdens en na de aanvraag !

Mensen. . . ga toch gewoon weer naar je eigen tussenpersoon waar je misschien iets meer betaald, maar waar je na de aanvraag ook nog steeds kan terugvallen bij problemen bij diegene die je het produkt heeft geadviseerd.

Not

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door Not »

Maar je hoeft dit toch niet via hun te doen .Je kan toch gewoon ook naar de website van die verzekering gaan .Want ik doe dat nooit met zulk soort sites alleen maar omdat ze dan ook al mijn gegevens hebben.
En je weet nooit wat ze er mee doen later.
En wat moet ik nu nou met een tussenpersoon of die een allemaal een goed advies geven.Want een hele boel kiezen er een waar ze zelf het meeste aan verdienen.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Er is commentaar geweest op een topic?

Dat is mij even ontgaan, ik wil natuurlijk niet de indruk geven dat ik verstoppertje speel. Zeg me maar welk topic.

Enne "gast" : het is jammer dat jij alleen commentaar kan geven op de personen die reageren in plaats van inhoudelijk op het onderwerp in te gaan. Of heb je zelf niet zo veel inhoud? Dat zal het wel zijn, anders had je wel de moeite genomen om je te registreren. Sneu...

simonus

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door simonus »

Ik denk dat ze deze bedoelen.
Geplaatst op 11 Jan 2004 23:32 door mevrouw x


--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen,

Ik wil toch eens reageren op Meisje. Natuurlijk heeft Hamburg Mannheimer een KvKinschrijving, blijkbaar ben je niet één van de slimste. Iedereen weet dat als je een bedrijf wilt beginnen je bij de KvK een inschrijving moet hebben. Alleen de meeste mensen hebben er moeite mee om te begrijpen hoe de bedrijfscultuur bij HM is. Als je carrière wilt maken en veel geld verdienen zul je keihard moeten werken en dat is overal zo. En laat ik het zo zeggen: bij Aegon, NN, Delta Lloyd etc. gebeuren er verschrikkelijke dingen waarvan men niets weet. HM is een bedrijf dat tenminste open is en een product wat geweldig en uniek is en ik heb het nog niet gezien in Nederland. Maar goed, niet iedereen wilt rijk worden, dat is iedereen zijn/haar eigen keuze maar wees dan niet zo kinderachtig om een bedrijf af te kraken dat je niet eens kent. Verdiep je eens ergens in voordat je uitspraken doet, want het staat zo dom als je maar wat roept. En voor de mensen die zo zijn: als je succesvol wilt zijn moet je hier maar eens goed over nadenken!! Een betere wereld begint bij jezelf!!

Veel groetjes van HM!!!!!

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Oke dan, ik bereid alvast een repliek voor.

fricav

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door fricav »

Ik heb zelf via de diverse websites van verzekeringsmaatschappijen onderzoek gedaan. Dit hoeft echt niet via Independer te gebueren.
Met zelf onderzoek kom je ook ver.
De goedkoopste hoeft natuurlijk niet de beste te zijn.
Let vooral op de voorwaarden/uitkeringen, deze verschillen nogal.
Ik ben zelf naar CZ-groep gegaan, zit tussen de duurste en goedkoopste in.
Alles was binnen 2 weken in orde gemaakt.

mary ritsema

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door mary ritsema »

:twisted: Hierbij wil ik u melden dat ik de verzekraar Ander Zorg om informatie heb gevraagd mbt de premies.

Er was ook een inschrijfformulier bijgevoegd. Vragen zijn oa: Hebt u Me of Chronische vermoeidheid, hebt u rugklachten etc.

Mede om deze reden heb ik de zaak gelijk verscheurd. Ander Zorg is kennelijk op zoek naar gezonde mensen en wil zo de premie laag houden. Dat ze daarmee de anderen Zorgverzekeraars opzadelen met alleen ziek patienten realiseren ze zich kennelijk onvoldoende.

Dit item dient mijns inziens meer aandacht!

Schipborg, Mary Ritsema

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Bespaar op uw ziekenfondsverzekering via de Ziekenfondshulp

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Bij elke verzekeringsmaatschapij waar u een particuliere verzekering probeert af te sluiten zult u die vragen tegenkomen op de zogeheten gezondheidsverklaring.

Gesloten