LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dela Uitvaartverzorging.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Dirk van Elteren

Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Dirk van Elteren »

Beste mensen,

Heeft u ook een uitvaartverzekering bij Dela-RVS?

Kijk dan goed uit, Dela betaald namelijk niet uit wat ze wel zwart op wit zetten op de polis.

Wij hebben dit helaas onlangs moeten ondervinden nadat onze dochter was overleden.

Volgens de papieren van Dela was er een gegarandeerd bedrag dat zou worden betaald, echter bleek achteraf dat slecht 1/3 van het verzekerd bedrag daadwerkelijk uitbetaald werd.

Wij zitten dus met een enorme kostenpost voor de uitvaart van onze dochter.
En dat na alle ellende van het overlijden van ons kind.

Dela vergoed niets, maar regeld de uitvaart, maar neem dan s.v.p. geen besluit van deze regeling geen gebruik te maken, dan laten ze je mooi met alle ellende zitten.

Protesteren, op welke manier dan ook, heeft geen enkele zin, Dela doet er niets aan, sterker nog, je krijgt niet eens antwoord.

Dela werkt dus echt op de aloude manier, de ene zijn dood is ons brood!

Wel incasseren, maar uitbetalen ho maar.

Vermijdt deze verzekering zo snel mogelijk, bent u al klant, laat dit dan zo spoedig mogelijk ongedaan maken.
Vraag uw betaalde bedrag terug en koop een uitvaartverzekering bij een andere uitvaartbezorger.

Kijk hiervoor op http://www.nuvu.nl/

NAK

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door NAK »

Geachte heer van Elteren,

In de eerste plaats mijn oprechte deelneming met het verlies van uw dochter.
Ik heb uw droevig relaas gelezen en wil uw graag de volgende twee adviezen geven:
1) Dien een klacht in over de gang van zaken bij
Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 216
1270 AE Huizen
E-mail: [email protected]

2) Koop bij de Landelijke Stichting Rouwbegeleiding het boekwerk
"Gids na een overlijden"
U kunt in het bezit komen van deze gids door overmaking van € 15,- tnv LSR te Utrecht, onder vermelding van code L 01.
In dit boekwerk vindt u veel tips omtrent allerhande zaken welke
met het overlijden en de verwerking daarvan te maken hebben.

Voorts wens ik u veel sterkte in de komende tijd
NAK

Dirk van Elteren

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Dirk van Elteren »

Geachte heer/mevrouw NAK

Mijn hartelijke dank, ik heb inmiddels het boek ontvangen via een goede vriend van ons.
Daar staan inderdaad zeer bruikbare tips in.

Nogmaals mijn hartelijke dank.

Dirk van Elteren

Dirk van Elteren

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Dirk van Elteren »

Beste mensen,

Vandaag eindelijk bericht ontvangen van mijn verzekeringsadviseur op een reeds lang lopend probleem met Dela.

Dela zou op 28 februari 2005 een brief aan ons toe hebben gezonden met uitleg omtrent de uitbetaling na het overlijden van onze lieve dochter Daisy.

Ik vernam dat Dela die brief naar een verkeerd adres zou hebben toegezonden, en een mailtje naar mijn verzekeringsadviseur, maar wat toevallig, ook naar een verkeerd adres!

Dela maakt er duidelijk maar een rommeltje van, brieven en mailtjes naar verkeerde adressen sturen blijkt daar de gewoonste zaak van de wereld te zijn.

We zijn ook zeer bedroeft met de inhoud van de brief, bijgaand een afschrift daarvan.

Groet,

Dirk van Elteren


P.S.,

Dela heeft in de prognose voor 2004 zelf vastgesteld dan het verzekerd bedrag € 3.240,00 is.

Wij hebben uitbetaald gekregen het luttele bedrag van € 1.925,00 een verschil van € 1.315,00

Dela beweerd dus dat ze een uitvaart kunnen verzorgen voor een bedrag van € 1.925,00!

Volgens informatie die wij onder een andere naam hebben ingewonnen bij Dela betaald Dela aan een bij hun aangesloten uitvaartorganisatie tussen de € 3.000,00 en € 3.500,00 voor een uitvaart!

Als ik alles zo op een rij zet ruikt het hier behoorlijk naar oplichting!

--------------------------------------------------------------------------------

Brief Dela via e-mail van adviseur ontvangen;

Bijlagen uw kenmerk ons kenmerk datum
DU/UA/50795 28 februari 2005
behandeld door doorkiesnummer
Mevrouw E. Bouwmans (040) 260 16 83
onderwerp
Overlijden van Daisy van Elteren; dossiernummer 4120751.

Geachte heer Van Elteren,

Middels uw brief d.d. hebben wij vernomen dat u bezwaar maakt tegen de vergoeding die DELA heeft uitgekeerd inzake het overlijden van Daisy van Elteren.
Wij hebben de berekening van de vergoeding opnieuw bekeken en vastgesteld dat deze correct is uitgevoerd.

Voor berekening van de vergoeding is de volgende procedure gehanteerd. Wanneer nabestaanden na het overlijden van een verzekerde zelf een uitvaartondernemer inschakelen in plaats van DELA, vergoeden wij niet meer dan die kosten welke DELA gehad zou hebben indien DELA de uitvaart zelf had verzorgd of laten verzorgen. Daar wij vooraf prijsafspraken maken, kunnen wij de uitvaart vaak goedkoper uitvoeren dan een particuliere onderneming. De berekening is gebaseerd op de verzekerde diensten conform de polisvoorwaarden waarbij per verzekerde dienst een vergoeding wordt berekend op basis van voor DELA geldende tarieven in de woonplaats van de overledene.

Indien u niet accoord gaat met de voorwaarden zoals door DELA worden gehanteerd, gelieve u zich te wenden tot het Klachteninstituut Verzekeringen, t.a.v. de heer mr. J.W. Wabeke,
Postbus 93560, 2509 AN ’s-Gravenhage.

Vertrouwende u hiermede van dienst te zijn geweest.


Hoogachtend,
DELA



Afdeling Uitvaartadministratie

NAK

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door NAK »

Beste heer v. Elteren,

Laat niet te veel tijd verloren gaan met het informatie inwinnen via deze site, maar dien zo snel mogelijk een bezwaar bij de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen.
In de meeste gevallen moet een bezwaarschrift binnen 6 tot 8 weken binnen zijn, omdat het daarna het recht tot bezwaren komt te vervallen.

En omdat u aangeeft bedrogen te zijn moet u zich bezwaren.

Succes
NAK

Dirk van Elteren

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Dirk van Elteren »

Beste heer/mevrouw NAC,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij hebben inmiddels een klacht ingediend, samen met onze verzekeringsadviseur.

We wachten het allemaal maar even af wat daar uit gaat komen.

Nogmaals mijn dank.

Met vriendelijke groet,

Dirk

Stoppertje

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Stoppertje »

De brief die u ontvangen heeft van de Dela is een standaard brief. Wij hebben een exact zelfde brief van hun ontvangen. Als men na een overlijden overlegt met de Dela over een afwijking van de standaard regeling en dit door de Dela accoord wordt bevonden, dan krijg je achteraf van hun toegestuurd: de standaard brief en de volledige rekening. Als je dan een klacht indiend: volgt er een gesprek en weer zo'n brief!!! Om gek van te worden. Aangezien ik 2 maal met de Dela te maken had binnen 9 maanden en dus niet zo sterk in mijn schoenen stond heb ik dan ook geen klacht ingediend bij de ombudman.

Dirk van Elteren

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Dirk van Elteren »

Hallo Stoopertje,

Dank voor je reactie, wij zijn inmiddels aangeland in het domein der rechters, eerst naar Bureau van Rechtshulp, alle papieren erbij, om vervolgens toch de stap naar de Rechter te gaan zetten.

Dela heeft het recht niet het door hun vastgestelde bedrag voor een uitvaart te ondermijnen, ze zetten het immmers zwart op wit.

Mocht je hierover persoonlijk verder willen praten, mijn e-mailadres is op te vragen bij TrosRadar.

Greot,

Dirk

Gast

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Gast »

Met alle respect, de polisvoorwaarden van Dela zijn helder. Schakel je een andere uitvaartondernemer in en claim je daarna de kosten bij Dela, dan zit je (hoe vervelend ook) fout.

Dirk van Elteren

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Dirk van Elteren »

Geplaatst op 29 Mei 2005 22:17 door Gast.

Met alle respect, de polisvoorwaarden van Dela zijn helder. Schakel je een andere uitvaartondernemer in en claim je daarna de kosten bij Dela, dan zit je (hoe vervelend ook) fout.


Beste Gast van 22.17 uur,

Hiermee zit jij helemaal fout, ik denk ook dat je het verhaal niet goed hebt gelezen, zo uit je reactie te zien.

Dela heeft zelf een bedrag genoemd waarvoor mijn overleden dochtertje verzekerd was, maar omdat wij ervoor hebben gekozen Daisy is in onze eigen woonplaats, op haar eigen bed te laten opbaren, en niet helemaal in Rotterdam, wil Dela het door hun vermelde bedrag niet uitbetalen.

Dela staat hierom bekend, als iemand het ook maar in zijn/haar hoofd haalt iets anders te willen dan Dela wil kun je gewoon fluiten naar je geld.

Er zijn inmiddels diverse rechtzaken geweest tegen Dela omdat deze de eigen polisvoorwaarden niet na komt, en steeds hebben ze verloren.

Dan moet er dus structueel iets niet in orde zijn bij Dela.

Wij zullen afwachten wat de rechter in ons geval beslist, maar zien de rechtzaak met vertrouwen te gemoet.

Groet,

Dirk

NAK

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door NAK »

Beste Stoppertje,

Waar komt de gedachte vandaan dat je niet sterk in de schoenen zou staan.
Mijn advies is, zet alle bevindingen in chronologische volgorde op papier en dien dat als bezwaar in bij:
Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 216
1270 AE Huizen
E-mail: [email protected]

Als onafhankelijke instelling zoeken zij de hele zaak wel voor je uit.
Nu heb je niets, maar het kan misschien iets worden.

Benk daarbij: Niet geschoten is altijd mis.

Succes

jolanda2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2005 11:51

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door jolanda2 »

Omdat ik zelf ook problemen heb met Dela ben ik benieuwd hoe dit is afgelopen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door NAK »

jolanda2

Wacht niet te lang, ander loop je het risicodat de bezwaar termijn is verlopen.

Lees daarom het advies nog een wat ik aan de heer van Elteren heb gegeven.

Succes

kuiken
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2004 07:31

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door kuiken »

Het boek gids na het overlijden had u volgens mij van dela moeten krijgen omdat dat in het pakket zit.
Het verwonderd mij dat u nog geld heeft gekregen u heb dan waarschijnlijk dela wel gewaarschuwd dat uw dochter was overleden en vervolgens aangegeven dat u zelf voor een verzorger zou zorgen.
Als ik naar de bedragen kijk dan bent u voor 3000 euro verzekerd maar uw pakket is zo ingekocht dat de waarde daarvan 1950 euro bedraagt.
Bij deze natura verzekeraars is ook veel niet meeverzekerd zoals advertenties, rouwkaarten maar voor een deel, ze voeren de goedkoopste kist en wil je een iets mooiere dan moet je dat ook bijbetalen.
Ook zijn er zaken meeverzekerd die niet echt nodig zijn zoals volgauto,
'Voor iedereen die er nog mee te maken krijgt, iets waar je helemaal geen gebruik van maakt wordt door dela uitbetaald.
Voor een thuis koeling, kosten hier ongeveer 100 euro, zou je in zo'n geval beter zelf kunnen betalen omdat aula kosten veel hoger zijn.
Ik stop even maar als u vragen heeft dan lees ik dat nog wel.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Wheeler »

Rechtzaak loopt nog steeds, kan volgens mijn advocaat en de rechter nog even duren voordat er uberhaubt een uitspraak wordt gedaan omdat er erg veel aanmeldingen van klachten tegen Dela blijken te zijn.

Maar we houden moed!

demian
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:39

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door demian »

Beste dirk,

ik heb even een vraag heb jij ook een DELA-RVS natura verzekering?!

Groetjes Sabine

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Wheeler »

Beste Sabine,

Ja, die heb ik ook.

Groet,

Dirk

demian
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:39

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door demian »

Even een vraag hoe zat het dan bij jullie met de aula en condeleance ruimte. Ik heb zelf net mijn verhaal op dit forum geplaats, als het misschien intressant vind kun je dat lezen. Ik heb namelijk ook veel problemen met de Dela. Ons zoontje is in November begraven, en heb niks anders dan ellende met de Dela. Niemand kan ons iets vertellen.

Als er vragen zagen moeten we bellen met de RVS, die kan ons geen antwoorden geven en die verbinden ons door naar de Dela. Nu beweren ze dat een RVS-DELA verzekering anders is dan een DELA verzekering. En vandaar dat de aula en condeleance ruimte niet vergoed gaan worden. Zo zijn er nog veel meer dingen die niet kloppen. Volgens de manager van Dela is ons pakket 1950,- euro van waarde. Terwijl als ik bel met de rvs die rond de 3500,- euro zeggen........

Ik hoor graag van je!

Groetjes Sabine

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Wheeler »

Beste Sabine,

Allereerst mijn medeleven bij het grote verlies van je kind, ik weet welke ellende je moet doormaken.

Bij Dela werkt het als volgt;

Je sluit via RVS een uitvaartverzekering af en betaald daarvoor netjes maandelijks je premie.

Vervolgens kom je voor het voldwonge feit te staan dat je kind overlijd, met alle ellende van dien.

Je meldt keurig aan Dela dat je kind is overleden en Dela verteld je dat er een uitvaartverzorger naar je toe komt.

Daarmee spreek je alles door, al je wensen zijn mogelijk, maar let op!

Nu komt de grote dikke adder onder het gras vandaan.

RVS-Dela geeft aan in de jaarlijkse brief die je ontvangt dat je verzekerd bedrag is vastgesteld op laten we zeggen € 3.500,00 per verzekerd persoon!

Maar zodra het om een kind gaat komt er ineens een totaal ander bedrag dat wordt uitgekeerd, in mijn geval slechts € 1.925,00 terwijl een standaard uitvaart volgens hun informatie zo rond de € 3.300,00 ligt.

Kortom RVS-Dela beweerd dus glashard dat je een kind, wat overigens net zo duur is als een volwassen uitvaart, kunt begraven voor iets meer dan € 1.900,00!

Volgens de polis is de aula en condeleanceruimte inbegrepen, evenals 75 overlijdensberichten en 75 bedankkaarten, twee volgauto,s en uiteraard de auto waarin het stoffelijk overschot van de overledene wordt vervoerd.
Tevens zijn de grafrechten voor 15 of 20 jaar meeverzekerd, maar dat is sterk afhankelijk van de gemeente waar je kind wordt begraven.

Alle overige kosten komen voor je eigen rekening, wat mijnsinziens best te begrijpen is.

Maar hoe dan ook, volgens Dela kun je een kind dus goedkoper begraven dan een volwassen persoon, wat uiteraard niet klopt.

Ik ben inmiddels druk bezig al mijn verzekeringen die via RVS lopen om te zetten naar een meer betrouwbaar adres, RVS en uiteraard Dela hebben voor mij totaal afgedaan als betrouwbaar, dat zijn ze per slot van rekening totaal niet.

Ik wens je veel succes bij de verdere verwerking van je verdriet, ikzelf ben er nog lang niet overheen mag ik je melden, ben er dagelijks veel mee bezig.

Nogmaals sterkte en succes gewenst.

Veel liefs,

Dirk

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dirk, kijk goed uit naar welke maatschappij je gaat met je verzekeringen. RVS is een onderdeel van de ING groep ga je naar NN dan zit je nog vast aan hetzelfde spul.

Gesloten