LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cindymarco

Mijn inschatting is, dat het zakelijk gezien wel heel slecht zal gaan met deze verzekeraar.

Maxiem

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

MAXIEM schreef:cindymarco

Mijn inschatting is, dat het zakelijk gezien wel heel slecht zal gaan met deze verzekeraar.

Maxiem
Maar gaat dat, gezien de tijd dat dit topic al loopt, niet al jaren zo...?

tante rodiworst
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2012 10:53

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door tante rodiworst »

Heb 4jaar geleden wegens niet en gedeeltelijk uitkeren van declaraties opgezegd en mijn rekening geblokkeerd. Ook ik kreeg op 21febr. een schrijven dat ze niet konden incasseren,heb in die 4jaar nooit iets van ze gehoord en dacht er vanaf te zijn. Zou mooi zijn als ze eindelijk aangepakt worden.

Vannessa8
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2012 09:11

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Vannessa8 »

Helaas heb ik ook een Dierverzekering bij picobello afgesloten begin dit jaar. Niet goed opgelet dat deze maatschappij bonafide is. Mijn honden (2) kregen last van kennelhoest waarvoor ze zijn behandeld. Eind februari de rekening gedeclareerd maar ik kreeg taal noch teken. Toen ik afgelopen week een email stuurde wanneer ik het geld kon verwachten kreeg ik een email terug:
"Huisdieren zijn niet ingeënt tegen kennelhoest. Dit is verzorging."

Kennelhoest behoort niet tot de standaard inentingen en wordt enkel aanbevolen indien een hond een pension, kennel of show bezoekt.
Dit is bij mij niet het geval.

Ik heb de mogelijkheid een aangetekende bezwaarbrief te versturen maar ik heb alleen een postbusnummer. Daar kun je toch niets aangetekend naar versturen?

Kan iemand mij advies geven?

Alvast bedankt.

Vannessa

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Vannessa8

Ook naar een postbusnummer kun je gewoon een aangetekende brief sturen. Ik ik raad je dit af. Het bezwaar wordt gewoon afgewezen en je hebt opnieuw onnodige kosten gemaakt. Je kunt beter een aangetekende opzeggingsbrief versturen en een andere betrouwbare verzekeraar zoeken (wel eerst de kleine lettertjes goed lezen). Zelf elke maand een bepaald bedrag opzij leggen is overigens ook een mogelijkheid die prima kan werken, als je de discipline hebt om het geld niet ergens anders voor te gebruiken.

Maxiem.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

MAXIEM schreef:Vannessa8

Ook naar een postbusnummer kun je gewoon een aangetekende brief sturen. Ik ik raad je dit af. Het bezwaar wordt gewoon afgewezen en je hebt opnieuw onnodige kosten gemaakt. Je kunt beter een aangetekende opzeggingsbrief versturen en een andere betrouwbare verzekeraar zoeken (wel eerst de kleine lettertjes goed lezen). Zelf elke maand een bepaald bedrag opzij leggen is overigens ook een mogelijkheid die prima kan werken, als je de discipline hebt om het geld niet ergens anders voor te gebruiken.

Maxiem.
Hier kan ik me bij aansluiten. Ondanks dat ik, zoals je in dit topic kunt lezen, geen goed woord over heb voor Pico Bello, vind ik dat ze in dit geval wel een beetje gelijk hebben. Kennelhoest kan iedere hond krijgen, ingeent of niet. Het is onzin dat je een hond zou moeten inenten tegen kennelhoest om naar een hondenschool of show te kunnen (pensions stellen het wel vaak verplicht). Kennelhoest is vergelijkbaar met een griep bij mensen. Het is geen ernstige ziekte en 'hoort' er een beetje bij. Ik heb mijn honden nooit in laten enten tegen kennelhoest, train met ze bij verschillende hondenscholen en loop shows en ze hebben nog nooit kennelhoest gehad.
Maar goed; feit blijft dat Pico Bello een bonafide verzekeraar blijkt te zijn en op de één of andere manier al jaren op die manier aan de weg blijft timmeren. Ik vraag me af of daar echt niets aan/tegen gedaan kan worden?

Vannessa8
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2012 09:11

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Vannessa8 »

Dag,
dus als ik het laatste commentaar goed begrijp,heb ik geen recht op vergoeding van de kosten gemaakt vanwege kennelhoest?
vrgroet,
Vannessa

Vannessa8
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2012 09:11

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Vannessa8 »

@ Laantje,
Ik heb zelf opgezocht dat de inentingen tegen kennelhoest geen standaard inentingen zijn,dit was dus niet het antwoord wat ik van PB kreeg. Het enige antwoord wat ik kreeg staat tussen de aanhalingstekens.
gr. Vannessa

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Vannessa8 schreef:@ Laantje,
Ik heb zelf opgezocht dat de inentingen tegen kennelhoest geen standaard inentingen zijn,dit was dus niet het antwoord wat ik van PB kreeg. Het enige antwoord wat ik kreeg staat tussen de aanhalingstekens.
gr. Vannessa
Het antwoord van Pico Bello slaat nergens op. Huisdieren kunnen wel degelijk ingeent worden tegen kennelhoest. Maar het is natuurlijk wel erg gemakkelijk als Pico Bello dit onder 'dagelijkse verzorging' laat vallen. Waar je hen wel op aan kunt spreken, is dat jouw hond wel degelijk geent is tegen kennelhoest en dat je dat van hen vergoed wil zien.

Pegster3
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:26

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Pegster3 »

Het is toch raar dat er niets gedaan wordt aan dat bedrijf Pico Bello?
Zoveel klachten. Ik krijg net een onbeschoft mailtje over declaraties.

Pico Bello dierenverzekering is aan NIEMAND aan te raden. Ze zijn onbeschoft via mail, een onwerkelijke Algemene voorwaarden, telefonisch nooit bereikbaar op hun mobiele nummer. Kortom incasseren ze je geld op tijd, maar ontvangt nooit iets terug ondanks de declaraties van de dierenarts die je ze toestuurt. Je krijgt na weken antwoord op je vraag en dan maar afwachten met welke toon je deze ontvangt. Ze zijn al bekend bij RADAR en bij KASSA. Kan je nagaan hoe erg het is bij hun. Ze zijn oplichters. Lees de Algemene voorwaarden goed, want je zit 2 jaar aan ze vast. Opzeggen tussentijds is onmogelijk. Als je dier komt te overlijden moet je alsnog de maand afbetalen. Meeleven met je diertje hoef je in ieder geval van Pico Bello niet te verwachten. En zeker niet met de klant. Ze weten niet hoe ze met klanten moeten omgaan. Kijk uit en zoek aub wat beters voor je geliefde dier!

Maar nu vraag ik me af waar je nou moet zijn om dit bedrijf op te doeken? Dit kan toch niet? Zoveel mensen met dezelfde klachten. Ik word al een jaar vervelend behandeld en nu moet er maar wat aan gedaan worden.

Verzekerd zijn, betalen voor je verzekering en niets ervoor terug ontvangen. Dat is makkelijk verdiend. Dit klopt toch niet?

WIE WEET WAAR IK MOET ZIJN MET DEZE SERIEUZE KLACHTEN? :twisted:

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pegster3

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
https://www.klachtenkompas.nl/

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

* Als je kunt bewijzen dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.

*Meldpunten Internetoplichting:

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl

**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact

De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.

***Handige adressen:

http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/

Met vriendelijke groet, Maxiem.

DazzL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2012 08:18

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door DazzL »

Ook wij hebben een dierenverzekering bij PicoBello lopen vanaf 2006.. We hebben dezelfde ervaringen als de mensen op dit forum. De eerste keer betalen ze inderdaad nog wel uit, maar daarna niet meer of maar een zeer klein gedeelte van de declaratie. Omdat de dieren vrij weinig mankeren sluimert deze verzekering gewoon door en betaal je elke maand ongemerkt je premie. Verder hoor je helemaal niks van deze verzekeraar.. en elk jaar verhogen ze ook nog eens ongemerkt de premie. Op het telefoonnummer (een 06 nummer) zijn ze niet bereikbaar, inloggen op je persoonlijke pagina op de website werkt niet.
Als je geluk hebt krijg je nog wel reactie via de mail maar dit zijn dan meestal korte onpersoonlijke en ongeïnteresseerde berichten in hakkelig Nederlands.
We hebben de verzekering nu opgezegd en dit hebben ze gelukkig ook bevestigd. Nu maar eens afwachten of ze zich hieraan zullen houden. In ieder geval moet het maar eens afgelopen zijn dat deze mensen geld verdienen (stelen) over de ruggen van onwetende mensen (en dieren) die wel gewoon hard werken voor hun centen!

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

DazzL

Advies: houdt in elk geval de afschrijvingen op je bankrekeningnummer goed in de gaten (als je tenminste toestemming had gegeven voor het automatisch incasseren van de premie) en storneer (indien van toepassing) tijdig (binnen 57 kalenderdagen)

Maxiem.

DazzL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2012 08:18

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door DazzL »

Maxiem, dat ga ik zeker doen! bedankt.

jan veenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2013 09:02

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jan veenstra »

Ik lees een hoop klachten over deze verzekeraar en maar eens zitten Google'n en tot mijn verbazing zie ik op hetzelfde adres ook een bedrijf dat in kozijnen doet.

maar eens KvK register gekeken en blijkt dat op postbus 229, 7580 AE in Losser meerdere bedrijven staan ingeschreven

Pico Bello doet in dierenverzekeringen / kozijnen en datingsites

M.vr.gr Jan

angermanagement
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2013 10:36

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door angermanagement »

Eerste de brief van mijn rechtsbijstand:

Pico Bello Dierenverzekering

Postbus 229

7580 AE LOSSER

Tevens per e-mail: [email protected]

Ons kenmerk 2013039738-01 Doorkiesnummer (076) 52 57784

Uw kenmerk 2827 Faxnummer (076) 52 57786

Behandeld door mw. xxx

Woensdag en Vrijdag afwezig

Onderwerp: xxx/ Pico Bello

Tot mij wendde zich de heer R.J. xxx , wonende aan de xxxxx

(hierna: cliënt) met het verzoek zijn belangen te behartigen. Graag uw aandacht voor het navolgende.

Cliënt heeft een dierenverzekering bij u afgesloten. Hiervoor heeft hij telkenmale zijn premie voldaan.

Onlangs heeft cliënt een factuur ingediend voor een bedrag van € 88,75. Omdat hij hierop van u

geen enkele bevestiging danwel reactie ontving, heeft cliënt onderzoek verricht op internet. Op basis

van berichten op internet kreeg cliënt het vermoeden dat u niet meer actief opereerde en heeft hij de

premiebetaling van juni en juli 2013 laten storneren.

Medio augustus 2013 heeft u cliënt bericht dat zijn polis is geroyeerd en geen uitkering zal plaatsvinden. Dit

conform artikel 8.6 van uw polisvoorwaarden.

Artikel 7:934 geeft hieromtrent echter het volgende weer: “het niet nakomen van de verplichting tot betaling

van de vervolgpremie kan eerst leiden tot beëindiging of schorsing van de verzekeringsovereenkomst of de

dekking, nadat de schuldenaar na de vervaldag onder vermelding van de gevolgen van het uitblijven van

betaling vruchteloos is aangemaand tot betaling binnen een termijn van 14 dagen, aanvangende de dag na

aanmaning.”

Dit artikel is van dwingend recht, hetgeen betekent dat u hiervan niet ten nadele van cliënt kan afwijken. Dat

betekent dus dat de verzekeringsovereenkomst niet door u kan worden opgezegd. Immers, u heeft cliënt

niet aangemaand alsnog tot betaling binnen een termijn van 14 dagen over te gaan, dit onder vermelding

van de gevolgen bij het uitblijven van betaling. De verzekeringsovereenkomst is dan ook nog gewoon van

kracht. Cliënt zal thans ook gewoon weer aan zijn betalingsverplichtingen voldoen.

Gezien het bovenstaande verzoek ik u, voor zover nodig sommeer ik u mij binnen 10 dagen na heden

schriftelijk te bevestigen dat de verzekeringsovereenkomst van kracht blijft.

ARAG SE Nederland · Prinsenkade 4, 4811 VB Breda · Postbus 230, 3830 AE Leusden · T (076) 52 57777 · F (076) 52 57750

www.ARAG.nl · Rabobank 38.52.84.438 · ABN AMRO 45.80.09.253 · ING 607793 · BTW NL851862731B01 · KvK 55794173

ARAG SE is statutair gevestigd te Düsseldorf (Duitsland)

Blad : 2

Ons kenmerk : 2013039738-01

U heeft op 19 augustus jl. aangegeven niet tot uitkering over te gaan. U verwijst hiervoor naar artikel 8.6

van uw polisvoorwaarden. Hierin is het volgende bericht: Is herhaaldelijk incasso niet mogelijk dan zal de

maatschappij kunnen besluiten de verzekering te annuleren.

Uit dit artikel blijkt niet dat er bij niet betaling geen uitkering zal plaatsvinden. Dat staat er immers niet. Daar

komt blij dat herhaaldelijke incasso niet heeft plaatsgevonden. Cliënt heeft de premies van de maanden juni

en juli 2013 gestorneerd. Daarna heeft u geen enkele maal geprobeerd een incasso te laten plaatsvinden,

zodat van herhaaldelijk incasso geen sprake is. Tevens staat in dit artikel dat u dan kan besluiten de

verzekering te annuleren. Daaruit blijkt niet dat de dekking is geschorst bij niet betaling.

Aldus verzoek ik u, voor zover nodig sommeer ik u binnen 10 dagen alsnog tot betaling van het bedrag ad €

88,75 op de rekening van cliënt over te gaan.

In afwachting van uw spoedige reactie, verblijf ik.

Hoogachtend,

xxx Rechtsbijstand






Na heel wat heen en weer even een voorbeeld van een reactie van Pico Bello:

Let op het rekenmodel!

Losser 29 augustus 2013.

Betreft: xxx /Pico Bello.

UW kenmerk 2013039738-01

Geachte heer/mevrouw xxxx

Enige uitleg hoe nu echt de vork aan de steel zit.

Mijn advies om ook vooraf alles goed door te nemen alvorens maar klakkeloos

aanneemt wat uw cliënt u voorschotelt.

Wie bepaald het zakelijke belang bij jullie om ook zaken onder honderd euro

aan te nemen en er zoveel tijd in te steken?

Wij overtuigen u nu ook nog dat u op het verkeerde been bent gezet door xxxx.

Factuur van 8-7-2013 word op 9 augustus 2013 twee maal bij ons aangeleverd per mail.

Op 16 augustus opnieuw twee maal. Waarom? Ongeduldig. (art. 7-11 binnen 45 dagen)

Op deze datum ontvangen wij bankafschriften dd. 6 -8-2013 waarom de premies

op 12 juni en de premie van 11 juli elk 34,20 worden teruggehaald door xxxx.

Ook hierover heeft xxx ons nooit iets vooraf medegedeeld waarom.

Premie terug halen en snel een factuur incasseren heeft meer van doen met fraude.

Dan ook op 16 augustus zetten wij de polis stop en delen xxx dit mee per mail.

Wat is hier mis mee?

Standaard vergoeding Pico Bello. Volgens onze algemene voorwaarden.

Voor een consult 18 euro. De rest vergoeding van 80 %. Niet altijd 100 % art. 4.

Alles zonder de BTW art. 4.n. Administratiekosten 5-25 euro. Art 7-10. ( nu 25 euro)

consult 18,--

rest 35.42 (80 % van rest 44,27)

totaal 53.42

Minus adm. kosten 25,-- Blijft nog te betalen 28,42.

Vooraf moet de resterende premie juni en juli 2013 worden betaald binnen 5 dagen.

premie is totaal 2 x 34,20 euro. Op onze rekening Pico Bello 337300135

Daarna betalen wij de 28,42 uit aan de heer xxxx.

Moojen moet nu zelf maar aangeven of ze door willen gaan met deze verzekering.

Ons bestuur beslist dan of wij hiermee akkoord zullen gaan. Zal moeilijk worden.

Waar zijn wij toch mee bezig? Gezien het bedrag waar het om gaat.

Als uw cliënt nu niet zijn zin krijgt, dan zegt hij ook nog het lidmaatschap bij jullie op.

Let maar op mijn woorden.

Als advocaat moet je hier toch ook gefrustreerd van raken?

Succes en vriendelijke groet,

Pico Bello Huisdierenverzekering B.A.

Alg. Dir.

Z.M.Krommendijk

Op zulke toon kun je ook met elkaar omgaan en niet direct met een art.schermen.

Gooi dit maar eens in de groep.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

om heel eerlijk te zijn,zou ik zodra je kan,maar zo slim ben je al!
daar weggaan,
dit is amateuristisch zie je aan heel de mail!

ik zit bij petplan en als ik een vraag heb,wordt die heel anders behandeld.
niet zo...
dit is gewoon een tent die het erbij doet ,merk je aan de antwoorden..
hopelijk ben je er snel van en heb je niet al te veel premie moeten betalen

tip,ga dan aub op zoek naar bekende...
nee ik werk niet voor petplan,maar ik heb totaal geen problemen die mdn dat ik nu rekeningen heb gekregen,de da stuurt ze direct door,die betaald het en klaar!

je hebt zat,ohra?nog eenjt protec zoiets,ja kruitvat maar lees aub goed de voorwaarden

ik wens je succes en je zal vast wel winnen,anders gaat de advocaat er niet op in!
succes!!!

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Nou, inderdaad; hoe onprofesssioneel is deze reactie van Pico Bello, vol taalfouten...
Hoewel ik het ook onvoorstelbaar vind dat deze organisatie het inmiddels al tien jaar op deze manier kan volhouden... (Doen ze blijkbaar toch wel IETS goed?!?)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Laantje schreef:Nou, inderdaad; hoe onprofesssioneel is deze reactie van Pico Bello, vol taalfouten...
Hoewel ik het ook onvoorstelbaar vind dat deze organisatie het inmiddels al tien jaar op deze manier kan volhouden... (Doen ze blijkbaar toch wel IETS goed?!?)

Misschien met dit soort praktijken,goedkoop is aantrekklijk,ik betaal meer...maar...
Mensen dnken nou het zal dan wel? Tot ze ts nu tegen hebben


Heb je al eens gegoogeld???moet je eens doen

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

rozemarijntje schreef:
Laantje schreef:Nou, inderdaad; hoe onprofesssioneel is deze reactie van Pico Bello, vol taalfouten...
Hoewel ik het ook onvoorstelbaar vind dat deze organisatie het inmiddels al tien jaar op deze manier kan volhouden... (Doen ze blijkbaar toch wel IETS goed?!?)

Misschien met dit soort praktijken,goedkoop is aantrekklijk,ik betaal meer...maar...
Mensen dnken nou het zal dan wel? Tot ze ts nu tegen hebben


Heb je al eens gegoogeld???moet je eens doen
Ik hoef niet te Googlen, hoor. Ik heb mijn hond in 2004 verzekerd gehad bij Pico Bello en in 2006 de verzekering opgezegd, na een idiote premieverhoging. Daarna begon alle idioterie omtrent deze verzekeraar en het gaat blijkbaar nog steeds door...

Gesloten