Een doolhof aan regeltjes maakt de zorgrekening oncontroleerbaar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Een doolhof aan regeltjes maakt de zorgrekening oncontroleerbaar

Ongelezen bericht door Oblomova »

Op de laatste rekening voor medicijnen van ONVZ zat:

Een medicijn dat werd vergoed zonder het eigen risico, maar de terhandstellingskosten ervan kwamen wel voor het eigen risico. Uitleg staat er niet bij. Probeer er zelf maar achter te komen door daar veel tijd in te steken. Het kwam door het ‘preferentiebeleid’ werd mij uiteindelijk uitgelegd. Daarvoor moet je dus ook op zoek.

Het medicijn, 1x besteld, stond 2x op de rekening. Het was niet 2x in rekening gebracht, maar het schept verwarring. Het bleek een correctie op een fout in het systeem, maar dat stond er ook niet bij.

Een ander medicijn kwam gedeeltelijk voor het eigen risico, maar de terhandstellingskosten waren daarvoor wel weer geheel. Ook weer geen uitleg en wel een zoektocht. Het blijkt een afspraak met de apotheek, die voor mij dus niet controleerbaar is.

En zo mag ik bij iedere rekening een hele zoektocht gaan ondernemen naar allerlei regeltjes. Of maar blindelings aannemen dat het klopt in een systeem dat fouten maakt?

En probeer maar eens iets op te lossen met de chat mogelijkheid van ONVZ! Het nam 57 irritante minuten in beslag zonder dat er iets werd uitgelegd. Er moest steeds weer wat worden bijgezocht, na mijn antwoorden vielen steeds pauzes van 3 tot 7 minuten. De medewerkster had niet mijn rekeningoverzicht voor zich, maar die van de apotheek en daar stonden hele andere dingen op. Ga zelf maar vragen bij de apotheek was na die 57 minuten de ‘oplossing’.

De uiteindelijke uitleg van klantenservice: medewerkers chatten met meerdere klanten tegelijk, waardoor het wat langer kan duren voor je antwoord krijgt. Alleen kreeg ik dus geen antwoord.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een doolhof aan regeltjes maakt de zorgrekening oncontroleerbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees dit eens door, hoeft u niet meer te bellen.

https://www.onvz.nl/vergoedingen/vrije- ... em%20(gvs).

Plaats reactie