LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede rechtsbijstandverzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door Stanley »

Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede rechtsbijstandverzekering (basismodule alleen i.v.m. consumentenzaken o.a. abonnementen). Als iemand van jullie bepaalde ervaringen heeft met bepaalde verzekeraar dan zie ik dat graag tegemoet.

Vriendelijk bedankt voor uw reactie !!!!

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door Lawman »

Op elke maatschappij valt wel iets aan te merken.

Arag, Das, SRK zijn mogelijke opties

lars78
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door lars78 »

De consumentenbond heeft hier enige tijd geleden een onderzoek naar gedaan.

Interpolis (rabobank) en Abn Amro kwamen toen als beste uit de test......

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door pinky »

Unive heeft DAS en is niet duur.

frieda
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2006 12:04

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door frieda »

Ik heb een bijzonder goede ervaring met SRK te Zoetermeer.
Tijdens een arbeidsconflict ben ik met raad en daad bijgestaan; niets dan lof!

jandoedel
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2006 16:37

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door jandoedel »

De das en de arag zijn in ieder geval niet aan te raden. Bij de das meerdere malen een contactpersoon gehad die slechts 1 dag in de week aanwezig was en dus zeer moeilijk te bereiken was. Ze adverteren dan wel dat ze zoveel juristen in dienst hebben, maar als het meerendeel parttimers zijn dan zit je daar nogal snel op. Ik vind dat ze bovendien niet nauwkeurig te werk gaan, want zowel de das als de arag maken veel slordigheidsfouten. Het contact tussen de jurist en de verzekerde verloopt moeizaam en je moet er de hele tijd achter bellen. Bovendien vind ik dat vooral de das weinig inzet toont en snel de moed opgeeft bij de ietswat complexere zaken.
Kortom ik zal de das en arag sterk afraden!!!

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door binkie »

In tegenstelling tot een andere reactie heb ik hele goede ervaringen met de DAS. Het ging om een reorganisatie van een grote telecomreus, waarbij ik ontslag kreeg aangezegd.
De jurist van de DAS heeft mijn zaak meer dan naar behoren behartigt.
Ok, gedurende de voorbereidingen heb ik het een paar keer getroffen dat ik belde en hij bezig was met een zaak, maar dan werd ik ook prompt snel teruggebeld. Zelfs een keer ´s avonds.

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door simmetje »

Zeer goede ervaringen met de ARAG. Werken hier in de regio samen met zeer gerenomeerde advocaten.

Denk dat ze elkaar niet zoveel maken.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Beste Stanley,

Als tussenpersoon die zaken doet met alle verzekeraars in Nederland kan ik je mededelen dat iedereen wel een goede of slechte ervaring heeft met een bepaalde rechtsbijstandverzekeraar.

Uit ervaring merk ik op dat de meeste van mijn klanten goede ervaringen hebben met Arag (vanwege de goede kwaliteit rechtsbijstandverlening) en Interpolis (prijs/kwaliteitsverhouding)

Maar nogmaals: elke verzekeraar heeft zijn kruisje en ik kan je alleen maar 1 hele goede tip meegeven: zorg ervoor dat je je rechtsbijstandverzekering bij een andere verzekeraar onderbrengt dan waar de rest van je verzekeringen lopen.

Dit om de schijn van belangenverstrengeling (voor je eigen gemoedsrust) tegen te gaan wanneer je een keer een geschil hebt met je inboedel/opstal/auto/AVPverzekeraar. Rechtsbijstandzaken worden altijd door een onafhankelijk bureau uitgevoerd, dat is wel zo. Maar denk je eens in hoe je je voelt als je eigen rechtsbijstandverzekering je ongelijk geeft (of in jouw ogen niet haar best doet) in een zaak die je hebt aangespannen tegen je eigen verzekeringsmaatschappij.

Geloof me, het komt meer voor dan je denkt.

Voor de rest: veel succes!

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Hoi,

Late reactie wellicht, maar goed.

Ikzelf raad je de rechtsbijstandverzekering van ABN AMRO aan. Voorwaarde is wel dat je een rekening dient te hebben bij deze bank.

Qua premie, dekking en service komt deze verzekering - met als risicodrager ARAG - uitstekend uit de bus. Voor EUR 13,00 per maand ben je verzekerd in de hoedanigheid van Consument, Wonen, Verkeersrisico en Inkomen. Wil je Inkomen niet meeverzekeren, dan betaal je EUR 8,50.

Er zijn verzekeraars (o.m. Univé) die weliswaar goedkoper zijn (EUR 28,- op jaarbasis verschil), maar premie is niet altijd alles.

DAS is ook een goede, maar helaas wel stukken duurder.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door rednax »

Als tussenpersoon die zaken doet met alle verzekeraars in Nederland
Dat lijkt me sterk. Doe je ook zaken met direct writers ?

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ja, wij doen ook zaken met direct writers én banken.

Dat kan nu eenmaal als één van de grootste tussenpersonen van Nederland.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door rednax »

En hoeveel provisie levert dat nou op, zaken doen met bijvoorbeeld Centraal Beheer ?

Remi
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:45

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door Remi »

Dus ook FBTO, Ohra en Orion Direct? Lijkt me niet. Tenzij je verzekerden aanbrengt c.q. advies geeft. Maar dat is wat anders dan 'zaken doen'.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Het kan gewoon niet wat EchteMeisje zegt. FBTO, Centraal Beheer, Orion Direct e.d. doen NIETS met tussenpersonen. Het is jij en de verzekeraar. Nothing more, noting less.

Bij interpolis kun je kiezen tussen rechtstreeks of via een tussenpersoon c.q. de rabobank.

Je kunt als tussenpersoon een klant wel doorverwijzen naar een direct writer, maar het lijkt mij vergezocht als een tussenpersoon dat doet. Snij je lekker jezelf mee in de vingers.....

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Een lokaal/regionaal werkende tussenpersoon kan inderdaad geen zaken doen met de direct writers.

Maar een tussenpersoon/assuradeur met het premievolume dat wij hebben, in een specifieke verzekeringsmarkt waarin bedrijf en particulier zo met elkaar verweven zijn die wij bedienen, daar willen direct writers wel zaken mee doen.

En toegegeven: voor de provisie op de schadeverzekeringen hoef je het niet te doen. Maar de provisies op levensverzekeringen en hypotheken, daar kun je het wel voor doen.

Aangezien wij meestal op fee-basis werken, maakt dat toch niet uit.
Maar de agentschappen zijn er wel bij de direct-writers.

Wanneer men zou weten wie mijn werkgever is (en nee, dat vertel ik hier niet) dan weten ingewijden in de verzekeringsbranche dat wij die agentschappen ook daadwerkelijk hebben.

Hoe dan ook...dit draadje gaat over rechtsbijstandverzekeringen. Laten we het daarop houden.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door rednax »

Misschien een tipje: bij DAS krijg je momenteel de 1e 3 maanden gratis bij het afsluiten van een rechtsbijstandverzekering.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Ik zou de volgende verzekeraars gaan vergelijken als ik jou was:

ARAG (Verkeer, Consument&Wonen, Inkomen), EUR 200,50 per jaar
(contractduur 5 jaar, 5% toeslag indien 1 jaar, 5% toeslag maandbetaling)


DAS (idem) EUR 195,90 per jaar
(contractduur 5 jaar, 5% toeslag indien 1 jaar, 5% toeslag maandbetaling)

ABN AMRO (idem) EUR 156,00 per jaar
(contractduur 1 jaar, EUR 0,57 kosten per maand c.q. jaar)

Deze verzekeraars komen als beste uit de test.


DAS stunt inderdaad met de 1e drie maand gratis, maar als je het premieverschil kijkt t.b.v. ABN AMRO op jaarbasis.......


Succes i.i.g.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door santygo »

Intuitief gaat mijn gedachte uit naar de volgende redenatie:

De juristen die werken bij een rechtsbijstandsverzekeraar zijn niet bepaald de besten.

Waren zij wel uitblinkers in hun vak dan waren zij zelfstandig geworden of waren werkzaam bij een gerenomeerd advocatencollectief, in plaats van op de loonlijst terecht te komen bij een verzekeraar.

Dit is zeker niet denigrerend bedoeld maar wel tot nadenken.

robert1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2006 20:28

Re: Goede rechtsbijstandverzekering?

Ongelezen bericht door robert1970 »

Ik heb een hele slechte ervaring met DAS rechtsbijstand.

Had een geschil met de aannemer. Vervolgens DAS ingeschakeld.
Reactie DAS: aannemer heeft helemaal gelijk !
Dat vond ik vreemd want andere organisaties die ik om advies vroeg, hadden een hele andere mening. Vervolgens gebruik gemaakt van de geschillenregeling en een bekend advocatenkantoor in Amsterdam in de arm genomen. Die lieten geen spaan heel van het oordeel van DAS.

Ik ben gewoon afgepoeierd. Zo had ik mijn wensen voor de verbouwing goed op papier gezet. Wat zij DAS: ik had ineens het ontwerp voor de verbouwing gemaakt (toe maar, ik wou dat ik dat kon !) en daarom was ik en niet de aannemer de deskundige partij. Flauwekul.
DAS rechtsbijstand: als je je klanten afpoeierd, kom dan met geloofwaardige argumenten.

Gesloten