LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

Is HM nou echt zo locheals iedereen zegt ??

Ja,
7
54%
nee
5
38%
geen ervaring mee
1
8%
 
Totaal aantal stemmen: 13

happyface
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2007 10:01

Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door happyface »

:D :D
let op het is dus alleen bedoelt voor diegene die ervaringen hebben met Hamburg Mannheimer.. Op dit forum heb ik nu al zoveel gelezen erover maar ik vraag me steeds af diegene die er vanalles op tegen hebben hebben die ook een product van Hamburg Mannheimer of ervaring met een ander product van HM. Is dat zo dan zouden de redenen gegrond kunnen zijn vandaar dit onderwerp !![/b] ALLEEN SCHRIJVEN ALS JE ERVARING HEBT MET HM. OF HET NU EEN GOEDE OF SLECHTE ERVARING IS ..schrijf die dus al reactie. bv. u hebt een polis en bent ziek geworden wat deed HM.. eerde die uit of deed die moeilijk...

voor diegene die denkencommentaar te willen leveren hier en dus geen enkele ervaring hebben met HM zeg ik je kunt pas over iemand oordelen als je er iets meegemaakt hebt.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door mlmangel »

Afgelopen week ben ik opgebeld door een persoon die me meldde dat hij voor Ergo België werkt, en hij me wou spreken over een interessante commerciële functie. Na enig aandringen wist hij me te vertellen dat het eigenlijk HMI betroft. Verdere vragen over de inhoud van de functie mocht ik niet stellen, dat zou hij allemaal uit te doeken doen tijdens een persoonlijk gesprek. Beetje vreemd natuurlijk, je wilt weten met wie je gaat praten en over wat voor functie het gaat. Maar goed, het voorgestelde uur en plaats (gisteren, in Brussel) kwam me uit, 'k heb vakantie, dus waarom niet eens gaan luisteren, je weet maar nooit dat ze me kunnen overtuigen.

Tijdens het gesprek met deze Belgische HMI adviseur (rang 3), werden de producten en werkwijze van HMI uit te doeken gedaan. Ook werd er uitgebreid vertelt over de beloningsstructuur en het geld dat je ermee kon verdienen. Het was opvallend dat deze persoon hier wel heel veel nadruk op legde. Op zich niets mis met het uileggen van de beloningsstructuur en wat je kan verdienen, maar wel vreemd dat hij er maar bleef op doorgaan Het was onwezenlijk, zoveel tijd besteden aan het uitleggen wat de mogelijke verdiensten zouden kunnen zijn. Afin, zal wel eigen zijn aan mlm, het voorhouden van torenhoge potentiële inkomsten, en hier over blijven doorpraten.

Verbazend is ook dat personen die in dit systeem stappen - na een maand meelopen met een consultant met ervaring - alleen op pad mogen om financieel advies te geven. Wie vertrouwt nu iemand met een maandje ervaring betreffende financiële diensten en producten? Na enige tijd moeten ze dan wel een examen afleggen (verplicht in België), dus na enkele jaren zullen ze wel wat ervaring hebben, maar je zal maar een adviseur met 1 maand ervaring over de vloer krijgen die je komt uitleggen wat je met je zuurverdiende centjes moet doen. Zelf geef ik dan toch de voorkeur aan een onafhankelijke adviseur die producten van verschillende banken/verzekeraars kan aanbieden. En die al jaren in die sector actief is.

Ook opvallend dat hij vrij vroeg in het gesprek, en enkele keren erna, uitdrukkelijk melde dat dit geen pyramide spel betrof. Waarom dit dan vermelden?? Op het einde van het gesprek wees ik hem trouwens op een tegenspraak van hem, hij had wat later in het gesprek de verkoopsstructuur van HMI vergeleken met een pyramide structuur ...

Maar goed, hij bevestigde dan maar dat het geen pyramide spel was, maar netwerkmarketing, ofte mlm, zoals Amway. Wel wou hij niet gezegd hebben dat dit directe verkoop was, te vergelijken met deur-aan-deur verkoop.

Hij vertelde dat HMI de enige verzekeraar is die dit systeem toepast. Waarom de andere dan niet vroeg ik hem? Wel, het zou volgens hem kunnen liggen aan het feit dat het uitbetalen van de commissies, omwille van het mlm systeem, vrij ingewikkeld is. Kan best zijn, maar als zij zo'n software kunnen maken, zal een ander bedrijf dit ook kunnen. Trouwens, als het zo succesvol is, waarom stappen de anderen dan niet in dit mlm systeem om hun verzekeringen te verkopen? Daar ging hij dan maar vlotjes overheen.

Dat ik totaal geen ervaring had met verzekeringen was duidelijk geen probleem. Je krijgt dan toch wel opleidingen, maar toch. Hij stelde zich ook niet de vraag of het mij wel interesseerde. Toen ik hem daarop wees, stelde hij zich verbaast op, en stelde dat, sinds ik bij hem zat, ik toch interesse had? Nee, want ik kon uit het vage telefoongesprek niet afleiden dat het om de verkoop van verzekeringen ging. Heb ik hem wel gevraagd aan de telefoon, maar hij wou er niet op antwoorden. Op dit ogenblik ontkende hij vlakaf dat ik dit aan de telefoon gevraagd zou hebben.

O ja, voor hen die het interesseert, ze hebben een 7-tal rangen, een instappers niveau, en dan 6 consultants functies, waar je in een hogere rang telkens meer verdient per verkocht contract. En je verdient natuurlijk op wat de consultants die je zelf inhuurt verkopen. Soit, met een 6-tal verkochte contracten per week zou je, als rang 1 junior consultant, 3.000€ per maand verdienen. Brutto wel te verstaan.

Daarvoor zou je dan een 15-tal afspraken van elk anderhalf uur moeten hebben, per week. Dus een 22.5 uur per week. En dit als bijberoep, dus enkele avonden per week. En je moet bereidt zijn je familie en vrienden hiermee te benaderen. Kon volgens hem geen probleem zijn, iedereen raadt toch wel eens een product of dienst aan?Tja, iemand onbaatzuchtig (dus zonder financieel voordeel voor jezelf) een tip geven over een goede dienst of product is nog wat anders hen iets te verkopen en er zelf financieel beter van te worden.

Hij gaf ook volmondig toe dat het vanaf rang 2 (of was het nu drie), zeer interessant wordt, want dan kon (moest) je nieuwe verkopers aanwerven. En daar zat het grote geld, want op alles want je downline verkcoht, kreeg je een commissie.

Hij wist me te vertellen dat een gemotiveerd persoon, na de instapperiode van een maand, zo ongeveer om de zes maanden een stapje hoger kon zetten. Als je voldoende verkocht natuurlijk.

Afin, een heel uur zit hij vol te praten over HMI, de producten, de beloningsstructuur, het vele geld dat verdiend kan worden, de incentives die aangeboden worden, de mogelijkheid zelf te bepalen wanneer je werkt, en de financiële onafhankelijkheid die je kan bereiken.

Daarnaast sprak hij zichzelf tegen, de eerste keer ivm met het al dan niet zijn van een pyramidestructuur, maar daarnaast ook over de evolutie van HMI. Op een gegeven ogenblik haalde hij een prof aan die zich positief had uitgelaten over mlm. Het artikel zelf kon ik niet inkijken. Toen ik er hem op het einde van het gesprek op wees dat ik 10 jaar geleden al in contact was geweest met HMI, en hun laakbare manier van werving, stelde hij echter dat ze ondertussen al verandert zijn van werkwijze. Niet dus.

Ik ontken niet dat het voor een gemotiveerde verkoper mogelijk is om hier goed geld mee te verdienen. En wat de aangeboden producten betreft, daar laat ik me niet over uit, wegens te weinig kennis hierover. Wel keur ik hun werveingspraktijken volledig af.

Ze zijn bewust vaag aan de telefoon, doen uitschijnen dat je heel snel grof geld gaat verdienen, herhalen die verschillende keren om je te doen watertanden, vertellen uitgebreid over de prachtige incentives en doen uitschijnen dat het echt niet moeilijk is om dergelijke producten te verkopen. En hebben totaal geen interesse in de persoon die voor hen zit.

Op geen enkel ogenblik tijdens het gesprek stelde hij me een vraag over mijn werkervaring, mijn huidige functie, welke job me zou kunnen doen besluiten mijn huidige werkgever te verlaten, in wat voor functie ik eventueel geïnteresseerd zou kunnen zijn, wat mijn sterke en zwakke kanten zijn etc., de gebruikelijke vragen tijdens een sollicitatiegesprek. Vreemd, indien je als werkgever er aan denkt iemand in te huren, dan ga je toch na wat de interesse is van een potentiële kandidaat om te zien of die persoon de geschikte kandidaat is? Niet bij HMI.

Soit, het klonk allemaal een beetje vaag, warrig, en te mooi om waar te zijn, dus heb ik hem vriendelijk bedankt en nee gezegd.

Frans.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2007 13:12

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Frans.B »

Beste lezers,

Graag wil ik reageren op deze site. Een cliënt van mij bij Hamburg Mannheimer is het afgelopen jaar ziek geweest. Waardoor hij 100 % arbeidsongeschikt was. In dit jaar heeft hij totaal € 1750,-- aan premie restitutie gekregen.
Door melding via de meldingskaart van Hamburg Mannheimer en een verklaring van het ziekenhuis is de procedure gestart.
Na drie maanden kreeg hij de eerste € 375,- terug gestort. Steeds na drie maanden werd er uitbetaald ruim een jaar lang.

Ik herinner mij nog de opmerking van hem, ze betalen echt uit, het staat wel in de polis maar...
Gelukkig is mij cliënt weer aan het werk! En erg tevreden over Hamburg Mannheimer.
Overigens weet ik dat er meer van dit soort vergoedingen zijn geweest.
Ik verzoek deze mensen dan ook, om te reageren

MvG. Frans

Frans vd L
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:54

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Frans vd L »

Geplaatst op 16 Jan 2007 14:32 door Frans vd L


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo mensen,
mijn naam is Frans, ben natuurkunde leraar, in mijn vrije tijd speel ik graag hockey en ik heb ongeveer een jaar geleden een G60 afgesloten.

Halverwege de tweede helft van het seizoen (25 april) brak ik tijdens een training mijn rechter enkel. Ruim een maand geleden ben ik weer begonnen volledig te werken. Ik kan niet anders zeggen dan dat Hamburg Mannheimer haar gemaakte afspraken punctueel nakomt. Al het boegeroep verbaast mij dan ook en ik begin nu ook te geloven dat er wel eens afgunst in het spel zou kunnen zijn. Ook alle vraagtekens die geplaatst worden bij de zogenaamde (on)transparantie zijn mij niet duidelijk. Bij mij is alles op het gemak door genomen bij het eerste gesprek, toen ik mijn offerte kreeg is mijn adviseur langs gekomen en hebben we weer samen ernaar gekenen en weer bij het tekenen van de polis. Alles staat er met gedrukte letters, ook de kosten.
Ook begrijp ik niet hoe het aan de ene kant geld zou opleveren en aan de andere kant geld zou moeten kosten (justice man). Wat is er gebeurd met de werkgever die verspreid over twee jaar 170% moet door betalen?
Zelf sparen en beleggen bij een bank is niets voor mij. Ik weet niks van beleggen, ik heb er geen zin in, ben ook niet van plan daar een uur per dag mee bezig te zijn. En waarom krijgen de mensen van Hamburg Mannheimer die zich verdedigen op deze site geen fatsoenlijk antwoord terug? Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de antwoorden.
Aldus besloten, ik ben tevreden en kan (met de argumenten die hier te vinden zijn) geen begrip opbrengen voor de tegenstanders, concurrenten.
Het is namelijk makkelijker een tegenpartij omlaag te halen dan te zorgen dat jezelf beter bent.
Vr gr
Nog steeds van mijn kant geen begrip en ben nog steeds benieuwd naar de antwoorden op de door Hamburg Mannheimer gestelde vragen.

Nog zoiets:
Geplaatst op 16 Jul 2007 18:31 door D1RK


--------------------------------------------------------------------------------

Prima produkt voor mensen die graag geld kwijt willen raken, maar ik verdien liever, en geloof niet meer in sprookjes, ik ben geen kind meer!

Dat er nog volwassenen zijn die hier in trappen, ik begrijp dat niet.
Waar slaat dit op?! Ben erg benieuwd naar de wijd verbreide ervaringen die deze meneer/mevrouw heeft met de maatschappij waar ik wel tevreden over ben!
Vr gr
Laatst gewijzigd door Frans vd L op 15 aug 2007 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans vd L
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:54

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Frans vd L »

Oh ja,

@ Maarschalk:
verspreid over twee jaar
Zie bericht hierboven
En ik moet je terugfluiten op die 170%. Als een werkgever 170% zou moeten doorbetalen is dat meer dan het normale salaris, en dus een prima reden om je ziek te melden. Tenzij je bedoelt dat men over twee jaar verspreid in totaal 170% van een jaar salaris betaalt.
inderdaad dat bedoel ik ja, ik vind dit dan ook een prachtig voorbeeld dat staat voor de kwaliteit van alle negatieve kritiek die er wordt ge-uit mbt. Hamburg Mannheimer. M.a.w. op niets gestoeld dus.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door caruso »

Je moet D!RK nooit om ervaring(en) vragen! Die heeft ie niet. Het is altijd een ander die hem een verhaal vertelt, hij heeft via via wel eens iets gehoord, óf er wordt hem door zijn dronken russische vriendje Gozik iets in zijn oor gefluisterd! Een goeie raad: Neem D!RK, Gozik en hun dochter Anastasia, waarvan ik al een tijd niets meer heb vernomen, niet/nooit serieus! Tijdverspilling!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

inderdaad dat bedoel ik ja, ik vind dit dan ook een prachtig voorbeeld dat staat voor de kwaliteit van alle negatieve kritiek die er wordt ge-uit mbt. Hamburg Mannheimer. M.a.w. op niets gestoeld dus.
Last van persoonlijke rancune Frans?
Het bericht waarovr jij poste bevatte de informatie niet die ik aan de kaak stelde. Het was onjuist weergegeven. Dat iemand je dan terugfluit, prima.

Frans vd L
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:54

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Frans vd L »

@ Maarschalk
Last van persoonlijke rancune Frans?
1:Wat bedoel je hiermee?

Het bericht waarovr jij poste bevatte de informatie niet die ik aan de kaak stelde.
2:Over welke informatie heb je het hier precies?

Het was onjuist weergegeven
3:Wat was onjuist weergegeven (hier een quote zou helpen)?


4:En hoe had het er dan moeten staan?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

1:Wat bedoel je hiermee?
Dat jij na een behoorlijk tijd ineens mensen aanhaalt die zich helemaal niet roeren in de discussie.

Frans vd L
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:54

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Frans vd L »

@ Maarschalk
2:Over welke informatie heb je het hier precies?


Quote:
Het was onjuist weergegeven

3:Wat was onjuist weergegeven (hier een quote zou helpen)?


4:En hoe had het er dan moeten staan?
Ga je hier nog op antwoorden of ben je net als de rest, ook nog steeds op zoek naar de goede drogexcuses?

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door Lawman »

Scheer niet alles over een kam en verdiep je in ALLE topics die lopen over deze maatschappij! In het verleden is rekenkundig aangetoond dat het niet best gesteld is met de polissen van HMI.

Voor je beeldvorming hierbij een analyse uit 2006 over het Golden60 plan of hoe dat ook heet........De Vereninging van onafhankelijk financieel planners heeft deze uitgevoerd en hhierbij citeer ik:

Via de mail ontvingen we een tweetal offertes van verzekeraar Hamburg-Mannheimer. Een lezer wilde graag weten wat FiscAlert vindt van dit product. De offerte was compleet, inclusief financiële bijsluiter. Wellicht is Hamburg-Mannheimer een naam waar u nog nooit van heeft gehoord. U mag `m dan ook na lezing van dit stukje gerust weer vergeten. Deze club verkoopt namelijk producten volgens het principe van de `multi level marketing'. Dat is een beschaafde manier om te zeggen dat er via een piramide-structuur wordt verkocht, want verkopers worden geacht in de eigen kennissenkring nieuwe klanten en nieuwe verkopers te werven. Daar wordt goed voor betaald, zo blijkt uit de offerte voor het Golden 60-plan die wij analyseerden. De deelnemer kreeg het voorstel om gedurende 38 jaar een bedrag van € 50 per maand te storten. Dat zou moeten leiden tot een eindkapitaal van bijna € 67.000 op de einddatum. De financiële bijsluiter is onthullend: na vijf jaar premie te hebben betaald (totaal € 3.000) is slechts € 686,21 aan afkoopwaarde opgebouwd. Ondanks dat we best een beetje ervaring hebben als het gaat om het analyseren van financiële producten, moeten we er echt even voor gaan zitten om te achterhalen waar dit nou door komt. Het blijkt dat van iedere maandpremie van € 50 zo'n 13% wordt ingehouden voor een waardeloze ongevallenverzekering die € 21.000 uitkeert bij invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval. Vervolgens wordt nog eens bijna 6% ingehouden voor het terugstorten van premies mocht de polishouder arbeidsongeschikt worden. Dus resteert per saldo nog ruim € 40, en daarmee wordt daadwerkelijk belegd. Toch? Eh, nee dus. Op dit bedrag wordt namelijk ruim 7% aan aankoopkosten en ook nog 11% aan beheerkosten ingehouden. En dus houden we in elk geval nog € 33,12 over om te beleggen? Mis. De verzekeraar berekent namelijk 40% incassotoeslag, ter dekking van de incassokosten. Blijken die aan het einde van het jaar lager te zijn dan de ingehouden 40%, dan stort de verzekeraar een bedrag voor de deelnemer in een beleggingsfonds in aandelen. Hoe die berekening precies tot stand komt, blijft echter in nevelen gehuld. Wij schatten in dat de kosten afhangen van de provisies die men moet betalen aan die fijne multilevel marketeers. Hopelijk komt u er nooit eentje tegen, maar u bent alvast gewaarschuwd.

Just my two cents.....

MR.X
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2007 23:52

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door MR.X »

Ben je benaderd door een medewerker van Hamburg Mannheimer van het filiaal 362 of 344 ? Ga met deze mensen niet in zee !!

Uit eigen ervaring heb ik ervaren dat binnen deze 2 structuren niet volgens de regels gewerkt word en dat nieuwe mensen worden uitgebuit om alleen met hun namen bestand (vrienden en familie ) nieuwe klanten of medewerkers te halen,daarna word je aan de kant gezet of weggestuurd.
Hele mooie praatjes over heel veel geld verdienen en mooie prijzen of reizen,,,, nou het is een grote oplichterij binnen deze structuren.
Ik heb binnen Nederland niet een HMI medewerker ontmoet die fulltime bakken met geld verdiend,,,,( in tegen deel zelfs ze hebben allemaal overdag nog een vaste baan ) anders komen ze niet rond.

Hamburg Mannheimer heeft mooie Producten
Het zijn deze structuren 362/344 het bedrijf een slechte naam geeft.

Wil je alsnog bij HMI gaan werken, bel het hoofdkantoor te geldermalsen en vraag naar een andere structuur die wel netjes met z,n mensen om gaan en eerlijk tewerk gaan

MVG

MR.X

HM-consulent
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2007 11:52

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door HM-consulent »

Beste Lawman,

graag had ik gereageerd op je stellingen in verband met de kostenregulatie van de producten van HMI.

Ten eerste de kosten in verband met overlijdensdekking en invaliditeitsrisico zijn inderdaad hoog oplopend, maar weet wel dat dit het product G60 betreft. Indien u minder wenst te betalen voor verzekring van de risico's dan worden andere producten aangeboden, waarbij risicodekking minder kost.

Deze risicodekkingen kunnen zelfs weggelaten worden (UKTV60), waarbij dus niets naar verzekeringen gaat en het volledige bedrag (exclusief kosten) zal renderen.


Over die kosten tenslotte mag het duidelijk zijn dat deze ook in de banken hoog zijn, MAAR bij de bank worden deze kosten JAARLIJKS afgenomen. Dit tot einde van contract.

HMI werkt hierin enigzins anders doordat ze de kosten in de eerste 5 jaar allemaal afhouden. (ook bv commissie is eenmalig). Aangezien het toch lange termijn betreft (pensioen, langetermijnsparen) zal dit meer rendement opleveren op einddatum aangezien vanaf het 6de jaar geen kosten meer worden afgenomen (behalve administratieve kosten, die miniem zijn).

Het is dus gewoon een heel andere manier van kostencalculatie en verdeling.


Verder heb ik gelezen dat het pensioensparen slechte cijfers zou hebben???
Dan raad ik aan het fonds OSIRIS BELGIAN EQUITIES HIGH YEALD van bank Degroof te bekijken... 17,3% gemiddelde stijging de laatste 10 jaar (inclusief WTC-crash). In europa deed maar 1 fonds het beter, in België niemand.
Dus slechte cijfers zijn gewoonweg uitgevonden.
Trouwens vanaf 2007 kan je kiezen uit 6 verschillende fondsen, of een combinatie ervan.

Groeten

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door joopataa »

Geplaatst op 16 Jun 2006 11:32 door Harderwijk


--------------------------------------------------------------------------------

Aangezien er op het forum nogal wat tegenstanders zijn van Hamburg-Mannheimer en ook nogal wat voorstanders wilde ik julie het volgende niet onthouden

De fiscalert van juni 2006 heeft het produkt Golden 60 even onder de loep genomen. Kape Breukelaar, financieel planner, is er verantwoordelijk voor!

Eens kijken of de voorstanders van het "fantastische hamburg-mannheimer produkt" iets met deze info kennen Waarschijnlijk gaat er een wereld voor ze open. Hieronder volgt de tekst:

"Via de mail ontvingen we een tweetal offertes van verzekeraar Hamburg-Mannheimer. Een leze van Fiscalert wilde graag weten wat Fiscalert vindt van dit produkt. De offerte was compleet, inclusief financiele bijsluiter. Wellicht is Hamburg-Mannheimer een naam waar u nog nooit van heeft gehoord. U mag hem na het lezen van dit stukje gerust weer vergeten.Deze club verkoopt namelijk produkten volgens het principe van de "multi level marketing" Dat is beschaafde manier om te zeggen dat er via een piramide-structuur wordt verkocht, want verkopers worden geacht in de eigen kenissenkring nieuwe klanten en verkopers te werven. Daar wordt goed voor betaald,zo blijkt uit de offerte van het Golden 60-plan die wij analyseerden.

De deelnemer kreeg het voorstel om gedurende 38 jaar een bedrag van €50 per maand te storten. Dat zou moeten leiden tot een eindkapitaal van bijna € 67.000 op de einddatum. De financiele bijsluiter is onthullend: na 5 jaar premie te hebben betaald ( totaal € 3.000) is slechts € 686,21 aan afkoopwaarde opgebouwd. Ondanks dat we best een beetje ervaring hebben als het gaat om analyseren van financiele produkten, moeten we er toch even voor gaan zitten om te achterhalen waar dit nu door komt. Het blijkt dat van iedere maandpremie van € 50 zo'n 13 % wordt ingehouden voor een waardeloze ongevallenverzekering die € 21.000,- uitkeert bij invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval. Vervolgens wordt nog eens bijna 6 % ingehouden voor het terugstorten van premies mocht de polishouder arbeidsongeschikt worden. Dus resteerd per saldo nog ruim €40,-, en daarmee wordt daadwerkelijk belegt toch? Eh, nee dus. Op dit bedrag wordt namelijk ruim 7 % aan aankoopkosten en ook nog 11 % aan beheerskosten ingehouden. En dus houden we in elk geval nog € 33,12 over om te beleggen? Mis. De verzekeraar berekent namelijk 40% incassotoeslag, ter dekking van de incassokosten. Blijken die aan het einde van het jaar lager te zijn dan de ingehouden 40 %, dan stort de verzekeraar een bedrag voor de deelnemer in een beleggingsfonds in aandelen. Hoe die berekening precies tot stand komt, blijft echter in nevelen gehuld. Wij schatten in dat de kosten afhangen van de provisie die men moet betalen aan die fijne multilevel marketeers. Hopelijk komt u er nooit eentje tegen, maar u bent alvast gewaarschuwd""


Lijkt me een duidelijke recentie

het was de meeste van ons al een hele tijd bekend dat VOOR je dit produkt aanschaft je heel goed advies moet in winnen. En dat doe je dan niet bij een HM ér maar bij een onafhankelijke bron. Mooipraters zijn er genoeg in deze branche.

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door elprimato83 »

Beste mensen,

Kijk naar feiten en cijfers ipv loze kreten en kritieken. Hamburg-Mannheimer is een degelijke maatschappij en 1 van de meeste sterke en grote financiele spelers op de Europese markt (AA+ S&P rating), onderdeel van de ERGO-groep met DAS (Europa´s grootste rechtsbijstandverzekeraar) VICTORIA en (DKV Europa´s grootste ziektekostenverzekeraar) .

Nou wil dat nog niets over de producten zeggen, maar ga vergelijken met andere producten en trek zelf je conclusies. Een maatschappij die uitblinkt in lage kosten, hoog rendement en zekerheid zoals HM die biedt is uniek.

Ik zag geen Hamburg-Mannheimer voorbij komen in de woekerpolis-afleveringen van Radar en zou verheugd zijn als Radar alle producten gaat vergelijken, dan kan de klant zelf beoordelen hoe HM-producten t.o.v. andere producten naar voren komen.

Een tussenpersoon bij HM verdient veel minder aan afsluitprovisie dan bij andere maatschappijen en het Fiscalert artikel klopt van geen kanten, bij de G60 zijn de 40% incassokosten, geen daadwerkelijke kosten, maar deze worden belegd in het Osiris-fonds, een Europees High Yield fonds wat in deze slechte beursperiode nog uitermate goed presteert (18,76% 02/04/2008) Er wordt gerekend met 9% in de polissen.

Kijk naar de baggerproducten van al die ´betrouwbare´ Nederlandse verzekeraars en zakkenvullende tussenpersonen (woekerpolis2008), ik denk dat die zich zouden moeten schamen ipv af te geven op buitenlandse maatschappijen die wel wat interessants te bieden hebben.

Groet,
Tevreden klant

margriet2380
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2009 17:29

Re: Hamburg Mannheimer ervaringen !!! schrijf hier...

Ongelezen bericht door margriet2380 »

Ik ben 10 jaar geleden begonnen bij HMI met pensioensparen,nu Ergo. Ik begon met 2500 euro, het jaar daarop was het al 2600, en nu 4000 per jaar. ik kan dit niet meer opbrengen, en heb dus gevraagd mijn polissen op te vragen. Ik heb in 10 jaar minimaal 27.500 euro betaald, en wat krijg ik 16.000 euro. Is dit SPAREN, nee dit is pure oplichterij. mensen trap er a.u.b. niet in. De medewerkers hebben het hele jaar door mooie vakantie's grote kado's, en wij betalen dit. Ik ga nu naar een advocaat om uit te laten zoeken of dit allemaal zomaar kan. ik wil n.l. graag een gespecificeerde rekening wat hun er precies aan kosten afhalen en WAAROM. Ik heb geen beleggingspolis, puur een polis leven spaarpolis. ik kan niet begrijpen dat de regering niet ingrijpt bij dit soort woekerpolissen.

Margriet

Gesloten