LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@andietje, jij bent helaas een van de vele voorbeelden van mlm-ers die helaas te dom zijn om te snappen wat men wil weten. Het artikel van fiscalert betrof het perspectief van een klant. Een klant betaalt uiteindelijk zeer veel geld voor zijn zogenaamde "vermogensopbouw", "pensioen" dan wel "verzekering". Dat HMI winst wil maken heeft er niets mee te maken. De vraag is wat een klant er uiteindelijk aan overhoudt. Fiscalert heeft geen spaan heel gelaten van jullie product. En jij, kan net als vele andere hmi-ers, daar niets tegen inbrengen behalve de standaardargumenten. Jammer.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 26 Sep 2007 16:14 door andietje


--------------------------------------------------------------------------------

kijk eens hier en cyfers die niet duidelijk vermeld staan (overige kosten) dat gaat toch naar het bedrijf zelf en daar is niks mis mee of doe jij graties werk ? of heb je geen baan?en kijk eens onder deze link er is een bijsluiter bij die moet je gewoon lezen voordat je het product koopt simpel!!
Een kortzichtige en nogal arrogante reactie. Misschien moet je eerst eens proberen wat aan je Nederlands te doen, (cyfers/graties). De opmerking , of heb je geen baan , is zo zielig dat het de moeite niet waard is om daar een letter aan vuil te maken. :arrow:
Kom niet met allerlei uitvluchten maar weerleg de CIJFERS van fiscalert.

Thesecret
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2008 11:13

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Thesecret »

Hallo,

Ik zie hele discussies op dit forum. wat ik echter mis is echte wijsheid en echt positief advies.

Wat er is gebeurd is;

er kwam een goede vriend van mijn medebewoner op bezoek. Die zat "in een 1 maand-durende opleiding van mannheimer". Hij kwam met zijn "verzekeringsadviseur" Eric Elfring uit belgie om bij mij een verzekering af te sluiten. Allebei netjes in pak en hij moest het verkooppraatje uit zijn hoofd kennen. Als het om geld gaat wil ik graag dat er feiten worden gegeven en het geheim van zakendoen is nou eenmaal iets weten wat andere niet weten.. toch zou ik echt willen weten wat er voor mij word achtergehouden, aangezien nu toch een klant kwijtraken.. Ik heb al 1 jaar betaald, in 1 keer 600 euro. ik ben 18 jaar. Volgens andere familieleden, die in de schuld zijn geraakt door golden 60 vraag ik me toch echt af, wat gaat er nu gebeuren met mij en mijn geld. Ik denk dat ik er al wel vanuit kan gaan dat ik mijn 600 euro niet terug krijg. Waarschijnlijk krijg ik daar, dus die afkoopwaarde geen *** van terug, op een enevandere manier hoop ik dat ik bijna niks terugkrijg, dan zal bij mij heel wat uitleggen, het product is dan namelijk onzin. net gebeld met een adviseur en na 5 jaar speel je pas gelijk aan de kosten!!!!!! Ik ben op dit moment zelf verkoper, verkoop gelukkig echte kwalitatieve producten zoals plasma's etc.. maakt ff niet uit, maar daarvoor heb ik een weekje gewerkt voor Cobra group, capital marketing in amsterdam. Daar heb ik gezien hoe geheimzinnig het kan wezen, en hoe je gigantisch mensen bedonderd. Ik denk dat dit zonder dat je het doorheb een agressieve verkoopmethode is waarbij de leerling net als de meester niet rijk worden, maar de bovenste aan die kankerpiramide. jammer van die 600 euro, helaas. Maar goed dat het 600 euri is gebleven en geen 1200 als ik door zou gaan.



misschien even een tip voor de mensen die het niet helemaal vertrouwen en op dit forum kijken:


- Op dit forum zie je genoeg cijfers en discussies wat onze vragen niet echt beantwoord. Daarom zeg ik nu de natuurlijke mensenlijke zin; als je twijfelt, twijfel dan niet!!

- daar komt ook nog bij, zodra je dan gaat stoppen, zorg dan even dat je eerst je bank opbelt en de automatische afschrijving stop laat zetten. Leg het even uit, en de bank stuurt jou een Rode kaart toe, die stuur je naar die kakkerlakken en dan zijn hun verplicht om het te stoppen. Annuleer alles schriftelijk met handtekening en zorg dat je er een kopie van heb.

Ohja, en bel de troslijn. als meer mensen dat nou doen kunnen we misschien kijken wat hun eraan kunnen doen. Dit forum is namelijk niet voor gescheld of wat dan ook, maar voor mensen die hulp nodig hebben en die hun meningen willen vergelijken met de feiten.. toch?


GROETJES!
Laatst gewijzigd door Thesecret op 11 apr 2008 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Thesecret
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2008 11:13

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Thesecret »

MLM-marketing staat voor Multi-level-marketing en als het gecombineerd word met het piramidespelen is het de agressiefste verkoopmethode over de wereld. als verkoper word er verteld dat je gigantisch rijk gaat worden als je steeds beter word. er zijn inderdaad sommige die hun tijd erin willen investeren en hun geld en die uiteindelijk rijk worden. Rijk van andermans hun centen. Meestal word dit gedaan met manipulatie. Helaas raken ze snel hun vrienden en familie kwijt omdat ze die moeten bedonderen. (bij cobra word je zo gemanipuleerd dat je zo lang mogelijk op het werk word gehouden, geen privemensen meer spreekt en wanneer je dat wel doet, doe je dat met je verkooppraatje). maar goed dit is geen cobra, dit is mannheimer. Piramidespelen is in nederland illegaal!!!! Mits het word gebruikt als verkoopmethode. deze stakkers gebruiken het als verkoopmethode, en ik weet het, ik was te stom om erin te trappen. maar goed ik vertrouwde de mensen die me eraan hielpen,

piramidespelen is naar mijn mening ***. je begint als verkoper en word getraint door je leader, misschien heet dat bij mannheimer weer anders, zodra jij een product verkoopt krijg je daar geld voor, meestal word je aangeslagen als eigen ondernemer, je lijkt veel te verdienen totdat de belastingdienst aan het eind van het jaar terugkomt!! je houd geen **** over, of raakt in de schulden omdat de overheid het int. het product die jij verkoopt krijg je geld voor, maar je bent niet de enige, je leader krijgt daar minstens de helft voor zonder dat ie wat hoeft te doen, zodra je meer ervaring erin heb om mensen dingen aan te smeren mag je ook mensen gaan trainen, het eerste wat je doet met je manipulerende kop is praten over wat ze kunnen verdienen, waarom? omdat als je diegene goed traint en diegene goed verkoopt, je zakken kan vullen. uiteindelijk krijgt de bovenste op de piramide, meestal word die owner genoemd de meeste geld. Kijk, handel is zo ie zo als wel iets duisters vind ik, maar mlm vind ik wel heel misterieus. Misschien zou ik voor de lol eens moeten solliciteren daar, informatie opdoen en op het eind van het gesprek die kerol gewoon op zn bek rammen namens honderden mensen die nu onzeker zijn over hun pensioengeld of al genaait zijn.

denk dat ik me nergens meer verzeker voor pensioen, ik ga het gewoon maken.

en ohja voorde mensen die dit lezen en informatie eruit willen halen.

ER ZIT EEN GROOTVERSCHIL TUSSEN COBRA EN HMI! haal het niet door elkaar. bij cobra verkoop/koop je namelijk materiele dingen.



Ik zou graag willen weten hoe het bij hmi gaat. hoe het is om daar te werken, hoe het sollicitatiegesprek ging, hoelang je erover doet om je verkooppraatje te oefenen, zijn er meetings onder verkopers, zijn er misterieuze gesprekken, en word de klant nou echt genaait.


Ik ben van mening, dat het zo ie zo niet echt eerlijk gaat. En dat dit "onbekende mannheimer" eens veel aandacht moet krijgen zodat het wel bekend word! voor hun meer promotie, voor de klant waarschijnlijk meer zekerheden.


hoop dat iemand reageert, :)

gr.

Software13
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:40

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Software13 »

Wie werkt er voor een bedrijf dat geen piramidestructuur heeft ... alle grote en kleinere bedrijven hebben een voorzitter, daaronder en Raad van Bestuur, het hoger kader, het lager kader, en het voetvolk. Mooi, dat wat betreft het organigram.

Bij HM is de verdienstestructuur perfect doorzichtig, iedereen weet wat hij aan wat en wie verdient. Toen ik nog voor een 'gewoon' bedrijf werkte, haalde ik behoorlijke resultaten, ik kreeg daarvoor een loon, maar owee als het erom ging om bonussen te betalen. Er waren er al te veel uitgekeerd aan anderen, mijn baas zijn promotie moest betaald worden, die daarboven was net overgeplaatst en kon dus bij zijn beoordeling niet meer oordelen over mijn funtioneren, liep ik wer alle beloften mis ... en dat zou eerlijker zijn dan het verloningssysteem van HM ?!!!!!! Daar weet iedereen die werkt dat hij geld verdient (jawel, je moet daar werken !!! Opes, weer een verrassing die ingaat tegen de clichés !!!), en hoeveel zijn chef daaraan verdient.

Je wordt beloont voor je werk, en voor je coaching naar je eigen mensen. Bij een 'gewoon' (lees dus ook met piramidestructuur, maar maatschapelijk aanvaard) bedrijf werk je de naad uit je lijf, met het levensgrote risico dat een ander met de beloning gaat lopen ...

Blijf rustig zitten jongens, vooral niet aan ondernemen denken !!!!!!!!!

Software13
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:40

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Software13 »

En nu eventjes het product G60

Inderdaad, er zitten bijkomende risicodekkingen in de polis verwerkt. Voor de doorsnee pensioenspaarder misschien niet nodig ? Dan zijn er alternatieven (T60). Voor de meeste mensen is het echter logisch om ook financiële risico's in te dekken, zoals ongevallen en werkonbekwaamheid.

Wanneer ze dat via DKV doen zegt iedereen 'Proficiat, prima maatschappij, de Rolls Roys van de hospitalisatiepolissen !'. HM behoort tot dezelfde groep ... ineens toch maar een obscuur bedrijfje ?!

Dat de premies voor deze dekkingen in de globale premie zit (en dat dat stuk niet fiscaal kan afgetroken worden in België) dient uiteraard aan elke verzekeringnemer uitgelegd te worden ! Eerlijkheid is de basis van élk advies. Maar als de client opteert voor die dekking ... moeten jullie mij één maatschappij aanduiden die gratis risico's verzekert ...

De incassotoeslag dan van 40% ... ongelooflijk uitgekookt. Want die wordt teruggestort in het contract, in een aandelenfonds ... als winstdeelname in Belgie. waardoor dit bedrag en de volledige opbrengst niet belast wordt nadien. Super ! Voor een 25-jarige betekent dat hetzelfde bedrag sparen als bij de concurrentie, en tot 10.000 euro minder belastingen betalen ... zouden de premies ongevallen en werkongeschiktheid misschien ruim terugbetaald zijn ?

Eventjes laten bezinken dames en heren, en dan concluderen dat elke munt twee zijden heeft, een voordelen- en een nadelenzijde. Bij HM én bij de concurrenten. En ga dan ergens anders blijten, terwijl je de keuze van pensioenspaarformule aan de client overlaat ! In plats van moraliserend te prediken ... ik heb 22 jaar bij grootbanken gewerkt, laat me daar vooral niet over naar buiten moeten komen met interne keuken geheimpjes van hoe daar verkocht op basis van de oh zo talrijke voordelen van een belegging, in plaats van geadviseerd op basis van de volledige waarheid.

turbotrading
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 23:04

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door turbotrading »

Alle vormen van pensioensparen zijn verliezers !

Uw geld stijgt met een factor X4
En het leven zal tegen dan X5 duurder geworden zijn.

Dus je hebt infeite niks gespaard met pensioensparen.

Wie een deel van zijn vermogen investeert in goud en zilver, het echte geld van de voorbije 6.000 jaren, zal de komende periode van alsmaar stijgende consumptieprijzen doorstaan omdat een investering in goud en zilver op lange termijn altijd koopkracht heeft bewaard.

Niet één papieren bankbiljet heeft deze eigenschap in onze geschiedenis kunnen waarmaken. Bovendien betaalt u op goud géén taks, belasting, instapkosten, beheerskosten, ...

Als u niet weet wat u met de eurobiljetten die u vandaag in bezit heeft zal kunnen kopen op uw oude dag, hoe veilig is uw toekomst dan als u op pensioen zal zijn?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is onzin dat je met pensioensparen verlies zou maken. Het rendement op geld dat je nu in pensioenen stopt is hoger dan de inflatie. Wat wel zo is is dat er bij het inkopen van een pensioen al rekening wordt gehouden met een bepaald relatief zeker rendement, zodat je nu minder hoeft te betalen om later een bepaald bedrag te hebben. Het extra rendement dat wordt behaald, wordt dan voor een (gedeeltelijke) inflatiecorrectie gebruikt.

Voorbeeld, als je over 25 jaar met zekerheid 1000 euro wilt hebben, dan betaal je nu bijvoorbeeld 500 euro. Dan krijg je over 25 jaar 1000 euro plus een (gedeeltelijke) inflatiecorrectie. Dan kun je redeneren dat je over 25 jaar over die 1000 euro (eventueel) minder rendement hebt behaald dan de inflatie, maar dan vergeet je dat je geen 1000 euro hebt betaald, maar 500 euro. En dat het rendement dus ruim boven de inflatie ligt.


Het rendement op goud is trouwens ook niet altijd om over naar huis te schrijven. Als je bijvoorbeeld begin jaren 80 goud had gekocht voor omgerekend 600 euro, dan had je de waarde van je investering in de loop der jaren gestaag zien dalen, tot zo'n 250 euro eind jaren 90. Natruurlijk zijn dit extremen, maar je ziet wel dat ook bij goud na een extreme koersstijging, zoals eind jaren 70 - begin jaren 80, een correctie volgt. En ik heb zelf het gevoel dat we ook nu weer in zo'n extreme stijging/bubble zitten. En als je dan net weer in de top instapt, dan zal het rendement dus ook niet heel hoog worden de komende jaren.

Trouwens, ook over goud als investering moet je 1,2% vrh betalen. Net als over elke andere investering.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 18 Apr 2008 11:01 door Software13


--------------------------------------------------------------------------------

En nu eventjes het product G60

Inderdaad, er zitten bijkomende risicodekkingen in de polis verwerkt. Voor de doorsnee pensioenspaarder misschien niet nodig ? Dan zijn er alternatieven (T60). Voor de meeste mensen is het echter logisch om ook financiële risico's in te dekken, zoals ongevallen en werkonbekwaamheid.

Wanneer ze dat via DKV doen zegt iedereen 'Proficiat, prima maatschappij, de Rolls Roys van de hospitalisatiepolissen !'. HM behoort tot dezelfde groep ... ineens toch maar een obscuur bedrijfje ?!

De incassotoeslag dan van 40% ... ongelooflijk uitgekookt. Want die wordt teruggestort in het contract, in een aandelenfonds ... als winstdeelname in Belgie. waardoor dit bedrag en de volledige opbrengst niet belast wordt nadien. Super ! Voor een 25-jarige betekent dat hetzelfde bedrag sparen als bij de concurrentie, en tot 10.000 euro minder belastingen betalen ... zouden de premies ongevallen en werkongeschiktheid misschien ruim terugbetaald zijn ?
Wie Rolls Roys rijd betaald het ook dubbel en dik.De rest is weer gewoon rook.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Als ik naar de financiele bijsluiter van het produkt kijk en ik vergelijk deze even voor het gemak met de Vrij Vermogen verzekering van Reaal, dan behaalt Reaal met veel minder kosten een bijna gelijk resultaat. Dat zou betekenen dat één van beide bijsluiters niet klopt.

Ik heb er zo mijn idee over.

turbotrading
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 23:04

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door turbotrading »

beleggingsgoud is fiscaal vrijgesteld van belastingen, hoe kom je aan die 1,2% taks??

Artikel 44bis


§ 1. Van de belasting zijn vrijgesteld, de levering, de intracommunautaire verwerving en de invoer van beleggingsgoud, gedefinieerd in artikel 1, § 8, waaronder beleggingsgoud dat belichaamd is in certificaten voor toegewezen of niet-toegewezen goud of dat verhandeld wordt op goudrekeningen, en waaronder, in het bijzonder, goudleningen en swaps, die een eigendoms- of vorderingsrecht op beleggingsgoud belichamen, evenals voor handelingen betreffende beleggingsgoud bestaande in future- en termijncontracten die leiden tot de overdracht van een eigendoms- of vorderingsrecht met betrekking tot beleggingsgoud.

Onverminderd andere wettelijke bepalingen betreffende een latere vrijstelling, kunnen belastingplichtigen die beleggingsgoud produceren of goud omzetten in beleggingsgoud, onder de door of vanwege de Minister van Financiën gestelde voorwaarden, opteren voor belastingheffing met betrekking tot leveringen van beleggingsgoud aan een andere belastingplichtige.

Belastingplichtigen die in het kader van hun economische activiteit normaliter goud voor industriële doeleinden leveren, kunnen eveneens, onder de door of vanwege de Minister van Financiën gestelde voorwaarden, opteren voor belastingheffing met betrekking tot leveringen, aan een andere belastingplichtige, van beleggingsgoud bedoeld in artikel 1, § 8, 1°.

§ 2. Zijn eveneens van de belasting vrijgesteld, de diensten verstrekt door tussenpersonen die niet handelen in de voorwaarden van artikel 13, § 2, en die betrokken zijn bij de levering van beleggingsgoud voor hun opdrachtgever.

Indien de leverancier heeft geopteerd voor de belastingheffing van dergelijke leveringen, kunnen die tussenpersonen, onverminderd een latere vrijstelling, onder de door of vanwege de Minister van Financiën gestelde voorwaarden, opteren voor de belastingheffing van hun diensten.

-------------------
Art. 44bis : ingevoegd bij art. 2, KB 30.12.1999.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door kweenie »

Dit artikel 48 bis is een belgisch wetsartikel... Maar in nederland is ook een vergelijkbaar artikel, laat ik er maar van uitgaan dat je dat bedoelt. Het gaat in dit artikel om omzetbelasting/btw. Dat heeft niets te maken met de vermogensrendementsheffing.

Voor het bezit van goud als belegging geldt:
"Tot de overige bezittingen die u moet aangeven in box 3 behoren bijvoorbeeld:

roerende zaken die u in 2007 verhuurde of als belegging had"

Thesecret
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2008 11:13

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Thesecret »

hoe bedoel je.. je bedoeld een beetje de hierarchie.. verkoper-assistent-bedrijfsleider-manager-district etccc

zo gaat dat. maar die zitten niet op hun luie reet om vervolgens aan mij geld te verdienen. Die werken zich uit de naad om mij aan het werk te houden en om dingen te regelen en vervolgens inderdaad hun geld te verdienen.

Piramide-spelen is ILLEGAAL, mits het wordt gebruikt als verkoopmethode.. nou die zin spreekt boekdelen.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Zjeflegrande,

Een heel kort onderzoekje leert dat Fiscalert geen banden meer heeft met Dexia.
FiscAlert was sinds 2004 als BV onderdeel van Quotemedia (uitgever van o.a. ELLE & Quote). Quotemedia is in juli 2006 overgenomen door de wereldwijd opererende uitgever Hachette Filipacchi Media, bij welke operatie FiscAlert in de uitgeverij is opgenomen.
Het is ooit begonnen als goodwill magazine van de Aegon-dochter Labouchere. Aegon heeft de hele bups tijdig verkocht aan Dexia, die met recht een kat in de zak kocht. Overigens is er door Aegon nog een forse financiele bijdrage geleverd aan Dexia om claims te betalen en het verlies te nemen.
Omdat de Aegon/Laboucher/Dexia 'gedupeerden' het blad niet meer pruimden met name vanwege de emotie die de namen opriepen, is het blad van de hand gedaan, kennelijk voor een appel en een ei.

Kape Breukelaar is onomstreden. Vakmens in hart en nieren, en objectief voor zover iemand maar objectief kan zijn.

Dat er nu dit soort al lang achterhaalde argumenten op tafel komen om aan de geloofwaardigheid van de analyse te twijfelen is een typisch geval van 'shoot the messenger'.

Het fnuikende van de manier van verkopen van HM is dat de verkopers of aanbrengers vrijwel geen kennis van zaken hebben en de argeloze koper uitgaat van de goedheid van zijn kennis, vriend of familielid. Je moet er toch niet aan denken dat je zo'n wanstaltig produkt, dat al niet eens aan de veel te hoge kostennorm van de ombudsman verzekeringen voldoet, op basis van de mooie blauwe ogen van een bekende koopt.

Dat worden lekkere verjaardagen, kan ik je verzekeren. Maar argeloos hoef je nu in ieder geval zeker niet meer te zijn.

Succes!

Jack

manie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:39

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door manie20 »

Ik heb ook een informatief gesprek gehad, en het klinkt allemaal "te goed om waar te zijn". Omdat er dan bij mij belletjes gaan rinkelen even zitten googlen.

Ik ben uitgegaan van een belegging van 1000€ per jaar.
Daar kwam een "gegarandeerde" uitkering uit van 140.000 (nog wat)
Nu was het enige deel wat "risicool" was het zogenaamde winstdeel wat een bedrag van 10.000 euro besloeg.

Ik vond dit al vreemd, want het beleggingsdeel (met het berekende rendment van 9%) van 110.000 was nog steeds gegarandeerd.

Helaas weet ik het een en ander van de beurs om te concluderen als je de winst continu herbelegt, en je beweerd dat de beurs op de lange termijn altijd stijgt (owjah?) dat je nog steeds een probleem hebt op de uitkeeringsdatum als alle winst op dat moment net in een lage beurs zit.

Nu ging ik dus opzoek naar de website van hr-ergo en zag daar dat volgens de financiele bijsluiter dat het risico voor de G60 "hoog" was. Waar ik dus uit afleid dat de 140.000 (of 130.000, hoe je het wilt zien) eigenlijk nooit gegarandeerd kan worden.

Kan iemand mij vertellen wat ze wel garanderen?
Dat ze doorsparen tijdens AO / Invaliditeit met de "kans op" dit rendement? Dat dit de garantie is? En de daadwerkelijke garantie (als het belegt vermogen 0% is, wat erg sterk is, maar stel)

Op 40.000 euro inleg dus maar 20.000 euro is? (De zogenoemde spaarsom)

Ik zou graag wat inhoudelijke poiters willen hebben.
Dus niet "bangmakerij" en "zwartmakerij" naar elkander.

Ik wil gewoon weten wat ik gegarandeerd heb op mijn 65e als zij zeggen: "140.000". (Met een inleg van 40.000 over 40 jaar)

Is er iemand die dit uberhaubt uit de financiele bijsluiter heeft kunnen opmaken?

Alvast bedankt.
(een niet in de verzekeringsbranche actieve) Manie

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door svdmeer »

Als jij 40 jaar lang 1000 euro wilt sparen, en je legt maandelijks in op een goede spaarrekening, dan kom je ook al een heel eind. Evt. kun je een stukje van je maandinleg zelf beleggen (SNS fundaccount is bv. gratis voor veel fondsen). Zo kom je volgens mij met grote zekerheid dicht in de buurt van die 140.000 zonder schimmige bedrijfjes.

dvd_1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2008 18:02

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door dvd_1981 »

ik las je vraag over het product van HM-Ergo.

Heb dit ook enige tijd geleden es te horen gekregen, en ook alles uitgepluisd (uiteindelijk klant geworden).

Ben zelf ook bezig met economie en beurs, dus vond dit wel interessant.

Zij kiezen idd voor 60% zekerheid en 40% belegd in een fonds. Vond het eigenlijk al merkwaardig dat ze die 60% zette met een zekerheid van 2,5% ook naar toekomst toe. Dat vond ik niet bij een ander bedrijf. Maar is idd de enige zekerheid.

De andere 40% is uitbesteed aan Bank Degroof, wat een Belgisch-Nederlands vermogensbeheerder is. Wie actief is in de beurswereld, kent Degroof wel, en dat zijn zeker geen kleintjes. Behalen steeds hoge rendementen. Een zekerheid is er natuurlijk nooit bij beleggen, maar op lange termijn én met gespreid instappen in een fonds vind ik die 9% prognose zeker niet overdreven, en zelfs aan de lage kant. Weet dat multinationals altijd een ROI (return on investment) voorop stellen van 12% wanneer ze in iets investeren.

Over het bedrijf, dit heb ik opgezocht via ratingbureau Standard&Poor's, wat het strengste is, en daar krijgt Hamburg-Mannheimer een score van AA-, wat bijna uitstekend is.

Ziezo, kan je enkel maar het resultaat geven van mijn opzoekingen, ik was alleszins positief verrast door het bedrijf, (trouwens rechtsbijstand DAS is eigenlijk hetzelfde bedrijf, en dit is dan weer wel bekender hier in NL). Je doet ermee wat je zelf wil, maar kan het je wel aanraden. Zal zeker een grote speler worden op de markt.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi dvd_1981,

Wat opmerkingen bij jou verhaal:
Over het bedrijf, dit heb ik opgezocht via ratingbureau Standard&Poor's, wat het strengste is, en daar krijgt Hamburg-Mannheimer een score van AA-, wat bijna uitstekend is.


Dit is een opmerking die misleidend en tendentieus te noemen valt. Het onderwerp is een beleggingsprodukt. De vraag is of dat al dan niet een goed produkt is. Ter ondersteuning van jou mening dat het een goed produkt is geef je aan dat HM een AA-rating van S&P heeft.
Iets wat volstrekt niets, maar dan ook in de verste verte niets van doen heeft met de kwaliteit van het betreffende produkt. De S&P AA-rating zegt iets over de kredietwaardigheid van HM, oftewel het risico dat banken lopen als zij geld lenen aan een instelling met een AA-rating, ic HM. Dit voorbeeld is hier dus volstrekt misplaatst.

Een voorbeeld; Rabo heeft een AAA-rating. In jou visie betekent dit dus dat wat Rabo aanbiedt per definitie goed is. Lees de topics maar eens over de Rabo-opmaat hypotheek...

Kortom, wel de juiste info geven, of als je het niet weet is geen info geven beter. Als het onwetenheid is dat jammer, maar een leer voor de volgende keer. Is het bewust verkeerd gebruikt, dan is het bijzonder kwalijk, ik hoop niet dat dat laatse het geval is.

Garantieprodukten zijn er overigens veel meer; o.a. Delta Lloyd, Reaal kennen beleggingsverzekeringen met garanties. Ook goed zijn de traditionele levenprodukten, zoals o.a. die van Conservatrix of de Onderlinge 's Gravenhage. De Windex produkten van Winterthur kennen een zogenoemde overwinstdeling, die jaarlijks wordt bijgeschreven en dan gegarandeerd is.
Kortom er zijn nog genoeg produkten te vinden die wel doen wat ze beloven, tegen redelijk kostenniveau.

HM hoort daar helaas niet bij in mijn optiek, zoveel is onderhand al lang duidelijk geworden.

Succes!

Jack

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zal zeker een grote speler worden op de markt.
vreemd, ik ben al in 2002 benaderd om voor hun verzekeringen te gaan verkopen, maar sindsdien weinig meer van die toko vernomen, behalve op mlm fora.
Wie actief is in de beurswereld, kent Degroof wel, en dat zijn zeker geen kleintjes. Behalen steeds hoge rendementen.
En dus? Aegon was/is zeer groot en driemaal raden uit wiens koker de hele aandelenlease kwam. Oeps, foutje.
maar op lange termijn én met gespreid instappen in een fonds vind ik die 9% prognose zeker niet overdreven, en zelfs aan de lage kant.
Ik vind 9% wel erg hoog. Dat betekent een verdubbeling van de inleg over grofweg 8 a 9 jaar. Wat zijn hun resultaten uit het verleden?
Weet dat multinationals altijd een ROI (return on investment) voorop stellen van 12% wanneer ze in iets investeren.
Ook hier ga je weer faliekant de mist in. Altijd? Nooit meer, nooit minder, elke multinational?
Wat zegt dit over het product? dat er 12%-9% is 3% aan de strijkstok blijft hangen? Of moet ik het anders interpreteren?

dvd_1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2008 18:02

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door dvd_1981 »

1. ik ben geen reclameman van HM-Ergo, ben maar simpele tevreden klant
2. Rating van Rabobank is idd AAA, in 2005!! Rabobank internationaal staat dan ook wel BBB.
3. Rating zegt wel iets over de zekerheid voor die 60% van de premie, dus fixeer je niet op die 40% wat idd een belegging is.
4. Geen groei voor deze maatschappij? In België heeft H-M Trends Gazelle gekregen. Vergelijkbaar met de FD Gazelle hier bij ons.
5. Met Bank Degroof zeker geen kleintje, bedoel ik niet in grootte ,maar wel in rendementen.
6. 9% is de algemene stijging van de beurs de laatste 10 jaar. Bank Degroof zijn WERKELIJK rendement ligt op 17,4% de laatste 10 jaar.

Gesloten