LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
net zo serieus
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2006 21:37

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door net zo serieus »

@Chanmaster

Dus eigenlijk is er helemaal niets mis?

Hoe zat t ook alweer met die bank uit t andere draadje?

Waarom geef je HMI niet gewoon antwoord op zijn vragen?

HMI NL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 okt 2006 14:21

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door HMI NL »

@net zo serieus

Ik wil graag even fatsoenlijk de discussie aan en ik krijg het gevoel als ik dit lees dat jij chanmaster op de kast wilt krijgen. Wil je daar even mee wachten aub?
De Duitse Hamburg-Mannheimer vertelt helemaal niet dat sparen op deze wijze zonder enig risico is en ook niet dat het eindkapitaal gegarandeerd is.
Klopt, ik ook niet.
HMI doet dit door de laagste prestatie als uitgangspunt te nemen over een langjarig gemiddelde.
Hier volg ik je niet meer. Verdere uitleg gewenst.
Maar nog steeds blijft er teveel geld aan de trijkstok hangen. M.a.w. worden voor betaling der colporteurs aan de feitenlijke doelstelling onttrokken en dat kan alleen onder valse voorwendselen.
Wat bedoel je met:
-teveel geld aan de strijkstok en de daarop volgende zin?
-valse voorwendselen?
Wanneer u de klant vertelt waarvan u betaald wordt dan schopt men u onmiddellijk de straat op.
Waarvan word ik volgens jou betaald en hoe zou het, eventueel anders moeten?

En inderdaad, ik begin, net als net zo serieus, nieuwsgierig te worden naar jou antwoorden, onderbouwingen en de referenties waar ik ze kan staven.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U wordt betaald uit de eerste premies. Maar goed ik ben nog bezig met de berekeningen. Helaas was het vandaag een drukte van jewelste.

Sparen middels belgging is nooit safe. Dat leren jullie ook, er zijn altijd risico's aan verbonden, bijvoorbeeld verlies. Op deze basis kan men geen enkele garantie bieden. De spaarvormen zoals G60 komen in Duitsland niet voor. Men kent deze vormen daar niet. Mogelijk zijn alleen de benamingen veranderd maar waar het meer om gaat zijn de financiële effecten.
Nu is dat opzich niet zo gek wenneer je bedenkt dat ieder land afzonderlijk haar regelgeving op dit gebied heeft en van alkaar afwijken.
Erg is dat ook niet als de spaarvorm welke aangeboden wordt maar nagekomen wordt. Het Goldenfuturefonds wordt een zelfgenererend fonds genoemd. Het rendement wordt weer aan de inleg toegevoegd.
Hoe het verloop daarvan zal zijn wil ik in de specificatie nader onderbouwen ten einde te voorkomen dat ik beweringen doe welke niet de waarheid omvatten en dat kan niet mijn bedoeling zijn.
Bij een spaartermijn van 50 euro per maand geeft dit bedrag op jaarbasis een som van: 600 euro derhalve aan eigen inleg over de totale termijn van 40 jaren 24.000,00 euro. De rente hierover bedraagt 1,8% per jaar over het gespaarde bedrag + reeds toegevoegde rente der voorgaande perioden. U krijgt waarschijnlijk morgen van mij een website waarop ik de specificatie projecteer. Hier kan dat niet.
Maar ik plaats tevens de economische waarde erbij.

Gesloten