Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
maberen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2023 10:50

Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door maberen »

Ik heb onze hond direct bij overname van de vorige eigenaar, hij was toen 5,5 maand oud, verzekerd bij inshared.
een verzekering van ongeveer 25,00 euro per maand en daarvoor kregen wij de helft van de gemaakte kosten terug.
We zijn nu 2,5 jaar verder en lopende dit jaar heeft Inshared de polis drastisch aangepast.
Konden we nog steeds mee leven.
Echter vorige week kregen we een brief van Inshared dat de premie per 26-12-2023 omhoog gaat van 28,71 EURO naar 87,15 EURO.
Dat is ineens een verdrievoudiging van het bedrag.

Als ik nu over zou stappen naar een andere verzekering met een hond van 3 jaar heb ik een probleem.
Maar als ik bij Inshared blijf betaal ik ipv 344,00 euro per jaar, 1045,00 euro per jaar.

Kan dit zomaar?
Mag een verzekeringsmaatschappij zomaar ineens de premie verdrievoudigen?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Gezien de medische kosten die er voor huisdieren wordt gemaakt is dit niet vreemd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door scontra »

Opzeggen en zelf een potje maken, spaart veel onnodig betaalde premie uit.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Als ik op de website van Inshared de maandpremie voor een hond van 10 kilo uit 2020 laat berekenen komt er 26,34 euro uit. Is jouw hond heel anders dan dat je op 87,15 euro uitkomt ?

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door Speedy123 »

maberen schreef:
27 nov 2023 11:01
Ik heb onze hond direct bij overname van de vorige eigenaar, hij was toen 5,5 maand oud, verzekerd bij inshared.
een verzekering van ongeveer 25,00 euro per maand en daarvoor kregen wij de helft van de gemaakte kosten terug.
We zijn nu 2,5 jaar verder en lopende dit jaar heeft Inshared de polis drastisch aangepast.
Konden we nog steeds mee leven.
Echter vorige week kregen we een brief van Inshared dat de premie per 26-12-2023 omhoog gaat van 28,71 EURO naar 87,15 EURO.
Dat is ineens een verdrievoudiging van het bedrag.

Als ik nu over zou stappen naar een andere verzekering met een hond van 3 jaar heb ik een probleem.
Maar als ik bij Inshared blijf betaal ik ipv 344,00 euro per jaar, 1045,00 euro per jaar.

Kan dit zomaar?
Mag een verzekeringsmaatschappij zomaar ineens de premie verdrievoudigen?
Punt 11 van de algmene voorwaarden van Inshared stelt:
11. Wanneer mogen wij uw premie en voorwaarden veranderen?
Wij mogen de premie of de voorwaarden bij de verzekering altijd veranderen. Als wij dit doen, dan laten we
u dat 30 dagen van tevoren weten. Bent u het niet eens met onze verandering? Dan kunt u de verzekering
stoppen. Op de website kunt u in uw online verzekeringsmap aangeven dat u de verzekering of een onderdeel
daarvan niet meer wilt. De verzekering stopt dan op uw verzoek. Wij betalen u de rest van de premie terug.
Dus ja, ze mogen dat doen. Het probleem hier is dat u de voorwaaren bij aanschaf van de verxekering niet gelezen hebt. Dus wanneer de verzekering iets veranderd in de verzekering conform haar voorwaarden, bent u verrast en vraagt u zich af of dit wel mag.

Beste tip die ik kan geven: lees de voorwaaarden goed door voordat u een product of dienst aanschaft. Dat scheelt echt een hoop ellende en frustratie achteraf.

maberen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2023 10:50

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door maberen »

Dat ze dat mogen veranderen wist ik, deden ze ook al met de polisvoorwaarden, maar 3x de huidige premie is wel erg veel.
En het probleem bij huisdieren is, je kunt wel weggaan, maar zie met een 3 jaar oude Duitse Herder maar eens een andere verzekering te vinden.
Als ik op de website van Inshared de maandpremie voor een hond van 10 kilo uit 2020 laat berekenen komt er 26,34 euro uit. Is jouw hond heel anders dan dat je op 87,15 euro uitkomt ?
Mijn hond kost nu 28,71 EURO en gaat naar 87,15 EURO, en overigens is het goedkoopste nu, maar dat wordt mij niet aangeboden, 60,05 EURO.

Mooie gedachte geld apart zetten voor de dierenarts enz.
Maar ervaring leert dat als je pech hebt dit niet uitkomt..... daarom koos ik voor een bepaalde zekerheid, 2,5 jaar geleden was de verzekering 50% vergoed voor 24,75 EURO.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door BL2 »

Doordat veel praktijken worden overgenomen door zeer commerciele bedrijven lopen de duerenartskosten nog harder en hoger op dan de kosten voor zorg bij de mens.
En omdat de verzekeringen natuurlijk ook winst willen maken stijgt de premie dramatisch snel.

De keerzijde, vele baasjes zullen de dierenarts kosten op korte termijn niet meer kunnen opbrengen, het gevolg zal duidelijk zijn.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

maberen schreef:
28 nov 2023 14:57
Mijn hond kost nu 28,71 EURO en gaat naar 87,15 EURO, en overigens is het goedkoopste nu, maar dat wordt mij niet aangeboden, 60,05 EURO.
Heb je ook de website van in-shared bekeken?
Zelfs met een hond van 30 kilo zie ik nog lang geen premie van E 87,15, pas als je extra's als fysiotherapie, gedragslessen en kankerbehandelingen gaat aankruisen kom je hoger uit.

Is het wat om op de Website van In-shared het goedkoopste pakket aan te kruisen en de uitkomst met In-shared te delen.
Je zou immers als bestaande klant niet meer moeten betalen dan als nieuwe klant.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huisdierenverzekering Inshared verdrievoudigt de premie

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Een extra hoge premie suggereert een hoog schadeverloop in het verleden en/of de verwachting van veel toekomstige schade, ook wel een "brandend huis" genoemd. Je kunt nog eens extra uitleg vragen maar verwacht niet dat er nog wat aan veranderd.

Plaats reactie