hypotheekbescherming zelf opzeggen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
frans1933
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2023 10:58

hypotheekbescherming zelf opzeggen?

Ongelezen bericht door frans1933 »

In 2008 heb ik een woning gekocht en daarbij een hypotheekbescherming afgesloten die uitkeert in geval van arbeidsongeschiktheid. (verzekering bij London General Insurance Company Ltd., via Hypotheekshop).

In 2017 heb ik de woning verkocht. Nu kwam ik er achter dat het bedrag van de hypotheekbescherming nog steeds maandelijks wordt afgeschreven.

Vraag: had ik dit zelf moeten opzeggen of is de verzekeraar hier in gebreke gebleven?

Alvast dank!

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: hypotheekbescherming zelf opzeggen?

Ongelezen bericht door JozJan »

Die verzekering had je zelf moeten opzeggen. De verzekeraar weet ook helemaal niet dat je je huis verkocht hebt.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: hypotheekbescherming zelf opzeggen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt geen nieuwe woning gekocht? Ik kan mij haast niet voorstellen dat u zes jaar niet naar uw bankrekening hebt gekeken.

Opzeggen is uw eigen verantwoordelijkheid.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: hypotheekbescherming zelf opzeggen?

Ongelezen bericht door kuklos »

frans1933 schreef:
20 sep 2023 10:59
In 2008 heb ik een woning gekocht en daarbij een hypotheekbescherming afgesloten die uitkeert in geval van arbeidsongeschiktheid. (verzekering bij London General Insurance Company Ltd., via Hypotheekshop).

In 2017 heb ik de woning verkocht. Nu kwam ik er achter dat het bedrag van de hypotheekbescherming nog steeds maandelijks wordt afgeschreven.

Vraag: had ik dit zelf moeten opzeggen of is de verzekeraar hier in gebreke gebleven?
Mijn eerste antwoord is een wedervraag. Is er iets over vermeld in de overeenkomst die je hebt afgesloten?

Plaats reactie