ING weigert autoverzekeringaanvraag

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Idioot dat het zolang moet duren voordat het CIS iets doorgeeft aan de betrokkene.
Bij de verzekeraar zal het wel geen maand duren.
Het BKR heeft het ondertussen tenminste wel goed geregeld. Dat komt meteen.

Lady1234
Berichten: 27158
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat er te zien is, doet er niet toe. Het moet vermeld worden.

rwolters
Berichten: 1564
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door rwolters »

ErwinvB schreef:
05 apr 2024 17:46
Ron5300 schreef:
05 apr 2024 15:23
Ts weet nog niet nog eens wat er in het CIS register over het verzekeringsverleden bekend is en heeft al medegedeeld dat ING voor Ts einde oefening is mede omdat Ts van mening dat ING er een eigen waarheid op na houdt en eigenlijk liegt over registraties die volgens Ts niet bestaan.
Ts geeft deels toe dat er schade gevallen zijn voor gevallen en er bij andere soorten van verzekeringen ook het één en ander bekend is maar geen enkele verzekeraar uiteindelijk de schade uit hoefde te keren maar ook bij de verzekeraars bekend zijn geweest.
In het openingstopic geeft Ts ook één van de in bezit zijnde auto's bij de ING te willen verzekeren en dan begin ik me af te vragen of er met die andere auto's ook schade is gereden omdat de CIS registratie niet op kenteken maar op naam van de verzekeringnemer registreert.
Huh?
Ik wilde in eerste instantie 1 auto bij ING verzekeren, bij een tweede zou ik nog extra 5% korting krijgen.
Ik was voornemens om mijn 3 auto’s, woonhuis en indien mogelijk ook 2 motoren bij ING onder te brengen.
Al deze voertuigen staan op mijn naam.
Doordat ik zo klantonvriendelijk behandeld werd door ING ben ik nu volledig klaar met dit bedrijf.
En zoals je kunt lezen ben ik niet van mening dat ING er een eigen mening op na houdt maar dat zij louter en alleen kijken naar een getal welke uit CIS rolt. En dat de inhoud van CIS dus absoluut niet klopt.
Voor iemand die helemaal klaar is met een bedrijf besteedt je er best wel veel tijd en energie aan gezien de hoeveelheid reacties die je hier plaatst......

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door witte angora »

Boosheid en frustratie kunnen een hoop energie geven.....

16again
Berichten: 16119
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
05 apr 2024 23:56
Voor iemand die helemaal klaar is met een bedrijf besteedt je er best wel veel tijd en energie aan gezien de hoeveelheid reacties die je hier plaatst......
Het houdt niet op bij dit bedrijf !
De registraties komen ook bij andere verzekeraars naar boven.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Ron5300 »

99% van alle verzekeraars nemen in het acceptatieproces een inzage van het CIS register mee en maakt dat de klacht over een andere verzekeraar had kunnen gaan.
U bent de mening toegedaan dat ING verzekeringen voor u een uitzondering dient te maken en verwijt ING verzekeringen dat die geen uitzondering wil maken.
Waar u aan voorbij gaat is dat uw huidige verzekeraar de volgens u onjuiste CIS meldingen heeft gedaan maar daar gaat u verder niet op in en maakt dat uw verwijt jegens ING verzekeringen ongegrond is omdat u op basis van CIS registraties bij 99% van de verzekeringsmaatschappijen een verzekering geweigerd wordt.
Niet alleen bij ING verzekeringen die u als eerste een verzekering weigert maar ook bij Centraal Beheer en andere verzekeringsmaatschappijen en maakt dat als u als eerste bij bijvoorbeeld Centraal Beheer een verzekering geweigerd werd de topic titel 'Centraal Beheer weigert autoverzekeringsaanvraag was geweest. '

Thijs124
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ben je bij 99 maatschappijen geweigerd? Ik dacht bij een.
Ik wist niet dat we er zoveel in Nederland hadden.
Dat verandert inderdaad de zaak.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Ron5300 »

99% van de verzekeringsmaatschappijen is anders dan 99 verzekeringsmaatschappijen.
ING verzekeringen was in dit geval de eerste maar had ook een andere verzekeringsmaatschappij kunnen zijn.

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ron5300 schreef:
06 apr 2024 09:53
(…) omdat u op basis van CIS registraties bij 99% van de verzekeringsmaatschappijen een verzekering geweigerd wordt. (…)
Weet u dat heel zeker? Zou dan alleen de Vereende overblijven? Voor mij is het maar zeer de vraag of een direct writer tijdens een telefonisch contact de verzekering ook zou weigeren.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Bij telefonisch een verzekering afsluiten worden een aantal vragen gesteld die naar waarheid beantwoord dienen te worden.
Als de verzekeringsnemer die vragen met nee beantwoordt dus geen schadeverleden stelt te hebben kan de verzekeraar een voorlopige dekking aangaan maar die wordt pas na controle van het CIS register omgezet in een definitieve verzekering.
Mocht het zo zijn dat de verzekeringnemer bewust de vragen niet naar waarheid heeft beantwoord dan komt er nog een CIS registratie bij vanwege frauduleus handelen bij de aanvraag van een verzekering.
Voor nu kan Ts geen kant op maar de huidige verzekeraar kan zolang de verzekering nog loopt Ts de verzekering niet opzeggen omdat de schades buiten eigen schuld zijn ontstaan.

Thijs124
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar als er een verzekering is die een autoverzekering weigert, kun je toch niet glashard beweren dat dan 99 % van de verzekeringsmaatschappijen een verzekering weigeren.
Dit is toch iets heel anders.
1 kan nooit 99 % zijn.

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ron5300 schreef:
07 apr 2024 10:05
Bij telefonisch een verzekering afsluiten worden een aantal vragen gesteld die naar waarheid beantwoord dienen te worden.
Als de verzekeringsnemer die vragen met nee beantwoordt dus geen schadeverleden stelt te hebben kan de verzekeraar een voorlopige dekking aangaan maar die wordt pas na controle van het CIS register omgezet in een definitieve verzekering. (…)
Het grote verschil is volgens mij dat bij een schriftelijke of on-line aanvraag de controle later plaatsvindt, maar bij telefonische aanvraag direct mogelijk is. Althans, dat is mijn stellige indruk, gezien de gang van zaken toen ik mijn nieuwe autoverzekering afsloot, maar ik kan het mis hebben.

Morgan le Fay
Berichten: 517
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING weigert autoverzekeringaanvraag

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

CIS is niet zomaar digitaal te benaderen, daarom wordt er na de aanmelding een controle uitgevoerd.
Vandaar dat er altijd een vertraging in zit. Na de (noodzakelijke) voorlopige dekking.

Plaats reactie