Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Joyce751006
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2023 15:26

Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Joyce751006 »

Een tante heeft een brandgat in mijn nog geen jaar oude bank gemaakt. Dit heeft zij netjes meteen bij haar verzekeraar gemeld zodat het via de aansprakelijkheidsverzekering opgelost kon worden.
Na wat heen & weer gemaild met haar verzekeraar kwam eruit dat de na vaststelling van het schadebedrag door hun schade expert zij 50% hiervan zouden uitkeren omdat ik zelf gedeeltelijk verantwoordelijk ben voor de geleden schade...
Dit omdat ik visite toesta op de bank een sigaret te roken.

Kan ik hier bezwaar tegen maken of heeft dat geen zin & moet ik mn verlies maar nemen?
De bank was nieuw €1850 & de schade expert heeft het schadebedrag op €1550 vastgesteld. Dit betekend dus dat Interpolis daar de helft van wil uitkeren.
Ik heb er geen problemen mee om zelf wat toe te leggen, als ik daadwerkelijk mede veroorzaker ben van de ontstane schade. Maar dat is nu , op het toestaan dat visite rookt terwijl ze een bakkie doen, mijns inziens niet vs toepassing.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dan tante maar persoonlijk aansprakelijk stellen voor de andere 50% en in vervolg buiten roken.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit staat o.a. in de voorwaarden (AVP-RV-50-221)

Let op:
- Is de schade onder de aansprakelijkheidsverzekering verzekerd? Dan onderzoeken wij eerst of een verzekerde volgens de wet aansprakelijk is.
- Bent u niet aansprakelijk? Of heeft de persoon die schade heeft zelf schuld aan de schade? Dan hoeft de schade niet vergoed of gedeeltelijk vergoed te worden. Wij voeren verweer voor u tegen de partij die u aansprakelijk stelt.
- Soms betalen wij echter voor schade ook als u volgens de wet niet aansprakelijk bent. Zie voor deze gevallen artikel 3.2.

https://www.interpolis.nl/-/media/files ... 50-221.pdf

In het vervolg tante maar op een oude keukenstoel laten roken... Nog beter: lekker buiten.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een idiote reactie van Interpolis, daar zeker niet mee akkoord gaan.

Natuurlijk hebt u zelf geen schuld aan die schade.

Dien een klacht in en als zij daar niet in meegaan, ga dan naar het Kifid.

Kan de schade niet gerepareerd worden?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik zou die schade wel eens willen zien ,kan je een foto plaatsen?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een behoorlijke schade als ik het bedrag zo zie. In het ergste geval zou de stof vervangen moeten worden. Maar op een bank van €1850 zit nooit voor €1550 aan stof. Het herstofferen hoeft dus echt niet zo duur te zijn.

Joyce751006
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2023 15:26

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Joyce751006 »

ZeerPrivé schreef:
28 jul 2023 16:41
Dit staat o.a. in de voorwaarden (AVP-RV-50-221)

Let op:
- Is de schade onder de aansprakelijkheidsverzekering verzekerd? Dan onderzoeken wij eerst of een verzekerde volgens de wet aansprakelijk is.
- Bent u niet aansprakelijk? Of heeft de persoon die schade heeft zelf schuld aan de schade? Dan hoeft de schade niet vergoed of gedeeltelijk vergoed te worden. Wij voeren verweer voor u tegen de partij die u aansprakelijk stelt.
- Soms betalen wij echter voor schade ook als u volgens de wet niet aansprakelijk bent. Zie voor deze gevallen artikel 3.2.

https://www.interpolis.nl/-/media/files ... 50-221.pdf

In het vervolg tante maar op een oude keukenstoel laten roken... Nog beter: lekker buiten.
Die had ik idd al gelezen maar ik kan er niet bij dat het als mijn eigen schuld word gezien. Als ik haar een duw verkocht had waardoor de sigaret uit haar hand op mijn bank viel & er daardoor een brandgat ontstaat had ik het begrepen. Maar dat is nu niet aan de hand, ik zat meer dan een meter van haar af.

Joyce751006
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2023 15:26

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Joyce751006 »

Een foto van de schade plaatsen lukt mij even niet. Maar zal uitleggen waar de schade zit. Het is een hoekbank bekleedt met een velvetstof, waar het brandgat op het lounge gedeelte zit.
Nadat ik door 2 verschillende stoffeerder er naar had laten kijken kwamen die allebei tot de conclusie dat de gehele bank opnieuw gestoffeerd moet worden omdat het gat niet op een naad zit maar midden in t zitkussen De kosten hiervan zouden volgens allebei de stoffeerders uitkomen rond de €2500/€3000. Dit door de stof & de grootte vd bank.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die stoffeerders schrijven hun offerte dan ook met een vork. Als die hele bank € 1.850 kostte, kan het herstofferen van een deel geen € 2.500/3.000 kosten.

Vraag dan maar eens aan Interpolis of u uw visite wel een glas wijn mag inschenken. Als dat omgaat is dat ook niet altijd te herstellen.

En dan? Glaasje geven in de badkamer zodat u het kunt opdweilen?
Klacht indienen.

Joyce751006
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2023 15:26

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Joyce751006 »

Lady1234 schreef:
28 jul 2023 17:21
Die stoffeerders schrijven hun offerte dan ook met een vork. Als die hele bank € 1.850 kostte, kan het herstofferen van een deel geen € 2.500/3.000 kosten.

Vraag dan maar eens aan Interpolis of u uw visite wel een glas wijn mag inschenken. Als dat omgaat is dat ook niet altijd te herstellen.

En dan? Glaasje geven in de badkamer zodat u het kunt opdweilen?

Klacht indienen.
Dat bedrag is voor het herstofferen van de gehele bank. Alleen het lounge gedeelte zou kleurverschil opleveren omdat je nooit precies dezelfde stof hebt.
Dat is wat ik me heb laten vertellen tenminste.

Maar goed ik ga idd zeen brief sturen dat ik niet akkoord ga met 50% eigen risico.
Ik zal uw voorbeeld van het glaasje er bij zetten zodat ze misschien inzien hoe bespottelijk het is.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Cro »

Joyce751006 schreef:
28 jul 2023 16:10


Kan ik hier bezwaar tegen maken of heeft dat geen zin & moet ik mn verlies maar nemen?
De bank was nieuw €1850 & de schade expert heeft het schadebedrag op €1550 vastgesteld. Dit betekend dus dat Interpolis daar de helft van wil uitkeren.
Ik heb er geen problemen mee om zelf wat toe te leggen, als ik daadwerkelijk mede veroorzaker ben van de ontstane schade. Maar dat is nu , op het toestaan dat visite rookt terwijl ze een bakkie doen, mijns inziens niet vs toepassing.
Ik zou me hier zelf eigenlijk niet druk om maken, stel tante aansprakelijk voor de geleden schade, en of, en zo ja, hoe zij dat met haar verzekering regelt is dan haar zaak.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lady1234 schreef:
28 jul 2023 16:59
Wat een idiote reactie van Interpolis, daar zeker niet mee akkoord gaan.

Natuurlijk hebt u zelf geen schuld aan die schade.

Dien een klacht in en als zij daar niet in meegaan, ga dan naar het Kifid.

Kan de schade niet gerepareerd worden?


Hoezo niet? Waar vuur is is kans op brandplekken. Dus ja, als jij toestaat dat iemand rookt op de bank dan is er absoluut een kans dat er een brandgaatje ontstaat en dat weet sowieso elke roker (een aangezien er binnen gerookt werd doe ik de aanname dat de TO zelf ook wel eens rookt). Dat is dus een risico waarmee je akkoord gaat.

Er is geen roker in de wereld waar je geen brandgaatje zal vinden in huis.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door gosewijn »

Lady1234 schreef:
28 jul 2023 17:21
Die stoffeerders schrijven hun offerte dan ook met een vork. Als die hele bank € 1.850 kostte, kan het herstofferen van een deel geen € 2.500/3.000 kosten.

Herstofferen is altijd duurder dan nieuw.
Oude stof er afhalen , transport 2 X ,
15 a mt stof a 70,00 euro dan kom je al ein de buurt van de prijsopgave.
Als Ts de stoffeerder een prijsopgave vraagt wordt hij door de verzekering beschouwt als expert dan mag hij niet sjoemelen met de prijs .

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor een gemiddelde hoekbank is 20 meter stof nodig. Prijzen beginnen bij €20,- de meter in de handel. Bij herstoffeerders kan dit lager zijn. De oude bank strippen, naden loshalen en de losse lappen uitknippen uit de nieuwe stof. Naaien en over de bank heentrekken. Een paar dagen werk. €1550 voor een dergelijke bank is veel te duur.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
28 jul 2023 17:43
Waar vuur is is kans op brandplekken. Dus ja, als jij toestaat dat iemand rookt op de bank dan is er absoluut een kans dat er een brandgaatje ontstaat en dat weet sowieso elke roker (een aangezien er binnen gerookt werd doe ik de aanname dat de TO zelf ook wel eens rookt). Dat is dus een risico waarmee je akkoord gaat.
Dat is primair een risico van de tante, en die dacht daar goed voor verzekerd te zijn.

Fotos van de schade zijn weinig zinvol. Het schadebedrag is vastgesteld, daar zijn beide partijen het over eens. Niet over de 50% korting.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door gosewijn »

NeoDutchio schreef:
28 jul 2023 18:15
Voor een gemiddelde hoekbank is 20 meter stof nodig. Prijzen beginnen bij €20,- de meter in de handel. Bij herstoffeerders kan dit lager zijn. De oude bank strippen, naden loshalen en de losse lappen uitknippen uit de nieuwe stof. Naaien en over de bank heentrekken. Een paar dagen werk. €1550 voor een dergelijke bank is veel te duur.
Man hou eens op om onzin te vertellen , noem eens een merk die meubelstoffeerders verkopen. Heb hier nog prijslijsten liggen mag je wel inzien .

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, al je je naar buiten beweegt met fiets, lopend of auto is er altijd kans op een aanrijdinkje. Dat risico accepteer je dan?

Ook maar geen kaarsje aansteken binnen en laat de visite maar in de gang staan. Misschien hebben ze wel iets scherps aan hun broek of rok. Eigen schuld als u ze laat zitten op de bank.

Bent u zelf niet voor nieuwwaarde verzekerd? Dan vechten de verzekeraars het maar onderling uit.

En misschien is alleen stofferen van de bank met het brandgat niet zo erg. Juist een andere kleur stof, kan ook mooi staan.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Joyce751006 schreef:
28 jul 2023 16:10
De bank was nieuw €1850 & de schade expert heeft het schadebedrag op €1550 vastgesteld. Dit betekend dus dat Interpolis daar de helft van wil uitkeren.
Al is het je vraag niet: Eigenlijk is de bank economisch gezien zo goed als 'total loss'. Voor die 300 verschil zou je ook een andere, nieuwe, bank kunnen kopen. Misschien dat de leverancier mee kan/wil denken aan een oplossing, als je niet verder komt dan die 50% van Interpolis? Soms kunnen uit de meest onverwachte hoeken oplossingen komen waar je nooit aan zou denken.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door Har45 »

Een aanvaardbaar risico is bijvoorbeeld als u een klein kind op uw schoot neemt en deze trekt uw goudenketting stuk, in zo een situatie keert de verzekering niks of weinig uit want u moet bedacht zijn dat zulke dingen kunnen gebeuren. Een schroeiplek in een meubelstuk door het vallen van een sigaret van een familielid of kennis valt hier niet onder.
Beter was misschien geweest om deze schade op te brengen bij uw eigen inboedel verzekering mits u een uitgebreide versie heeft met schroeien en zengen in de polis opgenomen. Deze keren vaak hogere zo niet nieuwwaardes uit. Misschien kunt u nog contact opnemen met uw eigen inboedelverzekering en daar de zaak uitleggen. Wie weet nemen hun de claim over.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Interpolis betaalt maar helft van schadebedrag uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:
28 jul 2023 18:32
Man hou eens op om onzin te vertellen , noem eens een merk die meubelstoffeerders verkopen. Heb hier nog prijslijsten liggen mag je wel inzien .
Het is mijn werk om als toeleverancier dagelijks bij meubelfabrieken, rompenbouwers en herstoffeerders langs te gaan. Dat gebeurd bij de kleine fabriekjes tot aan de grote jongens en van de zzp'er herstoffeerder tot aan complete herstofferingslijnen.

Bij banken van Dutch Gelderland, Havee of Cartel zal je inderdaad dure stoffen tegenkomen. Echter koop je dergelijke banken niet voor €1850,-. Zelfs de modellen met schoonheidsfoutjes die ze zelf hebben staan krijg je niet eens voor dat geld.
€1850,- voor een hoekbank is niet veel. Haal de BTW en marge er af en je kan al uitrekenen wat de bank per onderdeel zou hebben gekost. Dus ook hoe duur de stof zou zijn.

Plaats reactie