LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Independer wel zo onafhankelijk als ze zeggen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Advertising
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:17

Is Independer wel zo onafhankelijk als ze zeggen?

Ongelezen bericht door Advertising »

Ik vraag mij eigenlijk al jaren af of de website Independer wel zo onafhankelijk is als dat ze zeggen dat ze zijn. Aangezien deze website altijd nog een dochterbedrijf is van Achmea. Nu vermelden ze wel op hun site de onafhankelijkheid en de beste, scherpste prijs te regelen voor de consument.

Maar toch zo kan je wel meer beweren op het internet en achter gesloten deuren maken ze andere afspraken... Echt, ik geloof hier anno 2013 helemaal niets van! En als grootste vergelijkingssite voor verzekeringen zouden jullie het toch wel met mij eens moeten zijn dat als deze site in handen is van een verzekeraar deze nooit onafhankelijk kan zijn? En zo kan ik ook de scherpste prijs regelen...

Echt zou wel eens goed zijn deze Independer eens door te lichten aangezien men wel meer kan beweren en vraag ik mij tevens af waarom de ACM autoriteit consument en markt hier eigenlijk niets mee doet? Want ja zo kan ik de markt ook wel verzieken alleen al voor de kleinere vergelijkingssites als je toch al een verzekeraar achter je hebt staan met een gigantisch marketingbudget is de strijd op het internet al gewonnen...

En dan helemaal nog niet te zeuren over de grootste zoekmachine "Google" die wellicht volgend jaar ook verzekeringen gaat vergelijken. Echt dan is het wel heel erg gesteld met onze privacy... Deze reus verkoopt nu al alle data via verschillende dochterbedrijven in Luxemburg. Lekker is dat en daar doet Brussel dus helemaal niets aan, zolang de lobbyist bestaat! Ook hierin zal langzamerhand de EU overgenomen worden door de grootste bedrijven!

En wat is dan nog onafhankelijk maar vooral eerlijk? Als het om business gaat zien de meeste alleen maar $ tekens en winst! En als het dan verkeerd gaat kunnen wij als het klootjesvolk het weer eens oplappen!

Graag jullie mening aub... En RADAR verdiep je hier eens in, maak er een mooi onderwerp van want de consument verdient de waarheid te horen, dan alleen maar mierzoete marketing te slikken!

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Is Independer wel zo onafhankelijk als ze zeggen?

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Advertising schreef: Echt zou wel eens goed zijn deze Independer eens door te lichten aangezien men wel meer kan beweren en vraag ik mij tevens af waarom de ACM autoriteit consument en markt hier eigenlijk niets mee doet?
Bel ze eens en vraag het ze.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Is Independer wel zo onafhankelijk als ze zeggen?

Ongelezen bericht door nevermind »

En RADAR verdiep je hier eens in, maak er een mooi onderwerp van want de consument verdient de waarheid te horen, dan alleen maar mierzoete marketing te slikken!
Is al geweest:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... r#p1847905

Uit dit topic:
crazyme schreef:Independer is van Achmea. Lekker onafhankelijk waarschijnlijk.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Is Independer wel zo onafhankelijk als ze zeggen?

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Van de site van Independer: Na ons jarenlang te hebben verzet tegen verzekeraars hebben wij eind 2011 een opmerkelijke stap gezet. We zagen in dat als wij de verzekeringswereld nog verder wilden veranderen, we soms ook samen moeten werken met verzekeraars. Dit doen we onder andere met onze nieuwe aandeelhouder Achmea. Dit lijkt een gekke beslissing. Want zijn wij dan nog wel onafhankelijk? Niet in financieel opzicht. Maar wel in de manier waarop we werken, in onze adviezen en natuurlijk in onze vergelijking. Independer blijft dus een zelfstandig bedrijf. En om onze onafhankelijkheid te bewijzen kijken we minstens zo kritisch naar Achmea als naar andere verzekeraars.
Management en medewerkers zijn voor 22% eigenaar van Independer. De rest is in handen van Achmea.


Geen enkele vergelijkingssite is geheel onafhankelijk. Maar Independer is er tenminste zeer open over. Daar kunnen een hoop bedrijven nog een voorbeeld aan nemen.

Gesloten