Kan ANWB-lidmaatschap niet opzeggen bij emigratie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Maluf Bittar
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2023 11:37

Kan ANWB-lidmaatschap niet opzeggen bij emigratie

Ongelezen bericht door Maluf Bittar »

Goedemorgen
Betreft: opzeggen lidmaatschap/ pech assistentie.

Aangezien ik naar Frankrijk ga verhuizen, wil ik mijn lidmaatschap voor pech hulp opzeggen.
De autoverzekering ook met ANWB heb ik WEL kunnen opzeggen (geen auto meer), helaas de Lidmaatschap twv €13,65/maand wil ANWB niet opzeggen ivm eerste jaar contract.

Graag zou ik u advies willen aanvragen.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Kan ANWB-lidmaatschap niet opzeggen bij emigratie

Ongelezen bericht door PGros »

Je kunt dus wel opzeggen maar omdat het eerste jaar nog niet voorbij is kun je niet per maand opzeggen en zit je aan het eerste volle jaar nog vast. Maar dat zal toch niet zoveel maanden meer zijn?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kan ANWB-lidmaatschap niet opzeggen bij emigratie

Ongelezen bericht door BL2 »

Zie de voorwaarden lidmaatschap waarmee je akkoord bent gegaan bij het afsluiten. Eerste jaar niet opzegbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan ANWB-lidmaatschap niet opzeggen bij emigratie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U gaat een overeenkomst aan voor 1 jaar. In die overeenkomst is besloten dat u een x bedrag betaald en dat de ANWB garant staat voor pechhulp. Beide partijen moeten zich aan die overeenkomst houden. Verhuizen naar het buitenland is geen geldige reden om het contract te kunnen ontbinden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kan ANWB-lidmaatschap niet opzeggen bij emigratie

Ongelezen bericht door moederslink »

Maluf Bittar schreef:
12 apr 2023 11:44
Goedemorgen
Betreft: opzeggen lidmaatschap/ pech assistentie.

Aangezien ik naar Frankrijk ga verhuizen, wil ik mijn lidmaatschap voor pech hulp opzeggen.
De autoverzekering ook met ANWB heb ik WEL kunnen opzeggen (geen auto meer), helaas de Lidmaatschap twv €13,65/maand wil ANWB niet opzeggen ivm eerste jaar contract.

Graag zou ik u advies willen aanvragen.
Zeg het nu per direct op! De resterende maanden in een jaarcontract zult u moeten blijven betalen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kan ANWB-lidmaatschap niet opzeggen bij emigratie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

moederslink schreef:
13 apr 2023 10:48
Maluf Bittar schreef:
12 apr 2023 11:44
Goedemorgen
Betreft: opzeggen lidmaatschap/ pech assistentie.

Aangezien ik naar Frankrijk ga verhuizen, wil ik mijn lidmaatschap voor pech hulp opzeggen.
De autoverzekering ook met ANWB heb ik WEL kunnen opzeggen (geen auto meer), helaas de Lidmaatschap twv €13,65/maand wil ANWB niet opzeggen ivm eerste jaar contract.

Graag zou ik u advies willen aanvragen.
Zeg het nu per direct op! De resterende maanden in een jaarcontract zult u moeten blijven betalen.
Mee eens.

Voorbeeld, u hebt in augustus 2022 uw lidmaatschap afgesloten. U kunt het nu opzeggen, maar u blijft tot augustus 2023 lid en u moet het tot dan betalen.

Plaats reactie