LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door Geisha »

Ik heb een dure verre reis geboekt en ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering via mijn zorgverzekeraar. Nu dacht ik, ik ben goed verzekerd maar ik dacht laat ik alles toch eens nalezen. Wat blijkt: Als ik annuleer met geldige reden vergoeden ze nog niet eens de helft van mijn reissom. Het is wel zo dat als ik voor een bepaalde termijn moet annuleren ik ook niet alles hoef te betalen aan de reisorganisatie maar het zit me niet lekker want er blijft dan alsnog een bedrag over.

Kortom ik zit te twijfelen of ik niet beter een kortlopende annuleringsverzekering kan afsluiten maar dat is best een hoop geld extra, maar nog niet zoveel als het geld wat ik kwijt kan raken. Nu vraag ik mij af: Moet je een kortlopende annuleringsverzekering ook binnen 7 dagen na boeking regelen of kan dat later? Of kan je dan ook gezeik krijgen dat je te laat bent? ( Heb gehoord dat doorlopende verzekeringen moeilijk kunnen doen met vergoeding als je niet binnen 7 dagen het regelt.)

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door lijfrente »

Gegoogeld , om deze vraag beantwoord te krijgen?
Huiswerk moet je zelf maken?

Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Re: Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door Geisha »

Huiswerk? Joh ik ben al jaren uit de schoolbanken! En met Google kom ik tegenstrijdige antwoorden tegen.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door BL2 »

Dan even informeren bij de verzekering zelf. De weten meestal wel hun eigen voorwaarden uit te leggen.
Lang / Langer wachten is meestal niet toegestaan, omdat men dan pas een verzekering gaat afsluiten als men wil annuleren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.......

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door lijfrente »

Geisha schreef:Huiswerk? Joh ik ben al jaren uit de schoolbanken! En met Google kom ik tegenstrijdige antwoorden tegen.
Ik ook, maar dan zoek ik toch verder, tot het goede antwoordt voorbij komt.
Is natuurlijk een beetje werk, maar ja...

En nog simpeler, het advies van BL2, om een verzekering te vragen, dan krijg je het juiste antwoord. :wink:

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door Emcede »

WAAROM vergoeden ze nog niet de helft van je reissom? Als dat is omdat er een maximale dekking per reis is, kun je meestal tegen premiebetaling een bedrag bijverzekeren. Is goedkoper dan een losse kortlopende polis afsluiten!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door kweenie »

Annuleringsverzekering afsluiten moet inderdaad binnen een redelijk korte termijn. Anders krijg je de situatie dat mensen wachten met afsluiten tot het laatste moment, en dan krijg je het idee van het verzekeren van een brandend huis.

Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Re: Kortlopende annuleringsverzekering vraag

Ongelezen bericht door Geisha »

Ik ga deze week het reisbureau ven om advies vragen hierover (die bieden ook en verzekering aan). Ga zowiezo niet tot het laatste moment wachten maar ik vertrek pas over een paar maanden mits de reis door gaat want dat is ook nog niet zeker en dan ben ik zowiezo ruim 200 euro kwijt.

Gesloten