Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Thijsdeboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2024 10:38

Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Thijsdeboer »

Beste allemaal,

In december 2023 ben ik betrokken geweest bij een ongeluk met mijn scooter. Naar mijn mening is de tegenpartij schuldig en de tegenpartij heeft hetzelfde aangegeven op haar schadeformulier.

De tegenpartij is verzekerd bij Independer. Ik heb Independer op 10 januari aansprakelijk gesteld voor mijn schade. Hierna heeft er wel een schade-expert naar mijn scooter gekeken, maar hierna heb ik niks meer gehoord. Ik contact Independer wekelijks om de stand van zaken na te vragen, maar iedere keer krijg ik als reactie dat ik geduld moet hebben. Daarnaast wordt er vaak aangegeven dat ze kampen met personeelstekort.

Nu vind ik dat erg vervelend voor de medewerkers, maar ik vind het toch ongelofelijk lang om 3 maanden te moeten wachten op iets van een besluit of uitbetaling. Mijn scooter. die ik gebruik voor woon-werk verkeer, is sindsdien dus niet te gebruiken en hierdoor wordt mijn mobiliteit ook ongelofelijk beperkt.

Ik vroeg mij af wat ik nu nog kan doen. Ik snap dat geduld hebben een optie is, maar het lijkt me toch dat dit niet zo lang mag duren? Ik hoop dat u wellicht een advies voor mij heeft.

Met vriendelijke groet,

Thijs

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Thijsdeboer schreef:
15 apr 2024 10:45
De tegenpartij is verzekerd bij Independer.
Ik dacht dat Independer alleen een intermediair was en geen verzekeraar?

Lady1234
Berichten: 27154
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik neem aan dat u alleen WA verzekerd bent. Is dat het geval dan is het altijd verstandig verhaalsrechtsbijstand te verzekeren. Maar daar hebt u voor deze oude kwestie niets meer aan natuurlijk.

U kunt natuurlijk simpel opdracht geven de scooter te repareren door dat bedrijf waar de schade-expert geweest is. U zult dan de kosten moeten voorschieten.

En gooi er eens een stevige brief tegen aan naar de verzekeraar ipv al dat bellen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Speedy123 schreef:
15 apr 2024 13:17
Thijsdeboer schreef:
15 apr 2024 10:45
De tegenpartij is verzekerd bij Independer.
Ik dacht dat Independer alleen een intermediair was en geen verzekeraar?
Volgens mij ook

Ivo.w
Berichten: 1757
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ik heb begin vorig jaar ook een kleine aanrijding gehad met iemand die mij geen voorrang verleende. Afhandeling duurde in totaal ongeveer een half jaar.

Mijn WA+ verzekering met verhaalbijstand betaalde redelijk optijd uit aan mij omdat ze het vrijwel zeker achtten dat de tegenpartij aansprakelijk was, echter ruim 5 maanden na dato kwam er nog bericht dat de tegenpartij mij aansprakelijk probeerde te stellen (inclusief rammelende getuigenverklaring waarin "heel toevallig" niets gemeld werd over de aanwezige verkeersborden). De verzekering van mijn tegenpartij had dus toen de schade nog niet vergoed.

Gelukkig had ik direct na de aanrijding foto's gemaakt van de situatie inclusief verkeersborden en kon ik aantonen dat de getuigenverklaring behoorlijk eenzijdig/onvolledig was en tegenpartij dus simpelweg een verkeersovertreding had begaan met een aanrijding als gevolg.

Maar weet je zeker dat de tegenpartij bij Independer verzekerd is? Want net als de andere reageerders hier ken ik Independer alleen als "tussenpersoon" en daar heb jij als tegenpartij helemaal niets mee te maken.
Vraag het polisnummer en de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij op, en richt je rechtstreeks tot die daadwerkelijke verzekeringsmaatschappij. Want waarschijnlijk loopt het nu over meerdere (trage) schijven en zoals je merkt schiet dat niet op.

Lady1234
Berichten: 27154
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiterst ongebruikelijk dat de WA verzekeraar van de schadelijdende bij voorbaat de schade vergoedt. In principe heeft die helemaal niets met de schade van doen.

Thijs124
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ga toch maar achter de naam en polisnummer van de verzekeringsmaatschappij aan.
Independer bemiddelt voor meer dan 20 verzekeringsmaatschappijen.
Voor Independer ben je geen klant, dus denken ze laat maar waaien.

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
15 apr 2024 23:15
Uiterst ongebruikelijk dat de WA verzekeraar van de schadelijdende bij voorbaat de schade vergoedt. In principe heeft die helemaal niets met de schade van doen.
Nee hoor, het is niet ongebruikelijk. Het hangt af van de geselecteerde opties bij de verzekering. Soms valt dit onder de verhaalservice (rechtsbijstand verkeer) waar men na de beoordeling van het ongeval een voorschot bij voorbaat uitgekeerd en daarna tracht dit te verhalen. En als dat dan niet lukt, bijvoorbeeld iemand kan niet betalen, dan is het voorschot een schadevergoeding.

Lady1234
Berichten: 27154
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een verhaalservice doet precies wat het zegt. Zij proberen de schade voor je te verhalen. Zij keren geen voorschot uit.

Uiteraard als je de dekking Casco selecteert en meeverzekert, wordt er bij voorbaat uitgekeerd.

Als de schadeveroorzaker niet kan betalen, komt het Waarborgfonds om de hoek kijken.

Je eigen WA verzekering betaalt niets.

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Lange wachttijden na aansprakelijk stellen Independer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
16 apr 2024 11:38
Een verhaalservice doet precies wat het zegt. Zij proberen de schade voor je te verhalen. Zij keren geen voorschot uit.

Uiteraard als je de dekking Casco selecteert en meeverzekert, wordt er bij voorbaat uitgekeerd.

Als de schadeveroorzaker niet kan betalen, komt het Waarborgfonds om de hoek kijken.

Je eigen WA verzekering betaalt niets.
U heeft gelijk, ik zag het bij mijn module verhaalservice staan maar ik heb een casco verzekering. Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze het eerst onder casco uitkeren en als het eenmaal verhaalt is, alsnog onder WA (casco gaat ten kostte van de schadevrije jaren). Bij WA plus zal het dan waarschijnlijk niet bij dekking rechtsbijstand staan.

Plaats reactie