Nederlandse rechtsbijstand voor niet nederlandse inwoner

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ClaRa23
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2023 15:29

Nederlandse rechtsbijstand voor niet nederlandse inwoner

Ongelezen bericht door ClaRa23 »

Hallo,

Ik vraag me het volgende af.
Ik woon in Duitsland, maar krijg mijn inkomen uit nederland.
Omdat ik in de toekomst juridische geschillen kan krijgen met uitvoerende instanties zoals uwv en belastingdienst, zou ik hiervoor graag een rechtsbijstandverzekering afsluiten.
Ook hebben we een chalet op een nederlandse camping en ondanks dat wij deze niet verhuren, kunnen we met de verhuurder van het grondstuk of andere campinggasten problemen krijgen.
Dit zou deze rechtsbijstand dan ook moeten behandelen.
Het moet toch mogelijk zijn om dit in nederland te verzekeren, want een duitse rechtsbijstand voor nederlandse geschillen en problemen zal ook niet zonder slag en stoot kunnen funktionieren.
Momenteel heb ik nog een vakbond welke ook voor geschillen opkomt, maar dan wel voornamelijk voor het inkomen gedeelte.
Heeft hier iemand tips, welke rechtsbijstand verzekeraar ik hiervoor zou kunnen nemen. ?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nederlandse rechtsbijstand voor niet nederlandse inwoner

Ongelezen bericht door Jablan »

Je chalet is onroerend goed en dat is het vertrekpunt. Deze opstal kun je verzekeren, bijvoorbeeld tegen brand of overstromingen. Aan deze verzekering koppel je de rechtsbijstandverzekering.
Nu zal het in jouw situatie lastig zijn om online een verzekering af te sluiten (want niet standaard, de techniek is er niet op ingericht). Maak een afspraak met een verzekeringsadviseur of ga bellen met een klantenservice.
Welke verzekeraar je neemt, is jouw keuze. Kijk eerst wat er allemaal onder Achmea valt, daarna bij de echte concurrenten.

Plaats reactie