LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door senseo »

ONVZ vertoont boevenstreken.

Vorig jaar was ik verzekerd via ONVZ, gezin 2 volwassenen en 2 kinderen.
Pakket Optifit + tandfit C via een collectiviteit (10% basis en 15% aanvullend, Collectiviteitskorting 20 euro)
Kosten 145,77 (x2volwassenen) + 5.10 (x2kinderen) = 301,74

LET OP! NIEUWE AANBIEDING!
Pakket Optifit + tandfit C via dezelfde collectiviteit (nu nog minder dan 5 euro Collectiviteitskorting!!!)
Kosten 158,21 (x2volwassenen) + 6.30 (x2kinderen) = 329,02

Dus een kleine 30 euro duurder!!!
Daar komt nog bij dat de tandfit module C sterk is versoberd, i.p.v. tot 1500 euro vergoed 100% nu nog 75%!!!
Wil ik hetzelfde tandartspakket als in 2007 moet ik naar het NIEUWE tandfit module D.
EN dan ben ik bovendien nog verplicht geworden ook de aanvullende verzekering TOP te nemen i.p.v. Optifit.
(ONVZ heeft ook het NIEUWE Superfit pakket, wie bedenkt dat?).
Wil ik dus hetzelfde verzekerd blijven als vorig jaar betaal ik zo’n 370 euro !!!

STIJGING VAN bijna 70 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En als ik dat wil krijg ik ook wederom tandartsvragen en kan ik mogelijk NIET worden geaccepteerd,
Terwijl ik al 2 jaren in het duurste pakket zit en 2 jaren geleden al ben geaccepteerd na het invullen van vragen.
En nu wordt ik verplicht dit nog een keer te doen voor precies hetzelfde pakket, alleen heet het pakket nu D en is zogenaamd nieuw.


Naar boven

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, dan ga je toch naar een ander...

Dat is een van de bijwerkingen van het nieuwe zorgstelsel: omdat mensen elk jaar over kunnen stappen, moeten verzekeraars nu ook elk jaar voldoende premie binnenhalen om alle vergoedingen te kunnen betalen. Als het een jaar tegenzit, of als de premie dus toahc te laag was, dan moet dat meteen gecorrigeerd worden. Vroeger waren er veel minder overstappers en bouwde je bij de verzekeraar in de loop der jaren ook een soort potje op, waardoor bij een tegenvaller de premies niet meteen heel veel hoefden te stijgen.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door senseo »

Makkelijk gezegd, je wordt niet zomaar geaccepteerd hoor.
Ik vind dat de klant wel heel erg vogelvrij wordt. De maatschappijen veranderen maar hun verzekeringsvoorwaarden en polissen. Er komen er nieuwe bij veelal in het nadeel van de klant. Zie mijn voorbeeld met de tandarts, dat vind ik idioot. Jij denkt er blijkbaar wel heel gemakkelijk over, ga je toch naar een ander. Hogevorstmentaliteit noem ik dat, ja het wordt efficienter, goedkoper. Nee dus ieder jaar maar weer afwachten wat die maatschappijen nu weer bedenken. Welke voorwaarden, versobering van pakketten. Mooie nieuwe uitgebreide pakketten met prachtige namen SUPERFIT. Ja maar wel flink dokken. Tweedeling dat gaan we meer en meer krijgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach, dat was voor het basisstelsel toch ook al het geval... Allerlei fusies en daarmee samenhangende veranderingen van de pakketten gebeurden toen ook, hoor! Een groot verschil (en dat is dan als consument weer wel een verbetering) is dat er nu een acceptatieplicht is voor de basisverzekering: je kunt je elk jaar opnieuw voor je basisverzekering bij een willekeurige aanbieder aanmelden.

Een hoop gerommel met de aanvullende pakketten (vooral vorig jaar volgens mij) is overigens ook gekomen door veranderingen in het basispakket. Zaken die niet meer in het basispakket zitten, worden vaak in het aanvullende pakket toegevoegd, waardoor dat duurder wordt. En andersom worden aanvullende pakketten goedkoper als delen in het basispakket komen. Dat maakt de boel natuurlijk niet echt overzichtelijker...

omaatje
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:06

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door omaatje »

Fout,
je gaat er nog veel meer op achteruit, De NO-CLAIM vervalt namelijk ook.
In principe zou je zorgverzekering dus 255 euro goedkoper moeten worden, maar niets is minder waar...

Ik ben dit jaar via unitedconsumers.nl bij VGZ een paar euro per maand goedkoper uit, maar vanwege de afschaffing van de no-claim ga ook ik erop achteruit.

cas81
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2007 11:56

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door cas81 »

ik zit door een ongeval vast bij 1 maatschappij omdat niemand anders mij wil omdat in de toekomst er veel kosten aankomen en ik ben pas 26. overal bij overstappen willen ze verklaringen dat je dingen mankeerd of niet mankeerd. bijv die regeling voor extra tandarts. je moet laten verklaren door je tandarts dat je niets in de komende 2 jaar zal laten doen wat hoge kosten meebrengt zoals evt een kroon of brug. en anders zijn de kosten voor jezelf! dus eerst 2 jaar dikke premie dokken en dan pas een vergoeding krijgen. ik heb dit probleem met tandarts en fysio. gelukkig is mijn verzekering nog niet achterbaks aan het verhogen, want dit bovenstaande vind ik wel een vuile rotstreek.

betreft no claim, niet alleen die raken jullie kwijt ( ik was die al standaard elk jaar kwijt door mijn ellende) maar volgens mij komt er nog iets al een eigen risico??

het fijne weet ik er niet van, maar ik zie het gebeuren dat ze zeggen, de eerste 150 euro zijn voor eigen rekening, daarna gaan we vergoeden. dat zou betekenen 250 no claim omhoog, 150 eigen risico, en de evt normale premie vuillakerij, dus een dikke 400 nog wat per jaar WEER meer betalen!! ik red het niet meer straks,

ik betaal nu 130 per maand, 200 per jaar eigen ondernemers deel dus 16.60 pmnd en de no claim die ik nooit kreeg. ik zit op 167,40 voor 1 persoon, met een mag je gerust weten inkomen van ongv 1000 bruto per maand. de max vergoeding zorg van 34euro??? jippie...

133 per maand, ik zal de rest niet melden wat ik aan vaste lasten heb, maar ik werk me een ongeluk, en de economie gaat beter, alleen merken wij er NIETS van.

het stomme is, WIJ zeggen er niets van... ja op een forum, en thuis worden we boos, en op familie feestjes. maar we zouden massaal moeten protesteren.

voor de ministers maakt het geen reet uit, die verdienen zat, die voelen die paar euros elk jaar aan premie niet, of dat ene dubbeltje of kwartje van kok op de brandstof.

ik kan nog lappen tekst erbij schrijven maar we raken nogal off topic.

aan de topic starter, het is vervelend en dat is zacht uitgedrukt, alleen doen we er niets aan. of we nemen het ..... of we moeten massaal gaan protesteren. en het tweede punt, daar zijn wij nederlanders niet goed in.

Car66
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:51

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door Car66 »

Via http://www.unitedinsurance.nl/ heb ik het aanbod gekregen om zonder acceptatievoorwaarden over te stappen van het ONVZ topfit pakket naar Delta LLoyd Top pakket.
Neem contact met hen over hoe je moet handelen.
Scheelt ons 500 euro per jaar en weer goede voorwaarden.

mex143
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:13

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door mex143 »

Via http://www.unitedinsurance.nl/ heb ik het aanbod gekregen om zonder acceptatievoorwaarden over te stappen van het ONVZ topfit pakket naar Delta LLoyd Top pakket.
Neem contact met hen over hoe je moet handelen.
Scheelt ons 500 euro per jaar en weer goede voorwaarden
Ik ben benieuwd of je hier volgend jaar geen spijt van krijgt. Delta Lloyd wil nu duidelijk klanten binnenhalen omdat ze voorgaande jaren veel royementen binnenkreeg. Nu stappen "groot verbruikers" van ONVZ over naar Delta Lloyd, volgend jaar gooit Delta Lloyd de premie omhoog en kleedt het pakket uit... Veel succes.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat betreft het 'vastzitten' aan een maatschappij, dat is niet slechter dan vroeger. Het is zelfs beter geworden, omdat er nu in elk geval voor het basispakket acceptatieplicht is. Dat was er vroeger niet.

Voor de tandarts moet je inderdaad bij bijna elke maatschappij je gebit 'bijgewerkt' hebben. Maar dat lijkt met ook logisch, je kunt bij een autoverzekering ook niet een deuk laten repareren die er al in zat voordat je de verzekering afsloot. Soms is er voor grote behandelingen een 'wachttijd' van bv een halfjaar, maar 2 jaar is wel erg uitzonderlijk. Ik denk dat het eerder zo is dat de tandarts moet verklaren dat je gebit bijgewerkt is.

Zo is het ook bij andere aanvullende verzekeringen: vaak is er geen dekking voor 'schade' die er al was.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

(senseo)Dus een kleine 30 euro duurder!!!
Daar komt nog bij dat de tandfit module C sterk is versoberd, i.p.v. tot 1500 euro vergoed 100% nu nog 75%!!!
Wil ik hetzelfde tandartspakket als in 2007 moet ik naar het NIEUWE tandfit module D.
Ik ben het helemaal met Senseo eens: het zijn hele vervelende praktijken. Je trekt al verzekerde altijd aan het kortste eind: de verzekeraar kan schuiven met AV-pakketten. Daardoor heb je als verzekerde geen enkele garantie dat je goed zit als je eenmaal geaccepteerd bent. Ze doen het volgende: de bestaande AV's worden steeds duurder (en uitgekleder) en ze verzinnen nieuwe AV's , die voordeliger zijn en interessanter, maar daarvoor moet je weer geaccepteerd worden. En dat wordt je niet meer als je oud en ongezond bent.

Bovendien had de basisverzekering gewoon 230 euro goedkoper moeten worden (80 gemiddelde no-claim teruggaaf + 150 euro eigen risico).

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: ONVZ vertoont boevenstreken. 2e keer moet het kwijt.....

Ongelezen bericht door overname »

Hoe wil je het goedkoper hebben, als zovelen niet hoeven mee te betalen?

Gesloten