polis wijziging

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: polis wijziging

Ongelezen bericht door PGros »

criticus2 schreef:
02 nov 2023 19:21
Ik denk dat veel verzekeraars, uit oogpunt om kosten te beperken, heel kritisch aan het kijken zijn naar wat wellicht ook op andere manieren gedekt is, zoals dit onder de basisverzekering. Zij willen niet dat zaken dubbel gedekt zijn.
Het is niet op andere manieren gedekt zoals je stelt.
Een ongevallenverzekering is om uit te keren bij blijvende schade (invaliditeit)
Als je gebeten/gestoken wordt door een insect zal er behandeld worden uit de zorgverzekering. Als iemand dan uitbehandeld is maar door wat dan ook een hand of arm kwijtraakt of niet meer kan gebruiken dan krijg je een uitkering van de ongevallenverzekering.
Nu dus niet meer als het door een insect komt.
Maar het is zeker niet dubbel verzekerd.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: polis wijziging

Ongelezen bericht door BL2 »

criticus2 schreef:
02 nov 2023 19:21
Wat ik (als werkgever) nog steeds van de zotte vindt is dat de werkgever de pineut is wanneer een werknemer door eigen schuld arbeidsongeschikt wordt (bv beoefenen van een gevaarlijke sport, of gewoon dom gedrag). Daar mag best een kritisch naar gekeken worden. Bij zwangerschap, ook vervroegd uitval, pakt UWV het op. Maar iemand die in het weekend in zn vrije tijd een motorongeluk op een circuit krijgt, of een ski ongeval tijdens wintersport, moet gewoon doorbetaald worden. Is wel salarisverzekering voor, maar dat kost ook geld en claim je (te) veel, gaat de premie omhoog. Daar mag van mij best een constructie komen dat mensen zichzelf daarvoor moeten verzekeren...
Dit heeft natuurlijk niets met het topiconderwerp te maken, het ging over een insectenbeet en de vergoeding als verzekerde, niet wat een werkgever met ziek personeel allemaal wel/niet aan kosten krijgt bij zwangerschap, ski- en motorongelukken.......

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: polis wijziging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@criticus


Wat ik (als werkgever) nog steeds van de zotte vindt is dat de werkgever de pineut is wanneer een werknemer door eigen schuld arbeidsongeschikt wordt (bv beoefenen van een gevaarlijke sport, of gewoon dom gedrag). Daar mag best een kritisch naar gekeken worden. Bij zwangerschap, ook vervroegd uitval, pakt UWV het op. Maar iemand die in het weekend in zn vrije tijd een motorongeluk op een circuit krijgt, of een ski ongeval tijdens wintersport, moet gewoon doorbetaald worden. Is wel salarisverzekering voor, maar dat kost ook geld en claim je (te) veel, gaat de premie omhoog. Daar mag van mij best een constructie komen dat mensen zichzelf daarvoor moeten verzekeren

Daarom wenst men iemand waar je de pest aan hebt ook “veel personeel” toe. 😁

Plaats reactie