LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Polisbedenktijd ook bij ASR?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Polisbedenktijd ook bij ASR?

Ongelezen bericht door tinus42 »

Ik heb een bromfietsverzekering bij ASR afgesloten maar ik wil hier vanaf omdat ik goedkoper bij Unive verzekerd kan zijn.

Ik heb de polis al ontvangen. Nou heb ik gelezen dat veel verzekeraars een polisbedenktijd kennen van 14 dagen na ontvangst van de polis. Echter maakt ASR daar op hun site geen enkele melding van.

Is die polisbedenktijd wettelijk geregeld of is het een gunst van de verzekeraars?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Polisbedenktijd ook bij ASR?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Re: Polisbedenktijd ook bij ASR?

Ongelezen bericht door tinus42 »

Hier heb ik nog niets aan. Want de informatie komt niet van de ASR site maar van diverse prijsvergelijkers/verzekeringssites, die natuurlijk niet dezelfde voorwaarden als ASR hoeven te hanteren.

De zoekquery "site:asrverzekeringen.nl (bedenktijd OR polisbedenktijd)" levert geen relevante informatie op. Ja ik weet heus wel hoe Google werkt.

Maar is die bedenktijd nu een wettelijke regeling of niet?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Polisbedenktijd ook bij ASR?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

tinus42
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2010 00:52

Re: Polisbedenktijd ook bij ASR?

Ongelezen bericht door tinus42 »

Pindakaaspotje schreef:Dat komt gewoon omdat ASR normaal via een tussenpersoon werkt, en daar dus informatie wordt gegeven hierover. Maar zoals je op elke vergelijkingsite ziet heb je gewoon een bedenktijd van 14 dagen.

En ja, sinds 2006 is deze bedenktijd wettelijk verplicht
Okee. bedankt voor de info.

Moet ik opzeggen bij de tussenpersoon of bij ASR zelf?

Ik heb hem via E-polis.nl. Ook zij vermelden deze bedenktijd niet op hun site.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Polisbedenktijd ook bij ASR?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten