LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premievrij maken polis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kloon
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2007 21:13

Premievrij maken polis

Ongelezen bericht door kloon »

Betse leden,

Sinds 1987 hebben mijn ex-partner en ik een risiscoverz. met rente opbouw lopen.
In 2005 is het verzoek gericht aan tussenpersoon tot premievrij maken van 1 van de polissen. Tevens zijn er diezelfde periode meerdere verzoeken gedaan. Alles is uitgevoerd door verz. agent behalve premievrij maken. Dat blijkt nu in 2007.
De tussenpersoon liet weten dat er op kantoor aantekeningen zijn te vinden maar dat er niets mee is gebeurd. Na een klacht aan directie werd de schuld afgeschoven op de verkeringmij. Deze Mij laat weten dat er bij hen een dergelijk verzoek niet is binnengekomen en dat zij echter ook geen partij zijn.
De oplossing van verz. agent is niets. Ik moet zelf maar zorgdragen voor terugbetaling van premie, welke nietsvermoedend door mijn ex word betaald.
Dat geld heb ik echter niet en verder laten zij het mij maar uitzoeken.
Ik vind dit zo naar want dan moet ik eigenlijk hun probleem op gaan lossen. Op mijn aandringen kwamen zij met een voorstel om de polis af te kopen. Gezien de looptijd gaat dit veel geld kosten.
Ik ben bang dat ik nu moet gaan opboksen tegen een instantie, terwijl ik de fout niet heb gemaakt maar zij.
Hoe kan ik erachter komen wat mijn rechten zijn en hoe ik dit aan kan pakken. Ik heb geen middelen om lange juridische strijd aan te kunnen.

Wie weet iets om mij te helpen?

b.v.d.

oplettend
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:22

Re: Premievrij maken polis

Ongelezen bericht door oplettend »

een aangetekende brief naar de maatschappij doet af en toe wonderen. Doe in deze brief een volledige uiteenzetting van de problemen en verwijs naar een eerder verzoek aan de agent. succes

kloon
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2007 21:13

Re: Premievrij maken polis

Ongelezen bericht door kloon »

Dank voor de tip maar zowel de agent als de verz maatschappij hebben een aangetekende brief ontvangen betreffende mijn klacht. Echter zonder succes. De bal ligt dus nu weer bij mij.
Nogmaals bedankt voor de reactie.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Premievrij maken polis

Ongelezen bericht door D1RK »

de tussenpersoon wil juist doorgaan, want anders stopt de provisie, dus ga eens klagen bij de AFM , want dan kunnen die zijn vergunning intrekken!
Zo pak je dat aan, en een copy naar de tussenpersoon, wedden dat hij dat niet leuk vind, zijn naam mag je hier niet schrijven... maar het gebeurde wel eens...
Zo pak je ze keihard terug in hun inkomen!

kloon
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2007 21:13

Re: Premievrij maken polis

Ongelezen bericht door kloon »

HARTELIJK DANK!

Heb zojuist mijn verhaal neergelgd bij de FMA. Die instantie kende ik nog niet dus nu maar afwachten wat zij ervan vinden.

Met dank dus!

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Premievrij maken polis

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Ik hoop dat uw klacht richting AFM zorgvuldiger is opgesteld als uw posting op dit forum.

FMA bestaat niet.....

Gesloten