LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

Mijn man heeft in augustus een bestelauto aangeschaft en via internet kwamen we terrecht bij netpolis, leek voordelig en goed te zijn. De uiteindelijke maandelijkse kosten waren wel hoger als de offerte maar goed niet veel hoger. In december kregen wij ineens een brief dat mijn man gelogen had over zijn schade vrije jaren (ja zo werd het echt gezegd ook per mail) dat we eventjes 402 euro bij moesten betalen over de maanden augustus t/m november en de maandelijkse kosten werden 3x zo hoog.

Ik heb toen contact opgenomen met de oude verzekering hoe dit kon en zij vertelde mij dat ze zijn schade vrije jaren niet vrij konden geven zolang mijn verzekering daar nog liep (gezinsvoordeel). Ik heb toen per direct mijn verzekering daar opgezegd en ergens anders onder gebracht met nul schade vrije jaren zodat alles vrij zou vallen voor mijn man. Toen dit allemaal rond was hebben wij dit gemeld bij Net/bestelpolis maar die houd vol dat er geen schade vrije jaren te traceren zijn en dat wij dus gewoon die factuur van 402 euro moeten betalen. dit weiger ik! het is niet soepel verlopen maar ze zijn nu gewoon vrijgegeven en opeisbaar door hun alleen weigeren ze dit nu. Ik heb een uittreksel van Roy Data gehad waarop ik het bewijs van die 8 schade vrije jaren heb staan maar netpolis reageert niet meer op mijn mail! inmiddels ben ik al een week niet meer verzekerd voor mijn auto omdat ik die 402 euro niet betaald heb. We zijn inmiddels 3 weken verder en geven niet thuis!
Voogd & voogd zegt dat ik ze moet bellen (na een boze Tweet) en dan bel je en dan zeggen ze je moet bij netpolis wezen! en Netpolis stuurde een tijd geleden in een mail (toen ze nog wel communiceerde) dat ze in afwachting waren van voogd&voogd.

Wat moet ik hier nu mee? ik sta toch in mijn recht?

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door hanz »

Lijkt wel of je met de firma "NEPPOLIS" te maken hebt. Leuke jongens en meisjes daar.
Zij hebben dus inmiddels het bewijs van jullie schadevrijejaren in handen en ze weigeren daar de zaak financieel alsnog te rectificeren/dan wel laten nada meer van zich horen dan wel reageren niet meer? Ik zou ze het bewijs voor die schadevrijejaren nogmaals en ditmaal per aangetekende brief opsturen. En wel met uitleg erbij aan de directie van die club. Met de mededeling erbij dat je begrip op kon brengen voor hun eerdere standpunt. Doch dat je, nu je van jouw kant de onduidelijkheid qua schadevrije jarenregeltjes hebt rechtgezet, hoopt op enige klantvriendelijke medewerking van hun kant. En dat je je daarmee tevens als verzekerd beschouwd omdat je je immers aan de voorwaarden van de verzekering hebt voldaan, alsmede de daarbij horende premie.
Werkt dat nog niet kun je die club beter laten barsten en je verzekering alsnog elders onderbrengen.

Succes.

H

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

bedankt voor je reactie
Laatst gewijzigd door Lindsay1983 op 08 jan 2013 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

hanz schreef:Lijkt wel of je met de firma "NEPPOLIS" te maken hebt. Leuke jongens en meisjes daar.
Zij hebben dus inmiddels het bewijs van jullie schadevrijejaren in handen en ze weigeren daar de zaak financieel alsnog te rectificeren/dan wel laten nada meer van zich horen dan wel reageren niet meer? Ik zou ze het bewijs voor die schadevrijejaren nogmaals en ditmaal per aangetekende brief opsturen. En wel met uitleg erbij aan de directie van die club. Met de mededeling erbij dat je begrip op kon brengen voor hun eerdere standpunt. Doch dat je, nu je van jouw kant de onduidelijkheid qua schadevrije jarenregeltjes hebt rechtgezet, hoopt op enige klantvriendelijke medewerking van hun kant. En dat je je daarmee tevens als verzekerd beschouwd omdat je je immers aan de voorwaarden van de verzekering hebt voldaan, alsmede de daarbij horende premie.
Werkt dat nog niet kun je die club beter laten barsten en je verzekering alsnog elders onderbrengen.

Succes.

H
Ja neppolis inderdaad en ze reageren op geen elk front meer.
Ben alleen bang voor een boete van de RDW van 390 euro ivm niet verzekerd zijn (auto staat wel al stil sindsdien maar dat boeit hun niks ben ik bang)

Ik wilde hem eigenlijk al onderverzekeren bij een andere maar dan zit ik met dubbele premie en dan ben ik bang dat ze zeggen dat mijn betalingsplicht aan hun blijft. (ook van die 402 euro)

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Leojes30 »

De Boete kan je inderdaad verwachten, dat de auto niet rijdt dat maakt geen verschil voor de RDW

Stonden de 8 SVJ op uw naam of op die van uw man? Wat staat er precies in het uitreksel van Roy data?
Staat dat op zijn naam?

Dit is inderdaad uitermate vervelend voor u, zeker omdat u nu geroyeerd bent vanwege (wellicht onterechte) wanbetaling, dit staat namelijk overal geregistreerd en een nieuwe verzekering afsluiten zal moeilijk worden. Dus het is zaak dit zsm op te lossen en vooral terug te (laten) draaien.

Het u een rechtsbijstand verzekering Ja direct dit daar melden.
zo niet ga naar een juridische ehbo oid en vraag daar hulp.

Succes

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

Leojes30 schreef:De Boete kan je inderdaad verwachten, dat de auto niet rijdt dat maakt geen verschil voor de RDW

Stonden de 8 SVJ op uw naam of op die van uw man? Wat staat er precies in het uitreksel van Roy data?
Staat dat op zijn naam?

Dit is inderdaad uitermate vervelend voor u, zeker omdat u nu geroyeerd bent vanwege (wellicht onterechte) wanbetaling, dit staat namelijk overal geregistreerd en een nieuwe verzekering afsluiten zal moeilijk worden. Dus het is zaak dit zsm op te lossen en vooral terug te (laten) draaien.

Het u een rechtsbijstand verzekering Ja direct dit daar melden.
zo niet ga naar een juridische ehbo oid en vraag daar hulp.

Succes
de 8 svj staan op naam van mijn man, zo staat dat ook op die papieren van Roy Data.

Het bedrijf reageert nergens meer op, dus terug laten draaien zal een langdurig verhaal worden maar de bedrijfsauto staat nu al een week stil en de kans op een boete van de RDW.

Ik heb rechtsbijstand dus zal hun bellen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Succes!!!

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Renske99 »

enig is dat.

2 jaar terug kwam hier een tweede auto erbij, ik dacht ook mooi naar de goedkoopste, ben wel blij dat ik de telefoon genomen heb i.p.v. via internet.
Ik kwam er nl. al snel achter dat als je de auto daar verzekerde je helemaal op 0 zou beginnen met je no claim en dat terwijl we het maximale schadevrije jaren hebben.
Het enige om no claim dan te verkrijgen is om je eerste auto ook daar te verzekeren, en daar had ik dus geen zin in. (de verzekering die we op de 1ste auto hebben bevald goed, dus waarom switchen?)
Het beste wat je dan kan doen is je eigen verzekering eens bellen, en dat deed ik dus.
Je no claim van je eerste auto gaat dan ook mee naar je tweede auto, dus kreeg ik ook daar de maximale no claim op en dat scheelt echt heel veel, sterker nog ik was goedkoper uit als bij de goedkoopste die ik via internet gevonden had.


Als je auto nu onverzekerd staat dan kan je hem beter schorsen, geloof dat zoiets rond de 10 euro kost, anders heb je idd straks een printje van de RDW.
Hetzelfde geld bij de apk die verlopen is, de rdw weet je te vinden, ook als je geen wegenbelasting betaald, alles is aan elkaar gekoppeld.
Je zou de RDW kunnen bellen en het geval uitleggen, maar het risico is ook dat je slapende honden wakker maakt, ze hebben er nl. geen boodschap aan.

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

eindelijk eens een response van Voogd & Voogd, man moet een afstandsverklaring tekenen van zijn prive schadevrije jaren om deze op zakelijk te krijgen en dan gaan ze ermee verder. ik ben erg benieuwd want naar mijn weten staan al zijn schade vrije jaren al zakelijk

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lisare »

@Lindsay1983 Houdt er rekening mee dat je dan alsnog € 402,00 moet betalen. De schadevrije jaren gaan pas in vanaf de datum dat zij zijn aangemeld bij Roydata (vanaf het moment dat je de andere verzekering heb geroyeerd). Voor de toekomstige premie zullen de schadevrije jaren wel worden meegenomen. Succes.....

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

Lisare schreef:@Lindsay1983 Houdt er rekening mee dat je dan alsnog € 402,00 moet betalen. De schadevrije jaren gaan pas in vanaf de datum dat zij zijn aangemeld bij Roydata (vanaf het moment dat je de andere verzekering heb geroyeerd). Voor de toekomstige premie zullen de schadevrije jaren wel worden meegenomen. Succes.....
hoe is dat mogelijk? ik was mijn er niet van bewust dat de schade vrije jaren niet aanwezig waren in het systeem. ik heb toch niet in 4 maanden tijd 8 jaar op kunnen bouwen

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Lindsay1983 schreef:Mijn man heeft in augustus een bestelauto aangeschaft en via internet kwamen we terrecht bij netpolis, leek voordelig en goed te zijn. De uiteindelijke maandelijkse kosten waren wel hoger als de offerte maar goed niet veel hoger. In december kregen wij ineens een brief dat mijn man gelogen had over zijn schade vrije jaren (ja zo werd het echt gezegd ook per mail) dat we eventjes 402 euro bij moesten betalen over de maanden augustus t/m november en de maandelijkse kosten werden 3x zo hoog.

Ik heb toen contact opgenomen met de oude verzekering hoe dit kon en zij vertelde mij dat ze zijn schade vrije jaren niet vrij konden geven zolang mijn verzekering daar nog liep (gezinsvoordeel). Ik heb toen per direct mijn verzekering daar opgezegd en ergens anders onder gebracht met nul schade vrije jaren zodat alles vrij zou vallen voor mijn man. Toen dit allemaal rond was hebben wij dit gemeld bij Net/bestelpolis maar die houd vol dat er geen schade vrije jaren te traceren zijn en dat wij dus gewoon die factuur van 402 euro moeten betalen. dit weiger ik! het is niet soepel verlopen maar ze zijn nu gewoon vrijgegeven en opeisbaar door hun alleen weigeren ze dit nu. Ik heb een uittreksel van Roy Data gehad waarop ik het bewijs van die 8 schade vrije jaren heb staan maar netpolis reageert niet meer op mijn mail! inmiddels ben ik al een week niet meer verzekerd voor mijn auto omdat ik die 402 euro niet betaald heb. We zijn inmiddels 3 weken verder en geven niet thuis!
Voogd & voogd zegt dat ik ze moet bellen (na een boze Tweet) en dan bel je en dan zeggen ze je moet bij netpolis wezen! en Netpolis stuurde een tijd geleden in een mail (toen ze nog wel communiceerde) dat ze in afwachting waren van voogd&voogd.

Wat moet ik hier nu mee? ik sta toch in mijn recht?
Beste Lindsey1983,

Dit is een vervelende situatie.

Je kunt een klacht indienen bij Netpolis, als zij niet reageren of je klacht afwijzen kan je dezelfde klacht ook voorleggen bij de Kifid. Zie ook: http://www.kifid.nl .

in deze periode is het probleem natuurlijk niet verholpen. De bestelbus van je man is nog steeds onverzekerd en je bent uit de verzekering gezet in verband met “wan”betaling.

In de tussenliggende periode zal je de bestelbus wel moeten verzekeren. Als je een maatschappij hebt gevonden worden er altijd twee vragen gesteld. Één van de vragen is: Bent u in het verleden door een maatschappij geweigerd of opgezegd? Deze vraag zal je met ja moeten beantwoorden. Leg voordat je een aanvraag doet, eerst de situatie uit waar jij op dit moment in verkeerd. Dit kan helpen bij een aanvraag. Daarnaast kan de medewerker je meteen vertellen of het zin heeft om een aanvraag te doen. Mocht het echt niet lukken bij verschillende verzekeraars dan blijft alleen het Rialto over. Ik hoop natuurlijk dat het voor jou en je man niet zover zal komen.

Je kunt er ook voor kiezen om de bestelbus te schorsen. Je bent dan vrij van verzekeringsplicht. Maar aan de bestelbus mag niet op een openbare weg staan en het is voor minimaal 3 maanden.

Als je vragen hebt dan help ik je natuurlijk graag

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Probleem autoverzekering

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

bedankt voor alle reactie's. het is opgelost met Voogd&voogd zelf

Gesloten