LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door MMN16 »

Vorig jaar juni een rechtsbijstandverzekering consument afgesloten bij Nationale Nederlanden die dit uitbesteed aan de SRK.

Nu had ik hulp nodig betreft een aankoop via een webshop,maar aangezien het om een auto onderdeel gaat kreeg ik te horen dat de SRK mij niet kan helpen omdat het onderdeel auto's apart verzekerd dient te worden.

Heel vreemd want het gaat hier om een internetaankoop van een webshop en in de polisvoorwaarden van Nationale Nederlanden staat dat dit onder de verzekering valt.

Bij contact met Nationale Nederlanden zegt men dat dit een beslissing is van SRK en zij daar niets tegen kunnen ondernemen,wel zou hier een melding van gedaan worden zodat dit in de polisvoorwaarden van NN opgenomen wordt.

Ik vind de rechtsbijstandverzekering van NN op deze manier misleidend en heb dan ook per direct de verzekering opgezegd.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Emcede »

Welke polisvoorwaarden staan er op je polisblad? Laat dit even weten, dan kunnen we meekijken in de voorwaarden.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door MMN16 »

Welke polisvoorwaarden bedoel je want er staat zoveel.

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door JanvL »

Zo vreemd is het niet. Er staat in de voorwaarden nadrukkelijk een uitsluiting bij het consumentendeel voor het bezit en gebruik van een motorvoertuig.
De aankoop vloeit voort uit het bezit en is daarmee onder de consumentenrubriek niet gedekt.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door ruud_a »

JanvL schreef:Zo vreemd is het niet. Er staat in de voorwaarden nadrukkelijk een uitsluiting bij het consumentendeel voor het bezit en gebruik van een motorvoertuig.
De aankoop vloeit voort uit het bezit en is daarmee onder de consumentenrubriek niet gedekt.
dan is het wel vreemd, want een onderdeel is geen motorvoertuig (tenzij het onderdeel bestaat uit de motor en de wielen natuurlijk), het onderdeel was niet in bezit en het onderdeel was niet in gebruik.
het is een onderdeel BESTEMD VOOR een motorvoertuig.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door MMN16 »

ruud_a schreef:
JanvL schreef:Zo vreemd is het niet. Er staat in de voorwaarden nadrukkelijk een uitsluiting bij het consumentendeel voor het bezit en gebruik van een motorvoertuig.
De aankoop vloeit voort uit het bezit en is daarmee onder de consumentenrubriek niet gedekt.
dan is het wel vreemd, want een onderdeel is geen motorvoertuig (tenzij het onderdeel bestaat uit de motor en de wielen natuurlijk), het onderdeel was niet in bezit en het onderdeel was niet in gebruik.
het is een onderdeel BESTEMD VOOR een motorvoertuig.
Dat klopt ruud-a,het gaat hier om een los onderdeel van een auto bij een internet aankoop van een webshop en in de polis staat dat je hiervoor wel verzekerd bent.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door ruud_a »

MMN16 schreef:
ruud_a schreef:
JanvL schreef:Zo vreemd is het niet. Er staat in de voorwaarden nadrukkelijk een uitsluiting bij het consumentendeel voor het bezit en gebruik van een motorvoertuig.
De aankoop vloeit voort uit het bezit en is daarmee onder de consumentenrubriek niet gedekt.
dan is het wel vreemd, want een onderdeel is geen motorvoertuig (tenzij het onderdeel bestaat uit de motor en de wielen natuurlijk), het onderdeel was niet in bezit en het onderdeel was niet in gebruik.
het is een onderdeel BESTEMD VOOR een motorvoertuig.
Dat klopt ruud-a,het gaat hier om een los onderdeel van een auto bij een internet aankoop van een webshop en in de polis staat dat je hiervoor wel verzekerd bent.
waarschijnlijk had u moeten zeggen, dat zij abuis zijn en ze de polisvoorwaarden erbij laten pakken.
als zij het vervolgens niet met u eens zouden zijn geweest, had u uw rechtsbijstand verzekering kunnen vragen om dit aan te vechten.
dat wordt waarschijnlijk wel gedekt door de polis( tenzij een proces tegen NN in de algemene voorwaarden is uitgesloten natuurlijk).
nu u al opgezegd hebt, weet ik niet of zij nog veel voor u willen betekenen.

maar als er een opzegtermijn is, die nog niet is verstreken, moeten zij u nog steeds helpen.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door MMN16 »

Helaas wimpelt de SRK,maar ook Nationale Nederlanden mij af.

Ik heb bij beide een klacht ingediend,maar beide zeggen zij dat ze er helaas niets aan kunnen doen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door ruud_a »

MMN16 schreef:Helaas wimpelt de SRK,maar ook Nationale Nederlanden mij af.

Ik heb bij beide een klacht ingediend,maar beide zeggen zij dat ze er helaas niets aan kunnen doen.
bent u duidelijk genoeg geweest over het begrip "bezit en gebruik van een motorvoertuig"?
of zij kunnen uitleggen hoe uw bestelling onder die definitie kan vallen?
anders kunt u altijd nog vragen een proces over de verpakking en de verzendkosten te beginnen, want die vallen zeker niet onder bovenstaand begrip.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ik ben zeker duidelijk geweest,er werd zelfs tegen mij gezegd door iemand van NN dat de voorwaarden in de polis aangepast zouden worden en er een klacht/melding uitging,zowel intern als naar SRK,maar verder kon men niets voor mij betekenen.

Ik ga met dit soort verzekeraars niet eens verder in discussie als men zo star blijft volhouden.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door ruud_a »

MMN16 schreef:Ik ben zeker duidelijk geweest,er werd zelfs tegen mij gezegd door iemand van NN dat de voorwaarden in de polis aangepast zouden worden en er een klacht/melding uitging,zowel intern als naar SRK,maar verder kon men niets voor mij betekenen.

Ik ga met dit soort verzekeraars niet eens verder in discussie als men zo star blijft volhouden.
ik denk dat men u met een kluitje in het riet heeft gestuurd.
de voorwaarden zijn van toepassing zoals ze nu in de algemene voorwaarden staan en niet hoe ze in de toekomst in de algemene voorwaarden staan.
bovendien heeft een probleem met een webleverancier niets te maken met het motorvoertuig.
het gaat om een probleem met de leverancier en niet om het artikel.
met die redenatie kun je namelijk wel iedere levering uitsluiten die met de post komt, want die worden gebracht met een motorvoertuig.
en de deurwaarder komt ook niet lopend.
maar waarschijnlijk begrijpen ze het zelf niet bij de helpdesk van NN.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ik weet wel zeker dat ik met een kluitjein het riet ben gestuurd.

Daarom deze topic,dus oppassen met een rechtsbijstandverzekering consument van Nationale Nederlanden.

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door JanvL »

Natuurlijk mag je er anders over denken. Echter aankopen van auto onderdelen vloeien wel degelijk voort uit het hebben van een auto. Er is niemand die auto onderdelen koopt zonder een auto te hebben.
Juridisch gezien heeft SRK/NN gelijk. Dat u het niet leuk vind is iets anders.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door ruud_a »

JanvL schreef:Natuurlijk mag je er anders over denken. Echter aankopen van auto onderdelen vloeien wel degelijk voort uit het hebben van een auto. Er is niemand die auto onderdelen koopt zonder een auto te hebben.
Juridisch gezien heeft SRK/NN gelijk. Dat u het niet leuk vind is iets anders.
volgens uw redenering, zou een WA verzekering ook niet uitbetalen als u een cylinderkop op iemands hoofd laat vallen, als u een auto hebt, omdat ongelukken met auto's zijn uitgesloten.
overigens kun je ook een auto onderdeel kopen als verjaardagscadeau.
als je dan een auto hebt, wordt je niet geholpen door de rechtbijstand verzekering en als je geen auto hebt wel?
het draait om een conflict met een webswinkel.
wat ze verkopen is niet van belang.

NationaleNederlanden
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2013 08:26

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door NationaleNederlanden »

Goedemiddag,

Ik las je bericht. Inmiddels heb ik contact gehad met SRK en zij zoeken graag voor je uit hoe het nu precies zit. Hiervoor ontvangen we graag je polisgegevens. Dan zorg ik ervoor dat je gebeld wordt.

Ook kun je zelf telefonisch contact opnemen met Paul Rotteveel van SRK, bereikbaar via +31 (0)62 3722 503. Hij is op de hoogte van jou bericht op dit forum en helpt je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Kay (webcare)
Nationale-Nederlanden

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door JanvL »

Dat is een vrij kromme redenering ruud. Een avp biedt geen dekking bij aansprakelijkheid met motorvoertuigen omdat er een wettelijke WAM plicht is.
Die is er niet voor een cylinder.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door ruud_a »

JanvL schreef:Dat is een vrij kromme redenering ruud. Een avp biedt geen dekking bij aansprakelijkheid met motorvoertuigen omdat er een wettelijke WAM plicht is.
Die is er niet voor een cylinder.
het klopt ook dat het een kromme redenering is.
de redenering is net zo krom als de redenering dat een conflict met een website niet wordt behandeld, omdat het bestelde onderdeel per ongeluk een auto onderdeel blijkt te zijn.
waarbij het dan zo te zien ook nog verschil kan maken, of je zelf een auto bezit of niet.

ik hoop echter dat TS nog van zich laat horen na zijn telefoontje.
misschien dat NN er zelf nog iets over kwijt wil?

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ik lees dit nu pas.

Ik heb inmiddels een andere rechtsbijstand verzekering waarin wel aankopen via internet onder vallen,ook auto onderdelen.

Ik heb dan ook niet de behoefte om nog contact op te nemen met SRK omdat toendertijd duidelijk is aangeven dat auto onderdelen niet onder de verzekering vallen,ik ben er zelfs over terug gebeld door iemand die het daar voor het zeggen heeft?
Deze persoon vond het vervelend,maar bleef bij het standpunt dat dit er niet onder valt.

Gesloten