LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtzaak tegen Zwitserleven, afwijzing claim arbeidsongeschiktheid

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rob00000001
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2020 12:48

Rechtzaak tegen Zwitserleven, afwijzing claim arbeidsongeschiktheid

Ongelezen bericht door rob00000001 »

Ik was verzekerd bij Zwitserleven tegen bepaalde gevolgen van arbeidsongeschiktheid via een voorziening van mijn werkgever.
Helaas ben ik arbeidsongeschikt geworden .
Nu ik de verzekering aanspreek wijzen zij mijn aanspraak af , duidelijk met juridisch onjuiste reden.
Ik ben bij de kantonrechter geweest deze geeft Zwitserleven gelijk .
In hoger beroep kreeg ik eveneens ongelijk .
Nu wil ik naar de hoge raad .
Er is een arrest van de hoge raad beschikbaar met het bijbehorende ECLI nummer.
Dit arrest geeft uitleg over het onderwerp waar mijn zaak mee valt of staat , deze uitleg toont mijn gelijk aan.
Voorliggende vraag bij mij is , wanneer ontstaat nu precies het recht op een WAO uitkering.
De hoge raad stelt duidelijk dat dat het moment is waarop de arbeidsongeschiktheid intreedt.
Zwitserleven en het gerecht stellen dat het recht ontstaat aan het eind van de wachttijd van in mijn geval 52 weken.

De Kantonrechter en het gerechtshof in hoger beroep negeren daarmee het gestelde in het arrest van de hoge raad.
Wat is nu wijsheid , hoe moet ik tewerk gaan, zijn er deskundigen die raad weten :cry:?
Vriendelijke groet,
Rob

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rechtzaak tegen Zwitserleven, afwijzing claim arbeidsongeschiktheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

rob00000001 schreef:
16 nov 2020 13:08
Wat is nu wijsheid , hoe moet ik tewerk gaan, zijn er deskundigen die raad weten :cry:?
Heel simpel: in cassatie gaan.

Of je heel goed afvragen of jouw interpretatie van het arrest van de Hoge Raad wel klopt, want de kans dat zowel de kantonrechter als het Gerechtshof tegen een arrest van de Hoge Raad ingaan lijkt me niet heel groot. Althans: de kans dat jij ernaast zit met je inschatting lijkt me een stuk groter.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Rechtzaak tegen Zwitserleven, afwijzing claim arbeidsongeschiktheid

Ongelezen bericht door pedro714 »

Helaas is wachttijd 52 weken juist.

Gesloten