LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade-expert schat schade te laag in

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27124
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En uw leverancier garandeert echt 25 jaar lang dat die kozijnen als nieuw blijven? Dus 25 jaar zwarte folie, die zwart en uiteraard heel blijft? Kan mij dat haast niet voorstellen.

Ik heb jaren gelen een nieuwe kunststof pui laten plaatsen, buitenzijde in mahonie hout kleur, binnen wit. Kleur werd 10 jaar gegarandeerd, wit langer. Na 20 jaar mankeerde er overigens nog niets, ook niet aan het gekleurde gedeelte.

Ipswich
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:24

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door Ipswich »

Een schade expert gezonden door de verzekeraar komt voor hem en niet voor U. Hij heeft opdracht zo weinig mogelijk in te schatten. Wij hebben altijd een contra expert laten komen. Die komt voor ons belang en niet voor de verzekering. De expert van de verzekeraar draait dan altijd bij. Een keer gehad dat de expert van de verzekeraar zei dat we onderverzekerd waren, maar toen de door ons aangestelde expert kwam waren we ineens wel goed verzekerd. Zo werkt dat. Totaal 39 jaar ( scheepvaart) werk ervaring met experts. Altijd een contra expert aanstellen bij problemen van grotere orde.

Plantronics
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2003 20:16

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door Plantronics »

Moneyman schreef:
13 mei 2019 12:24
Plantronics schreef:
13 mei 2019 12:08
Dan doet het er helemaal niet toe wat die garantie omvat, die heb je gekocht met een reden die jezelf goed genoeg vond en dus wil je die niet kwijtspelen omdat de verzekeraar een goedkoper adres weet waar ze garantie tot aan de voordeur of desnoods 3 jaar geven.
Natuurlijk doet het er wel toe wat die garantie omvat: als je dat niet weet, weet je uberhaupt niet welke schade je nu oploopt. Normaliter koop je overigens kozijnen, geen garantie :wink:
Als je denkt dat garantie geen geld kost en dat je die dus niet koop maar krijgt dan zeg ik verder niks meer dan alleen: "droom rustig verder"

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waar is de garantie dat jouw leverancier er over 25 jaar nog is? Als je daar geen garantie voor hebt dan is jouw garantie ook voorbij. Er zijn maar heel weinig zaken die na zoveel jaren werkelijk onder garantie vallen. Slijtage, verkleuring etc. kun je vergeten. Echte garantie gevallen door materiaalfouten openbaren zich meestal in het eerste (half)jaar. Na een halfjaar is het aan jou om je recht op garantie te bewijzen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Timh schreef:
15 mei 2019 08:54
ik ga de verzekeringsvoorwaarden nog eens nader bestuderen maar kon hier op het eerste gezicht niks in ontdekken.
Ook niet, dat b.v. bijzondere kozijnen expliciet aangemeld moeten worden??

Lady1234
Berichten: 27124
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door Lady1234 »

chrisd1 schreef:
15 mei 2019 21:17
Timh schreef:
15 mei 2019 08:54
ik ga de verzekeringsvoorwaarden nog eens nader bestuderen maar kon hier op het eerste gezicht niks in ontdekken.
Ook niet, dat b.v. bijzondere kozijnen expliciet aangemeld moeten worden??
Nee, natuurlijk hoeft dat niet. Zit gewoon in de verzekerde som.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:
15 mei 2019 21:24
chrisd1 schreef:
15 mei 2019 21:17
Timh schreef:
15 mei 2019 08:54
ik ga de verzekeringsvoorwaarden nog eens nader bestuderen maar kon hier op het eerste gezicht niks in ontdekken.
Ook niet, dat b.v. bijzondere kozijnen expliciet aangemeld moeten worden??
Nee, natuurlijk hoeft dat niet. Zit gewoon in de verzekerde som.
Lijkt me zoiets, als dat je na een aanrijding niet wil, dat je auto wordt uitgedeukt, maar hersteld met nieuwe onderdelen; dat zul je dan, lijkt mij, ook expliciet moeten proberen af te spreken.

Lady1234
Berichten: 27124
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade-expert schat schade te laag in

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je iets bij de verzekeraar wilt claimen, heb je daarin in principe niets te kiezen.

Als iets gerepareerd kan worden, wordt de reparatie vergoed. Dan kan er eventueel een waardevermindering blijven en kan je die waardevermindering vergoed krijgen.

Komt dus bij auto’s voor.

Gesloten