LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevrijejaren icm overstappen van autoverzekering.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jeroen22
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:31

Schadevrijejaren icm overstappen van autoverzekering.

Ongelezen bericht door Jeroen22 »

Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar eind oktober mijn rijbewijs gehaald en meteen een auto gekocht. Daarbij heb ik een autoverzekering bij DSB afgesloten. Voor deze verzekering betaal ik op dit moment bijna 150euro per maand. Op het moment dat ik de verzekering afsloot was ik 21, nu 22.

Maar omdat ik dit bedrag nu eigenlijk veel te hoog vind wil ik (per ingang van het einde van dit contractjaar) overstappen naar een autoverzekering van de ING. Alleen bij het aanvragen van de nieuwe verzekering moet ik het aantal schadevrijejaren opgeven, waarvan ik eigenlijk niet precies weet wat ik hier moet invullen.

Op mijn digitale polisblad op de site van DSB staat dat ik in Bonus/Malus trede 7 zit. (45%)
Als ik vervolgens bij de ING in hun 'schadevrije jaren berekenen' venster trede 7 invul, dan krijg ik te zien dat ik 3 schadevrijejaren heb opgebouwd. :?

Kan ik dus bij het aanvragen van de nieuwe verzekering gewoon 3 schadevrijejaren invullen? (Terwijl ik nog maar 1 jaar een auto/rijbewijs heb gehad)

En kan ik hier ook dit laatste jaar nog bij optellen omdat ik dit jaar (tot nu toe ;)) nog geen schade heb gereden? Of verhoogt ING/DSB dat automatisch op het moment dat de nieuwe verzekering ingaat?

Alvast heel erg bedankt! :D

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Schadevrijejaren icm overstappen van autoverzekering.

Ongelezen bericht door JanvL »

Nee, zonder schade t/m oktober heb je 1 schadevrij jaar. De rest is de zgn. starttrede die overigens bij verzekeraars verschillend kan (en zal) zijn. Dus bereken eerst je premie en kijk of het voordeliger is.
Er zijn vergelijkingssites genoeg om goed te kunnen vergelijken

Jeroen22
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:31

Re: Schadevrijejaren icm overstappen van autoverzekering.

Ongelezen bericht door Jeroen22 »

Ok, dat is een duidelijk antwoord.

Ik heb ook al heel veel verzekeringen vergeleken, maar de meeste verzekeraars willen niet(ivm leeftijd) of vragen 200+. Dus niet heel veel keuze.
Bij de ING ga ik er in ieder geval 50 euro per maand op vooruit.

Bedankt.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Schadevrijejaren icm overstappen van autoverzekering.

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

ING is geen verzekeraar doch een tussenpersoon. Ga even na waar je verzekering wordt ondergebracht en tegen welke voorwaarden en eigen risico.

Goedkoop kan uiteindelijk duurkoop zijn. Het is namelijk erg vreemd dat iedereen zo'n 200 vraagt en ING het zelfs 50,00 goedkoper kan.

Gesloten