LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:. Als ik kijk naar mijn AV zitten daar veel zaken waar ik niks (meer) aan heb.

Moet je geen topic daarvoor openen? zou ik het niet mee eens zijn hoor :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Gaan we weer...
Schandalig dat IVF vergoedt wordt, wie kinderen wil, betaalt daar maar zelf voor.
Schandalig dat hoge bloeddruk medicijnen vergoedt wordt, moeten mensen maar gezond eten en meer bewegen.
Schandalig dat botbreuken behandeld worden, moeten mensen maar niet gaan voetballen. Of bij sneeuw en ijs de deur uit.
Schandalig dat chemokuren vergoed worden, moeten mensen maar gezond leven.
Schandalig dat we verplichte zorgverzekering hebben, afschaffen, hoeven we niet meer te betalen voor iets wat we niet willen. Dan neemt ieder z'n eigen persoonlijke zorgverzekering (of helemaal niets) per dag opzegbaar of te wijzigen.
Schandalig dat kunstgebitten vergoed worden, moeten mensen hun tanden maar goed poetsen.
Schandalig dat er HRA en huurtoeslag is, moeten mensen maar goedkoper gaan wonen.
Schandalig dat kinderopvang vergoed wordt, moeten mensen maar voor hun eigen kinderen zorgen.
Schandalig dat bevalling en verloskunde vergoed wordt, moeten ze maar geen kinderen krijgen.
Schandalig dat hoortoestellen worden vergoed, allemaal niet nodig.
Schandalig dat mensen de griepprik krijgen, gewoon gezond leven en men krijgt geen griep.
Schandalig dat comapatiënten zoveel moeten kosten, dat kan stukken goedkoper.
Schandalig dat zwaar gehandicapten zoveel moeten kosten, dat kan stukken goedkoper.

Duiner schreef op dit forum ooit: zeuren is ook een vak!
Jazeker en de meester weet het als geen ander!

Over elk van deze onderwerpen had ik hetzelfde gereageerd.
Schandalig dat hierover een topic geopend moet worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door bprosman »

Schandalig dat kinderopvang vergoed wordt, moeten mensen maar voor hun eigen kinderen zorgen.
Daar zit wel wat in natuurlijk :wink: Maar volgens mij wordt die niet vergoed uit de basisverzekering.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door duiner »

.
schandalig , dat ik geen vergoeding krijg, als ik van mijn pinda-lekker-nootjes--verslaving
af wil komen
!

dat is precies hetzelfde als met roken..

het is een GENOT , geen medische indicatie !.
.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door bprosman »

het is een GENOT , geen medische indicatie !.
Tja... de pil is ook niet altijd op medische indicatie... dat is dan toch ook "genot" ? :wink:

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door duiner »

bprosman schreef:
het is een GENOT , geen medische indicatie !.
Tja... de pil is ook niet altijd op medische indicatie... dat is dan toch ook "genot" ? :wink:
de pil is niet te vergelijken met mijn pinda-nootjes verslaving

ik wil er ook geld voor zien, om er van af te komen !,
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Even gekeken, ik betaal met mijn AV mee aan:
- plaswekkers
- besnijdenissen
- obesitas
- alarmering epilepsie
- sterilisatie mannen/vrouwen
- kraamzorg, cursussen e.d.
- acnebehandelingen
- camouflage therapie

enz. enz.


:lol: dit heb je toch allemaal nodig vogels? :lol:

tuurlijk duiner, het is een en al genot, droom lekker verder :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
het is een GENOT , geen medische indicatie !.
Tja... de pil is ook niet altijd op medische indicatie... dat is dan toch ook "genot" ? :wink:
:lol: zou het :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door bprosman »

Tja ligt er aan... met een sigaret doe je vaak langer dan 5 minuten :wink: .

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:.
schandalig , dat ik geen vergoeding krijg, als ik van mijn pinda-lekker-nootjes--verslaving
af wil komen
!

dat is precies hetzelfde als met roken..

het is een GENOT , geen medische indicatie !.
.
Met dit verschil dat de ene verslaving later voor een stuk hogere medische kosten zou kunnen zorgen tov de andere. Dus als er hiermee enkele behandelingen zijn uitgespaard die nu niet meer nodig zijn, is het voor U uiteindelijk goedkoper. Het is maar hoe we het willen bekijken.

Bovendien als u door die nootjesverslaving aan overgewicht zou gaan leiden van al die olie, zijn daar ook allerlei vergoedingen voor om het overgewicht te lijf te gaan en begeleiding van diëtist om van die verslaving af te komen, althans tot 2012. dus precies hetzelfde.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door ciske »

Bovendien als u door die nootjesverslaving aan overgewicht zou gaan leiden van al die olie, zijn daar ook allerlei vergoedingen voor om het overgewicht te lijf te gaan en begeleiding van diëtist om van die verslaving af te komen, althans tot 2012. dus precies hetzelfde
:lol: je bent mij een stappie voor :lol:

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door frenchy »

Ik ben gestopt met roken en heb de zorgverzekering op kosten gejaagd, heb nl champix gebruikt, lekker duur spul..... :lol:

Maar bespaar de verzekering daarmee heel veel geld, omdat ik volgens mijn HA veel minder kwaaltjes ga krijgen. Goed he?

Oh nee, ik had het volgens jou cold turkey moeten doen. Geprobeerd, niet gelukt. Nu wel! Het doel heiligt de middelen.

Wat een stom gezeik als het om wel of niet roken, wel of niet stoppen, of " ik heb het zonder hulpmiddelen, ik ben goed he" gaat. pffffffffffffff

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door nevermind »

Meestal heb je dit soort topic´s in het weekend, daar gooien de tr..en ook een visje uit, en iedereen stort zich erop!
Dit is wat Duiner wilde , niet meer en niet minder.
Ik noem het tijdverdrijf, als je niets anders te doen hebt.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door duiner »

secondadvies schreef:Meestal heb je dit soort topic´s in het weekend, daar gooien de tr..en ook een visje uit, en iedereen stort zich erop!
Dit is wat Duiner wilde , niet meer en niet minder.
Ik noem het tijdverdrijf, als je niets anders te doen hebt.
waarom post je dan?.. heb je echt niets anders te doen ?.. :roll:
.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door nevermind »

duiner schreef:
secondadvies schreef:Meestal heb je dit soort topic´s in het weekend, daar gooien de tr..en ook een visje uit, en iedereen stort zich erop!
Dit is wat Duiner wilde , niet meer en niet minder.
Ik noem het tijdverdrijf, als je niets anders te doen hebt.
waarom post je dan?.. heb je echt niets anders te doen ?.. :roll:
.
Jawel, ik kom net terug van het werken in tegenstelling van jouw aanwezigheid, hier. :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Duiner waarom reageer je niet op de berichten die aan jou geschreven worden over al die andere dingen die ook allemaal vergoed worden voor mensen ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door ciske »

frenchy schreef:Ik ben gestopt met roken en heb de zorgverzekering op kosten gejaagd, heb nl champix gebruikt, lekker duur spul..... :lol:

Maar bespaar de verzekering daarmee heel veel geld, omdat ik volgens mijn HA veel minder kwaaltjes ga krijgen. Goed he?

Oh nee, ik had het volgens jou cold turkey moeten doen. Geprobeerd, niet gelukt. Nu wel! Het doel heiligt de middelen.

knap dat het je gelukt is, dus voor jou een verder leven zonder roken.

Exroker
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2011 23:40
Contacteer:

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door Exroker »

duiner schreef:.
Ik heb het helemaal ALLEEN gedaan , zonder maar 1 middel te hoeven gebruiken !!
In de jaren 80 wist men niet beter , dan dat je het ZELF deed !!

Gewoon wilskracht tonen , kom op, mensen jullie zijn geen gekookte eitjes !

En de premies worden hoger en hoger , door deze onverlaten , die het niet willen doen
ZONDER dat het vergoed wordt !!!.... :evil:

Ik moet meer betalen , en daar baal ik van , laten ze het lekker zelf opknappen !!


.
Helemaal mee eens, ik ben ook zelf gestopt met roken zonder enig middel te gebruiken! Een middel is ook helemaal niet nodig want als je eenmaal gestopt bent moet je wel in staat zijn om het ook vol te houden en die medicijnen kun je niet voor altijd gebruiken toch? En van al die stoppen met roken gevolgen heb ik helemaal niks gemerkt! Ik dacht dat ik slecht zou gaan slapen enzo maar ik hield mezelf gewoon voor dat ik soms ook slecht kon slapen terwijl ik nog verslaafd was, zo ben ik er in principe doorheen gekomen!

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door duiner »

Exroker schreef: Helemaal mee eens, ik ben ook zelf gestopt met roken zonder enig middel te gebruiken! Een middel is ook helemaal niet nodig want als je eenmaal gestopt bent moet je wel in staat zijn om het ook vol te houden en die medicijnen kun je niet voor altijd gebruiken toch? En van al die stoppen met roken gevolgen heb ik helemaal niks gemerkt! Ik dacht dat ik slecht zou gaan slapen enzo maar ik hield mezelf gewoon voor dat ik soms ook slecht kon slapen terwijl ik nog verslaafd was, zo ben ik er in principe doorheen gekomen!
een goed voorbeeld doet goed volgen !.. :wink:
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schandalig dat " ik stop met roken " vergoed wordt !

Ongelezen bericht door ciske »

Exroker schreef:
Helemaal mee eens, ik ben ook zelf gestopt met roken zonder enig middel te gebruiken! Een middel is ook helemaal niet nodig want als je eenmaal gestopt bent moet je wel in staat zijn om het ook vol te houden en die medicijnen kun je niet voor altijd gebruiken toch? En van al die stoppen met roken gevolgen heb ik helemaal niks gemerkt! Ik dacht dat ik slecht zou gaan slapen enzo maar ik hield mezelf gewoon voor dat ik soms ook slecht kon slapen terwijl ik nog verslaafd was, zo ben ik er in principe doorheen gekomen![/quote]

knap hoor maar alsnog heb je er geen kritiek op te geven, wat de 1 ken , hoeft de ander nog niet te kunnen.

Het zit in het pakket dus waar zeur je over.

Gesloten