LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenen kapot na fietsval

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Teunmetschoenen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2015 20:40

Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door Teunmetschoenen »

Ik heb 2 dagen geleden nieuwe schoenen gekocht bij de footlocker (Nike Roshe Runs) van 90 euro.
Vandaag fietste ik dus met wat vrienden en viel door onze stunts (we blijven jonge jongens he) van mijn fiets af.
Toen ik weer stond zat er een gat/scheur in mijn schoenen en een scheur in mijn broek.
Voor die broek hebben we oma's natuurlijk, dus dat komt wel goed, maar bij de schoenen is de stof gescheurd en hier baal ik wel echt van, want deze waren 2 dagen oud.
Ik heb het bonnetje nog.
Mijn vraag was dus of ik dit via garantie of verzekering kon laten vergoeden?
Een kennis zei dat ik mijn kat aansprakelijk kon stellen, de scheur ziet er ook uit alsof het door een huisdier is gedaan.
Heeft iemand misschien een andere/betere oplossing of een opmerking hierbij?

Alle hulp is welkom

Teun van Dalen

A.niem
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door A.niem »

Teunmetschoenen schreef:Ik heb 2 dagen geleden nieuwe schoenen gekocht bij de footlocker (Nike Roshe Runs) van 90 euro.
Vandaag fietste ik dus met wat vrienden en viel door onze stunts (we blijven jonge jongens he) van mijn fiets af.
Toen ik weer stond zat er een gat/scheur in mijn schoenen en een scheur in mijn broek.
Voor die broek hebben we oma's natuurlijk, dus dat komt wel goed, maar bij de schoenen is de stof gescheurd en hier baal ik wel echt van, want deze waren 2 dagen oud.
Ik heb het bonnetje nog.
Mijn vraag was dus of ik dit via garantie of verzekering kon laten vergoeden?
Een kennis zei dat ik mijn kat aansprakelijk kon stellen, de scheur ziet er ook uit alsof het door een huisdier is gedaan.
Heeft iemand misschien een andere/betere oplossing of een opmerking hierbij?

Alle hulp is welkom

Teun van Dalen
Opmerking: Ik denk dat je dit moet zien zoals het is: Leergeld. Dure schoenen gekocht dus hier moet je zuinig op zijn. En dus niet stunten op de fiets. Lijkt mij überhaupt een goed advies, niet stunten op de fiets. Voor hetzelfde geld val je op de weg voor een auto.

Oplossing: Nieuwe schoenen kopen, danwel deze laten repareren en dit snel vergeten!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door Frantic2 »

garantie gaat natuurlijk niet lukken! En je kat gaat het echt ook niet betalen! Wat een kolder.... Zoiets alleen maar proberen heet al fraude... Afijn blijft over: Samen vechten samen schuld. Dus lap allemaal wat geld en koop daarvan nieuwe schoenen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door k2p »

Hoe ben je verzekerd? Verder ben je een eikel dat je het op je kat wil afschuiven.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door kokka »

k2p schreef:Hoe ben je verzekerd? Verder ben je een eikel dat je het op je kat wil afschuiven.
ik denk niet dat die kat het heel erg zal vinden haha.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunmetschoenen schreef: Een kennis zei dat ik mijn kat aansprakelijk kon stellen, de scheur ziet er ook uit alsof het door een huisdier is gedaan.
Maar ze krabt je niet de broek kapot als je dat tegen haar zegt? Met mensen hoef je zoiets niet te proberen namelijk. :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunmetschoenen schreef:Ik heb 2 dagen geleden nieuwe schoenen gekocht bij de footlocker (Nike Roshe Runs) van 90 euro.
Vandaag fietste ik dus met wat vrienden en viel door onze stunts (we blijven jonge jongens he) van mijn fiets af.
Toen ik weer stond zat er een gat/scheur in mijn schoenen en een scheur in mijn broek.
Voor die broek hebben we oma's natuurlijk, dus dat komt wel goed, maar bij de schoenen is de stof gescheurd en hier baal ik wel echt van, want deze waren 2 dagen oud.
Ik heb het bonnetje nog.
Mijn vraag was dus of ik dit via garantie of verzekering kon laten vergoeden?
Een kennis zei dat ik mijn kat aansprakelijk kon stellen, de scheur ziet er ook uit alsof het door een huisdier is gedaan.
Heeft iemand misschien een andere/betere oplossing of een opmerking hierbij?

Alle hulp is welkom

Teun van Dalen
Hier is de juiste oplossing: neem een baantje en spaar voor nieuwe schoenen.

Frauderen raad ik je niet aan, als ze er achter komen heb je er de rest van je leven last van (en terecht).

De verzekering gaat niet betalen, dit is geen ongeluk maar opzet.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door k2p »

kokka schreef:
k2p schreef:Hoe ben je verzekerd? Verder ben je een eikel dat je het op je kat wil afschuiven.
ik denk niet dat die kat het heel erg zal vinden haha.
Nee, maar ik wel. Mijn verzekering wordt duurder, terwijl hij zou frauderen.

Teunmetschoenen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2015 20:40

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door Teunmetschoenen »

Ik heb dus begrepen dat ik die kat maar met rust moet laten, en ik denk dat als ik zeg dat ik een fietsongeluk heb gehad (niks van gelogen), ze dat niet verzekeren. Verder nog opties?

Teunmetschoenen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2015 20:40

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door Teunmetschoenen »

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik ook niet graag fraudeer hoor, maar heb op dit moment gewoon niet genoeg geld voor nieuwe en ze zien er niet meer uit zo

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door mika21 »

Pech. Sparen dus maar, niks mis mee. Bijbaantje: krantenwijk, bijles geven, vakken vullen, noem maar op. En de volgende keer geen stunts meer, daar ben je blijkbaar nog niet genoeg geoefend voor.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door alfatrion »

Teunmetschoenen schreef:Een kennis zei dat ik mijn kat aansprakelijk kon stellen, de scheur ziet er ook uit alsof het door een huisdier is gedaan.
Teun stel je een voor dat een vriend van je jouw televisie kapot zou hebben gemaakt. Hoe zou je het dan vinden als hij de schuld op je kat probeerde af te schuiven?
Teunmetschoenen schreef:Ik wil wel even duidelijk maken dat ik ook niet graag fraudeer hoor, maar heb op dit moment gewoon niet genoeg geld voor nieuwe en ze zien er niet meer uit zo
Zou het niet beter zijn om het geld van je ouders te lenen en hun iedere week 15 euro terug te betalen?

Ik zou trouwens ook een paar hele goedkope schoenen kopen, dan is het niet erg als ze kapot gaan. Het zelfde geld voor de broek.

Teunmetschoenen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2015 20:40

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door Teunmetschoenen »

@alfatrion

Je hebt helemaal gelijk inderdaad, was beetje stom idee.
En dat lijkt me dan ook het slimste ja, bedankt

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door alfatrion »

Beter te halve gekeerd dan te hele gedwaald, zullen we maar zeggen. Als je (concreet) aangeeft hoe je de lening wilt terugbetalen, dan is de kans groter dat je de lening krijgt, omdat je dan verantwoordelijkheid toont.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door mika21 »

Verantwoordelijkheid tonen is leuk en aardig, maar eigen verantwoordelijkheid nemen en niet vragen om een lening bij ouders/vrienden: daar trek je de beste les uit. Spaar ze!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunmetschoenen schreef:Ik wil wel even duidelijk maken dat ik ook niet graag fraudeer hoor, maar heb op dit moment gewoon niet genoeg geld voor nieuwe en ze zien er niet meer uit zo
Tsja, dat is dan pech. Even doorsparen en ondertussen op andere schoenen lopen. Dan maar wat minder hip. Je gaat er vast niet dood van.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunmetschoenen schreef:Ik wil wel even duidelijk maken dat ik ook niet graag fraudeer hoor, maar heb op dit moment gewoon niet genoeg geld voor nieuwe en ze zien er niet meer uit zo
Dus je doet het liever niet, maar als het je beter uitkomt toch maar wel? Wat zullen die nieuwe schoenen jou lekker zitten...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunmetschoenen schreef:Ik wil wel even duidelijk maken dat ik ook niet graag fraudeer hoor, maar heb op dit moment gewoon niet genoeg geld voor nieuwe en ze zien er niet meer uit zo
O, maar dat je niet graag fraudeert is helemaal duidelijk. Maar zul je ooit genoeg geld hebben voor alle dingen die je zou willen kopen? :idea:

Teunmetschoenen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2015 20:40

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door Teunmetschoenen »

we zijn net naar de footlocker gegaan en ik heb 90 euro terug gekregen, omdat ze het toch wel sneu vonden. +1 voor footlocker.
Zo zie je, eerlijkheid duurt t langst, en nu niet allemaal van die reacties gaan sturen dat ik hen afpers ofzo, ik heb er van geleerd en zal voortaan voorzichtiger doen.
*teun out*

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Schoenen kapot na fietsval

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunmetschoenen schreef:we zijn net naar de footlocker gegaan en ik heb 90 euro terug gekregen, omdat ze het toch wel sneu vonden. +1 voor footlocker.
Zo zie je, eerlijkheid duurt t langst, en nu niet allemaal van die reacties gaan sturen dat ik hen afpers ofzo, ik heb er van geleerd en zal voortaan voorzichtiger doen.
*teun out*
Je bent nooit te jong om te leren... :lol:

Gesloten