LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonverzekering Harmony via Dixons

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
eric-007
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2007 18:47

Telefoonverzekering Harmony via Dixons

Ongelezen bericht door eric-007 »

Ik had een verzekering voor mijn smartphone afgesloten bij Dixons toen ik daar deze telefoon kocht. De verkoper liet mij overkomen dat het de verzekering was voor diefstal en schade's. De verkoper is ook nog een bekende van mij omdat ik op het zelfde winkelcentrum werk als beveiligings beambte. Maar achteraf blijkt nadat mijn telefoon was gestolen dat de verzekeraar Harmony zich overal op beroept op hun polisvoorwaarde om niet uit te betalen. Ik was zelf wel zo stom geweest om de verkoper van Dixons te geloven, en niet de polis voorwaarden te lezen met wat daar dat in stond, dit had ik niet gedaan om dat ik de verkoper vertrouwde. Bij Dixons vertellen ze dat ze het niet wisten van de vele uitsluitsels en bij Harmony verwijzen ze naar Dixons dat ze betere uitleg moeten geven. Maar al met al word je er niet wijzer van om een telefoonverzekering af te sluiten bij wie dan ook, ze beroepen zich overal op om diefstal en schades niet uit te betalen, en wat ze wel uitbetalen is in de meeste gevallen ook bij je eigen inboedelverzekering gedekt. Je betaald dubbel voor iets wat je niet krijgt bij die telefoonverkeringen.
Dixons heeft zelfs geprobeerd om aangifte tegen mij te doen omdat ik de klanten van het winkelcentrum probeer te waaschuwen tegen deze verzekering en dat de klanten eerst de polisvoorwaarden goed moeten lezen voor dat ze iets afsluiten. Mijn brief die ik op diversen plaatsen had opgehangen is door de politie te netjes bevonden, voor strafrechtelijke vervolging, omdat ik daarin eigelijk vertel wat het Dixonsperoneel hoort te doen.
Beste mensen lees eerst voor U tekend, scheelt U geld en frustraties.

jan01
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2006 21:07

Re: Telefoonverzekering Harmony via Dixons

Ongelezen bericht door jan01 »

Ja, deze maatschappij is mij ook bekend, mijn telefoon is gestolen op vakantie en mij werd meegedeeld bij aanschaf van mijn toestel, dat dit een zeer goede verzekering was voor diefstal en schade door T for Telecom van 9,99 per maand. De verkoper verzekerde mij dat dit een zeer goede verzekering was. Deze verzekering keerde echter niets uit omdat zakkenrollerij is uitgesloten en ik voor de voorwaarden heb getekend. Alleen wanneer er sprake is van braak, wordt er uitgekeerd. Aangezien een telefoon een gebruiks voorwerp en je deze meestal bij je draagt in tas of broekzak, valt dit niet onder de dekking, maar dat hoor je pas wanneer er iets gebeurt en je dus wel mooi je premie voor nop hebt kunnen betalen. MISLEIDING!!!

robzonneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:50

Re: Telefoonverzekering Harmony via Dixons

Ongelezen bericht door robzonneveld »

In jan.2006 TomTom gekocht bij Dixons te Lisse. (629 euro) Er werd mij verzekering aangeboden voor schade en diefstal voor 119 euro. Nu is TomTom gestolen d.m.v. inslaan autoruit en uit begage ruimte gestolen. Nu blijkt dat de verzekering Actua te Rotterdam NIET uitbetaald omdat het een mobiel apparaat is. (klopt staat in de kleine letters van de voorwaarden)

Wat nu te doen. Je leest tijdens verkoop NIET de op A4 volgeschreven kleine letters. Je denkt voor 119 (een fatsoenlijke prijs qua verhouding tot het verzekerde) een goed en alles dekkende verzekering te hebben afgesloten voor drie jaar. Dixons geeft nu aan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het afsluiten van een verzekering die de lading van het verzekeren NIET dekt. Zij zijn op de hoogte van het feit dat mobiele app. niet onder de verzekering valt. Wat nu te doen.

Hun argument is dat zij de klant niet de voorwaarden behoeven toe te lichten!

Ik heb een ARAG rechtbijstands verzekering. Heeft het zin dezer in te schakelen?
Zie ook http://www.dixons.tk

Sanjer
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 19:46

Re: Telefoonverzekering Harmony via Dixons

Ongelezen bericht door Sanjer »

wat ik niet begrijp is dat jullie niet van te voren gewoon naar de polisvoorwaarden gevraagd hebben, dat zou ik doen...

je koopt toch ook geen huis zonder het koopcontract door te spitten...

de wereld zit nu eenmaal zo in elkaar....

Coen2003
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 okt 2007 16:04

Re: Telefoonverzekering Harmony via Dixons

Ongelezen bericht door Coen2003 »

Zelf heb ik op mijn dure Canon camera ook een verzekering afgesloten bij Dixons. Ze werken overigens niet meer via Actua. Ook deze partij (Harmony) dekt geen zakkenrollerij. In de winkel is mij het product op hoofdlijnen keurig uitgelegd. Mij werd ook geadviseerd om de polisvoorwaarden (1 A4-tje en prima leesbaar, ook voor de niet verzekeringsexpert) thuis nog eens rustig door te lezen. Bovendien werd aangegeven dat als ik toch wilde afzien van deze verzekering ik binnen 14 dagen terug kon komen naar de winkel en de reeds in de winkel betaalde premies dan direct terug krijg. Prima service lijkt mij zo. Als je een contract aangaat kan je niet verwachten dat een winkelmedewerker je alles tot in detail toelicht. Als klant is het logisch dat je ook even de moeite neemt om na te gaan wat de voorwaarden precies zijn. Als je dat niet doet, is dat m.i. je eigen verantwoording. Ik hou m'n camera in ieder geval verzekerd, er is veel meer wel dan niet gedekt.

Gesloten