LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitkeren pensioenverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
PLEUN789
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2017 23:41

uitkeren pensioenverzekering

Ongelezen bericht door PLEUN789 »

Op 01-06-2017 bereikt mijn pensioenverzekering bij de Amersfoortse zijn einde en komt deze tot uitkering. Er zijn enkele mogelijkheden tot uitkeren en ik heb besloten voor direct ingaand vast maandelijks pensioen en geef dit aan. Krijg als antwoord dat ik hiervoor een adviseur van hun dien te raadplegen en als ik dit niet doe worden me € 175,00 kosten in rekening gebracht omdat ik zelf niet slim genoeg ben om dit te beslissen en zij wel die kennis hebben! Het gaat hier om een maandelijkse uitkering van € 53,00 bruto per maand.
Vervolgens schakel ik mijn eigen adviseur in. Hij vraagt een offerte aan maar kan deze enkel verkrijgen via "Cockpit"(???) Hij doet navraag en dit blijkt dus het programma van hun adviseurs te zijn en mijn adviseur kan hier toegang tot krijgen door (ja hoor) € 175,00 te betalen. Dus niet.
Ik moet dus om een offerte te verkrijgen een half jaar van mijn nog uit te keren pensioen inleveren buiten de verdere kosten die nog berekend gaan worden zoals afsluitkst. /provisiekst. etc.
Bij een andere pensioenverzekeringen die ik heb lopen krijg ik gewoon een offerte zonder verdere kosten.
Ik heb ontzettend veel moeite met deze in mijn ogen zakkenvullerij en heb tot nu toe geweigerd deze te betalen.
Graag uw mening.

h12
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 19:55

Re: uitkeren pensioenverzekering

Ongelezen bericht door h12 »

Gewoon naar Aegon gaan die doen niet moeilijk. Laat die zakkenvullers maar in hun vet gaarsmoren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: uitkeren pensioenverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Een en ander zal ook afhangen van de soort pensioenverzekering die je hebt. Daar zijn namelijk heel veel varianten op. Het afsluiten van een uitkerend pensioen wordt door de overheid in principe gezien als een complex financieel product wat je alleen goed kunt afsluiten als je over voldoende kennis beschikt. De aanbieder moet daarom nagaan of jij voldoende kennis hebt om de juiste afwegingen te maken voor het kiezen van het pensioen. Wil je het allemaal zelf doen, dan zul je eerst via een kennis en ervaringstoets moeten aantonen dat je voldoende kennis hebt. Als uit die toets blijkt of lijkt dat je niet voldoende kennis hebt, dan zullen ze je dus (moeten) doorverwijzen naar een adviseur.

PLEUN789
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2017 23:41

Re: uitkeren pensioenverzekering

Ongelezen bericht door PLEUN789 »

Deze kennistoets heb ik gedaan samen met mijn adviseur en wij scoorden voldoende. Toch moet ik eerst € 175,00 betalen om een offerte van hun te krijgen.

robob
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2014 18:30

Re: uitkeren pensioenverzekering

Ongelezen bericht door robob »

Volgens mij ben je niet verplicht om de uitkering bij de Amersfoortse onder te brengen.
Ik zou offertes aanvragen bij andere pensioenfondsen.

toinette
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:11

Re: uitkeren pensioenverzekering

Ongelezen bericht door toinette »

Ik had lijfrentes gekocht bij indertijd de Postbank. Dat ging dus allemaal naar de ING. Toen de datum van uitkering aanbrak kon ik ook bij andere verzekeringen offerte aanvragen. Ik besloot bij de ING te blijven. Om een of andere (wettelijke) reden werd de uitkering overgenomen door de Nationale Nederlanden. Gedoe heb ik totaal niet gehad, even wat telefoontjes en de boel was geregeld. Ik vind het vreemd dat het bij de Amersfoortse niet net zo vlot kan. Als ik jou was zou ik bij andere verzekeringen informeren.

Joytje
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2016 16:05

Re: uitkeren pensioenverzekering

Ongelezen bericht door Joytje »

Je kunt je pensioen inderdaad ook elders inkopen.
Ik raad AEGON met nadruk af, je zit weken of maanden op antwoord te wachten en dan is hun aanbod ook nog eens zeer laag.
Centraal Beheer geeft op dit moment de hoogste uitkering en geeft nog dezelfde dag zonder kosten 1 of 2 voorstellen. Ik ben zelf zeer prettig en snel geholpen daar.

Gesloten