LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkering reisverzekering valt tegen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Uitkering reisverzekering valt tegen

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik heb voor het eerst sinds jaren weer schade gehad. Ik ben een gouden ketting verloren. Nu heb ik dit collier gekregen in 1992 en heeft NLG 601,20 gekost. Nieuw zou dit nu Eur 534,40 kosten.
De verzekering keert zowiezo niet meer uit dan de aanschafwaarde uit en voor een maximum van eur 350 per polis per keer.
De afhandeling was erg snel, maar allereerst spreekt de verzekering over een ring, terwijl het een collier is en er wordt er Eur 35,81 afgetrokken omdat het collier ouder is dan 6 maanden en er dus een waardevermindering is opgetreden. Uit de proforma nota blijkt toch heel duidelijk dat het collier alleen maar meer waard is geworden i.p.v. minder.

Wat nu? Moet ik gaan reclameren bij mijn verzekeringsmaatschappij over die Eur 35?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Uitkering reisverzekering valt tegen

Ongelezen bericht door testcase »

pffff

als je het er niet mee eens ben, wat wil je anders.

heb je persee onze goedkeuring daarvoor nodig

stofzuigertje

Re: Uitkering reisverzekering valt tegen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door gebruik zullen er sporen op zitten dus minder waarde.
Door de leeftijd van 17 jaar oud is de waarde van Goud gestegen.

Maar de huidige prijs word nooit gerekend wat een gelijkwaardige kost.
Alleen als U een recente taxatie van dagwaarde zou hebben zou U deze kunnen gebruiken, en de waarde stijging van nieuwe gelijkwaardige mag je dus niet zomaar overnemen omdat ze nu voor dit bedrag in winkel liggen.
Ook kan de waarde van dit soort sieraden sterk per winkel verschillen, juist dit soort dingen met hoge winstmarge zijn soms sterk onder de prijs aangeboden.

Verder moet je bij de keuze van verzekeraar er rekening mee houden wat hun voorwaarden zijn.
U had of een duurdere verzekeraar moeten nemen die meer uitbetaalde of Uw sieraden thuis moeten laten.
Een voordeliger Zilveren ketting was dus wel volledig vergoed.

Ook nooit vergeten dat ze geen onderscheid maken tussen gewoon in winkel gekocht omdat mooi is of Cadeau of erfenis met emotie waarde.

Verder kan deze ketting breken en overal zoek raken en na 17 jaar is de kans op breuk gewoon groter dus je had hem ook bij jou thuis kunnen verliezen.

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Uitkering reisverzekering valt tegen

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Stofzuigertje, bedankt voor de uitleg. Vooral het voorbeeld dat je geeft over slijtage maakt voor mij e.e.a. duidelijk.

Gesloten