LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Mijn moeder is 30/7 overleden. Ze had drie verzekering bij Unive lopen. Die heb ik als een van de zes kinderen direct opgezegd. Eerst weigeren en vragen ze een erfrechtverklaring. Die kost minimaal € 250.Geen enkele andere instantie vraagt om deze verklaring, inclusief de belasting. Na telefonisch aandringen worden de premies van twee verzekeringen terugbetaald. Bij nabellen zeggen ze dat de derde wat langer duurt door achterstand. Helaas, krijg opnieuw brief dat ze eerst verklaring willen. Het gaat om €26 wat teveel betaald is. Besloten dat ondanks dat ik het idioot vind het hierbij laat, heeft geen zin. Drie maanden later vind Unive het nodig ons nogmaals te herinneren aan de dood van onze moeder. Wij krijgen een rekening voor de volgende drie maanden ( inboedelverzekering). Huis is al maanden geleden leeft opgeleverd, boedel is niet meer. Bezoek aan Unive levert niets op. Als ik zeg dat ik dan maar een advocaat in moet schakelen zeggen ze dat ze dit prettig zouden vinden, want de commerciele mensen bij Unive vinden dit ook idioot en dan komt er eindelijk duidelijkheid. Ik ben namelijk niet de enige. Hoe gekker moet het worden, ik moet kosten maken om Unive organisatorisch idiote beslissingen te laten herzien. Heeft nog iemand deze ervaring. Jos

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door snepke »

Heb je geen akte van overlijden op gestuurd?
Meestal krijg daar een paar kopietjes van,dat is voor verzekeringen etc ,Om op te zeggen dus,kopie meesturen.

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Bedankt voor het meedenken. Ik heb inderdaad de overlijdensakte laten zien. Daarnaast een uittreksel van de gemeente dat ik de zoon ben en de verklaring dat het huis leeg opgeleverd is. Na het negatief antwoord van het kantoor in Apeldoorn nog een keer alle documenten als een formele klacht gedeponeerd in Assen. Antwoord, de verschillende verzekeringsonderdelen binnen Unive hebben het recht hun eigen voorwaarden te formuleren. In de algemene voorwaarden en de voorwaarden van de inboedelverzekering staat niets over de eis van een erfrechtverklaring nodig voor het opzeggen van de polis. Dus ze hanteren verschillende criteria en wij zitten met een patstelling. Nogmaals, de woorden van de commerciele mensen van Unive, wij zijn niet de enigen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door snepke »

De bank blokkeert normaal de rekeningen van een overledene(als ze weten dat diegene overleden is)
Dan kunnen ze toch niets afschrijven?
Misschien eens langs JL gaan,die weten wel wat je moet doen

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Het klopt dat de bankrekening geblokkeerd is. Heb ik ook al aangehaald. Moest ik persoonlijk voor tekenen. Aangezien ik prive ook een bankrekening heb bij dezelfde bank, betekend dit ook dat ik garant sta. Ik weet niet wat met JL bedoeld wordt.

Maar alle energie die erin gestopt wordt nu, we praten over € 26 die teveel betaald is en een verzekering die ze niet willen stoppen voor een huurhuis dat niet meer bewoond wordt en boedel die er niet meer is. Blijft frustrerend

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door rednax »

Schriftelijk een formele klacht indienen. Is het heel snel opgelost vermoed ik.

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Een formele klacht heb ik ook al in Assen ingediend, de plaats waar dit moet gebeuren. Alle papieren erbij, zelfde antwoord. Ik ben niet over een nacht ijs gegaan. Net als laatste stap een document ingeleverd met alle handtekeningen van de kinderen waarin ze verklaren dat ik namens de erfgenamen mag handelen.
Dat was de suggestie die de verzekeringsadviseur deed vorige week. Hij stuurt het op maar zegt nu geen garanties te kunnen geven over de afloop. Ik blijf het bezopen vinden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door snepke »

Juridisch loket

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door briany »

jes060 schreef:Maar alle energie die erin gestopt wordt nu, we praten over € 26 die teveel betaald is en een verzekering die ze niet willen stoppen voor een huurhuis dat niet meer bewoond wordt en boedel die er niet meer is. Blijft frustrerend
Unive, daar pluk je de vruchten van. :shock:

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

vruchten zijn een beetje wrang, helaas

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hierbij de koude douche voor Unive :evil:

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Aha juridisch loket. Heb al contact gehad met mijn rechtsbijstand. Willen het wel oppakken. Allemaal negatieve energie voor € 26. Wat me daarvan ook weerhoud is de uitspraak van de Unive medewerker dat hij liever had dat ik die weg bewandelde. Als er dan een uitspraak volgde dan waren zij in ieder geval van die rare regeling af. Dus ik zou tijd en kosten moeten investeren om Unive te helpen haar procedures aan te laten passen. Krommer moet die niet worden.

MAXIEM

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jes060

Sephora geeft een goede tip. Dit gebeuren leent zich prima voor een vermelding tijdens het RADAR TV Programma. Ik geef je nu al op een briefje dat jouw moeder (God hebbe haar ziel) postuum een mooie bos bloemen en excuses van dit ******** bedrijf krijgt.

Sterkte en groeten,

Maxiem.

Een andere weg is, om hierover een klacht in te dienen bij het KIFID in Den Haag.

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Ik dit aangemeld voor de koude douche, eerlijk gezegd zou ik liever met ijsblokjes gaan gooien. Wacht of ze nu eindelijk verstandig zijn na het inleveren van de brief met handtekeningen van broers en zussen, anders is klacht indienen bij de genoemde instantie volgende stap. Bedankt voor meedenken. Dit soort onzin wil je er niet bij hebben als je iemand kwijtraakt.

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Geachte Jos,

Wat vervelend om te horen.

Mijn naam is Melvin en ik werk voor Univé in het webcare team.
Graag ontvangen wij het klantnummer van wijlen uw moeder en uw telefoonnummer. Stuurt u deze gegevens naar: [email protected].

Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Melvin Boender
Univé Webcare

karremaar
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 jul 2011 17:42

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door karremaar »

xx
Laatst gewijzigd door karremaar op 18 nov 2011 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Net een mail gestuurd naar Unive. Ik ben heel benieuwd. Het blijft een mooi medium Internet, triest dat het als pressiemiddel nodig is om bedrijven te laten realiseren dat ze de klant centraal moeten stellen. Houd jullie op de hoogte. Bedankt voor de support. Jos

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Afgelopen week voor de nodige reclame gezorgd voor Unive. Een zaal voor marketeers die over het nut van internet forums en klantvriendelijkheid de anekedote verteld van Unive. Was volgens hun niet echt handig, toch weer 50 man bereikt. Vrijdagavond in een zaal met 150 man idem dito. Is volgens mij niet de bedoeling dat je als bedrijf zoveel geld aan marketing uitgeeft en mensen voor € 26 zo frustreert met onzinnige regels. Mijn overleden moeder zei altijd, je krijgt wat je verdiend. Mam, je hebt toch gelijk. Jos

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Unive denkt met je mee, maar niet heus. Had toch een stille hoop dat deze soap ophield toen ik benaderd werd door webcare en vandaag een brief in de bus vind van Unive.

Een herinnering of ik het openstaande bedrag voor de inboedel en brandverzekering van mijn overleden moeder wil betalen. Het lijkt erop dat webcare de kou uit de lucht haalt met een vraag om polisnummer en telefoonnummer. Staat natuurlijk sterker op het web. Maar tot op heden nog niets gemerkt. Toch die koude douche. Ik meld het opnieuw aan.

Mochten er mensen zijn met Unive verzekeringen, wees gewaarschuwd, afsluiten van een verzekering lukt wel, beëindigen wat moeilijker, zelfs overlijden is geen argument.

jes060
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:55

Re: Unive opzeggen verzekering overleden moeder-erfrechtverklari

Ongelezen bericht door jes060 »

Onder de noemer, Unive verzekerd tot na je dood heb ik de bureaucratische organisatie Unive voorgedragen voor een koude douche.

Gesloten