Verzekering aanvragen na rijontzegging

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jelle1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2023 21:00

Verzekering aanvragen na rijontzegging

Ongelezen bericht door Jelle1234 »

Goedenavond,

Ik ben een jaar geleden aangehouden op een deelscooter met een te hoog promillage (1,03). Het gevolg hiervan was dat ik 2 maanden mijn rijbewijs kwijt was en een cursus moest doen. Ik heb ervan geleerd en het zal ook zeker niet meer gebeuren, maar heb nu dus nog problemen met een autoverzekering aanvragen.

Ik weet dat de vereende een optie is maar dit kan ik helaas niet betalen momenteel. Wel zag ik dat ik niet geregistreerd sta in de cis database, dus kan ik daar wellicht nog wat mee? Een verzekeraar zou dan niet eens kunnen zien dat ik een ontzegging heb gehad. Of zijn er nog andere verzekeraars die misschien iets minder streng zijn? Ik vind het verder ook raar dat de gevolgen zo streng zijn aangezien ik op een scooter ben aangehouden.

Alvast bedankt!

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekering aanvragen na rijontzegging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bel gewoon met verzekeraars om de vraag te stellen. Ga geen informatie achterhouden of liegen, want dat levert je alleen maar grotere problemen op.

Als de Vereende geen optie is, houdt het op. Vraag is sowieso of het verstandig is om een auto te kopen als je financiële basis zo dun is.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Verzekering aanvragen na rijontzegging

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is een tijd geleden dat ik een nieuwe autoverzekering heb afgesloten maar volgens mij vragen ze standaard of u de afgelopen .... jaar een ontzegging hebt gehad. Hierover liegen is niet verstandig. Als ze u een verzekering aanbieden en u moet een beroep doen op de verzekering is de kans erg groot dat ze er alsnog achter komen. U bent dan de hele periode niet verzekerd geweest en de schade zal niet door de verzekering worden uitbetaald. U dient dan de schade zelf te vergoeden en dat kan echt in de papieren lopen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekering aanvragen na rijontzegging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zie hier een soortgelijke vraag voor de antwoorden:
viewtopic.php?p=2932673&hilit=Cis#p2932673

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Verzekering aanvragen na rijontzegging

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U dient het aanvraagformulier naar waarheid in te vullen maar dat zal u bekend zijn. Bij een online verzekeraar volgt of direct een afwijzing of u wordt telefonisch om uitleg gevraagd met de grote kans dat de verzekering alsnog afgewezen wordt.
Als u een verzekeringstussenpersoon heeft kan die soms meer voor u betekenen want die kan aan de hand van uw verhaal over het gebeurde een verzekeringsmaatschappij vinden die u wel accepteert.
Mocht het zo zijn dat u al heeft geprobeerd een autoverzekering af te sluiten en die is afgewezen dan zeker niet blijven proberen want voor zover ik weet wordt een afwijzing ook in het CIS register opgenomen.

Plaats reactie