LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekeringen opzeggen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gevago13
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2009 11:01

verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door gevago13 »

Ook ik heb een woonhuis-inboedel en WA-verzekering bij Fortis met een looptijd van 60 maanden. Ook ik heb geprobeerd de looptijd om te zetten naar een contract van 1 jaar. Maar helaas, de opzegformulieren die via de Postbank naar Fortis zijn verzonden zijn daar wel ontvangen, maar er is geen schriftelijke bevestiging van verstuurd. Ook willen ze het contract niet omzetten naar een jaar, omdat deze verzekeringen na 2002 zijn afgesloten. Fortis is kennelijk bij de een wel soepel en bij de ander niet. Ik heb bovengenoemde info telefonisch gekregen. Hoe moet ik in hemelsnaam van die Fortisverzekeringen afkomen, die wel tweemaal zo duur zijn als bij de Postbank. En hoe krijg ik die lui zo ver, dat ze dit op papier zetten.
vr. gr. Gerda

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door RSt »

Waarschijnlijk niet, polissen voor 2000 afgesloten kun je omzetten naar een 1 jarig contract daarna is het aan de maatschappij of ze er medewerking aan verlenen of niet!

Probeer een tussenpersoon, die krijgen vaak meer geregeld dan de postbank!

Succes, Grtn RSt

Peter2508
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 aug 2008 09:22

Re: verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door Peter2508 »

Besef je wel dat de verzekeringen bij Fortis ASR kwalitatief beter zijn en je hebt bij de Postbank geen adviseur.

gevago13
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2009 11:01

Re: verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door gevago13 »

Helaas ook de tussenpersoon kreeg een omzetting naar een jaarcontract niet voor elkaar bij Fortis. Wel bleek de royementsbrief al sinds 18 december 2008 bij hun op kantoor te liggen. Die kan ik nu in ieder geval doorsturen naar de Postbank. Dat je daar geen adviseur hebt klopt niet. Je kunt bellen en krijgt direct een uitgebreid antwoord. Niet alleen omdat het mij per jaar zo'n € 300.-- scheelt, maar ook omdat zij mij na het overlijden van mijn echtgenoot heel goed en correct met allerlei van dienst zijn geweest, o.a. het aanpassen van de verzekeringen die wij al bij de Postbank hadden lopen, wil ik nu met de rest ook naar de Postbank overstappen. Bij Fortis en overigens ook FBTO liep dit allemaal veel minder soepel en naar mijn gevoel zeker niet correct. Dat werken met contracten van 5 jaar, dat is toch uit de tijd. Hoe dan ook zijn de verzekeringen bij de Fortis nu opgezegd en uiteindelijk kom ik er er wel vanaf, zij het met een naar bijgevoel.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door D1RK »

Als een bank of verzekeraar weigerde eerder het contract te ontbinden, want dit valt buiten de opzeg voorwaarden waar je ooit bij afsluiten voor tekende is er wel een truckje!

Verlaag huis en inboedel tot €1000,- want dat is het minimale bedrag.
Dit mag net als verhogen en dan hebben ze meer kosten dan verdiensten en word het alsnog ontbonden!

Dus verlagen is de oplossing!
Ik mocht ooit na 1 jaar al weg en ik had voor 10 jaar getekend!

Dus deze tip werkte toen ook al voor F1000,- maar dat was dus in de vorige eeuw!

Salerno
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:36

Re: verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door Salerno »

Mijn ouders zijn sinds 56 verzekerd bij hetzelfde bedrijf ( althans voor hen, in de tussentijd is het tig keer overgenomen, maar ik vind niet dat dit mijn ouders aan te rekenen is) afgelopen jaar zijn zij van Baexem verhuist naar Ridderkerk en werden zonder daarvoor te zijn gewaarschuwd geconfronteerd met een acceptgirokaart van ruim 33 % hoger dan het jaar ervoor, toen mijn moeder belde werd er alleen gezegd dat het de verhuizing betrof, mijn moeder was zo boos al 52 jaar bij hetzelfde bedrijf, altijd op tijd betaald, maar 1 keer een beroep op hen hoeven te doen betreffende een in de brand gevlogen wasmachine en dan zo behandelt worden, dat zij meteen opzegde en niets meer wilde betalen, de persoon in kwestie heeft niets gezegd van een 5 jarig contract en/of dat het niet kon dus heb ik voor een nieuwe verzekering gezorgd voor hen! Zij waren zo teleurgesteld en verbaasd.
Inmiddels zit ik middenin een enorme starheid van bureaucratie en onwilligheid van het bedrijf, men houdt totaal geen rekening met het feit dat het om mensen gaat van 91 en 83 jaar die ziekelijk zijn, ook niet dat zij meer dan 50 jaar klant zijn, ik begin er doodmisselijk van te worden eerlijk gezegd! Het bedrijf is Reaal en Tussenpersoon is ING.
Detail is, dat in 56 de sociale dienst deze verzekering voor hen heeft geregeld nadat zij uit Italie kwamen uit een vluchtelingenkamp! Volgens mijn moeder hebben zijzelf nooit voor iets getekend.
HOE kan ik dit oplossen voor hen, zonder dat zij er weer zo nerveus van worden!!

M.vr.Gr. Angelica

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze bovenstaande;

U kunt bij 33% premie verhoging deze wegens prijs stijging opzeggen, tenzij U meer verzekerde, dus als het huis duurder of meer inboedel bij kwam of aangepast werd niet.

Dus alleen als het bedrag per € 1000,- verhoogd word kun je zonder termijn weg en andere zoeken.

Verder is verlagen tot €1000,- een truck die toegepast word, want het verzekerde bedrag mag je aanpassen.

Dan kun je dit flut bedrag laten doorlopen en elders verzekeren...
Meestal zullen ze het dan alsnog ontbinden.

Zo doe je dat dus.
Zoek een goede adviseur en met dit verhaal uitgeprint wil deze het vermoedelijk graag voor U regelen, want hij krijgt tenslotte een klant die jarenlang klant zal blijven en vermoedelijk ook de kinderen en kleinkinderen die tevreden zijn dat deze oudere zo goed worden geholpen, dit is meestal goedkoper dan reclame in de kranten!

Salerno
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:36

Re: verzekeringen opzeggen

Ongelezen bericht door Salerno »

Dirk bedankt,

Nee, ze zijn zelfs van een 4 kamerwoning naar een 2 kamerwoning verhuist in een 55+ cpmplex, niemand is ooit geweest en/of gebeld om te vragen of er veranderingen bij gekomen zijn of wat dan ook!

Bedankt voor de tip, ik heb mijn ouders overigens al verzekerd bij een ander bedrijf dus dat loopt al!

Ik ga zeker die 1000 euro tip toepassen mocht ik nog iets horen van hen!

Heel erg bedankt voor je raad en tip!

Angélica

Gesloten