LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

@beste janssen

Ja, dat werpt helaas een ander licht op de zaak...
Wanneer ik over twee weken nog niets heb gehoord, stuur ik weer
een aangetekende brief naar Yarden en de toon zal dan niet bepaald vriendelijk zijn.
De kopie stuur ik dan weer door naar KIFID.
Want niet of veel te laat reageren zegt natuurlijk heel veel over de procedure van Yarden en hun nalatigheid. (Maar die was/is al dik onvoldoende. :!:
En bovendien: steeds maar niet ingaan op een voorstel van een klant kun je ook wel als onbeschoft beschrijven...
Maar weer verder zien .... en succes ook

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Boisbas en Janssen,

Het kan nog erger want ik wacht al vanaf half april. Krijg steeds brieven/mailtjes dat het in behandeling is maar helaas...................

Dus ik pas mijn vorige verzoek aan de medewerker van Yarden die ongetwijfeld dit forum leest aan:

Ga in plaats van dit forum lezen mijn brieven/mailtjes beantwoorden en tevens de brieven van andere medegedupeerden waaronder Boisbas en Janssen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

@@@Beste Boisbas.

Ik weet niet of jij ook van KiFiD een brief hebt ontvangen met het verzoek om zelf geen stappen meer te ondernemen tegen Yarden, dit om te voorkomen dat men naast elkaar langs werkt.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

@ beste janssen en karing

Blijkbaar heeft Yarden haar administratie ook niet goed op orde.
Maar hun informatievoorziening richting klanten is so wie so dik onder de maat. Een beetje bedrijf had haar klanten allang geïnformeerd over de huidige situatie ... niets van dit alles ...
Niet of te laat reageren is gewoonweg een zwaktebod.

Ik heb 3 juli een brief van het KIFID ontvangen n.a.v. van mijn klachtmelding van 21 juni. Ze streven ernaar binnen 10 weken te berichten. Verder het verzoek van KIFID om haar op de hoogte te houden van actuele ontwikkelingen. En dat doe ik (van harte). Ik sla Yarden met hun eigen tegenstrijdige uitspraken om de oren.
Dus geen verzoek van KIFID ontvangen om zelf geen stappen te ondernemen...

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

wees niet bevreesd, testcase, -alhoewel? agressieve toon? het kan in de praktijk nog wel eens veel heter worden, vergis je niet- we zijn net mieren, voor elke afvaller liggen er tien klaar de volgende brug te vormen.

LAAT JE -NOG- NIET KISTEN DOOR YARIS

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Is het alweer opgevallen het weblog van Yarden is weer niet te bereiken.Na pagina 20 is het weer gebeurd.De laatste getallen maar vervangen door bv =15 en je kan weer verder. :)
Dus http://www.yarniek.nl heeft de vrijheid genomen om maar wat te lenen.
De originele versie van de krant staat er ook op.
:)

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
Bij het terugkijken op dit draadje, lijkt het erop dat Rijk&Riek hun biezen hebben gepakt, vanwege:?: de aggressieve toon van dit draadje.


Dat heb je, als er hier blijkbaar een mol aanwezig is, die tevens waarschijnlijk bij Yarden werkt. :wink:

Maxiem.

Note: als er al van agressiviteit sprake is, dan komt dat van de zijde van de verzekeraar Yarden, die haar trouwe klanten onrechtmatig een sommenverzekering in de maag splitst en dat een naturaverzekering blijft noemen.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag VOK,

Reken voor de uitspraak van KIFID maar op 12 tot 15 weken.

Ook prettig weekend, Maxiem.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Mijn dossier ligt bij advocaat Beilen en die heeft Yarden twee weken de tijd gegeven om te reageren.

Ik hoop en met mij vele anderen dat daar een positief resultaat uit gaat komen dus dan weten we het al eerder dan over 10 weken.

Hij heeft een kopie van de brief naar het Kifid verzonden. Wellicht gaan ze gezien de vele klachten die er ondertussen moeten liggen bij Kifid ook snel(ler) tot een uitspraak komen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Net als Karing heb ik geen reactie ontvangen van Yarden.
Het is vreemd dat ze niet eens een brief kunnen sturen dat de brief ontvangen is, dat is in dit soort zaken toch heel normaal.
Dat de datering op de polis en de brief niet klopt is ook raar aangezien de zorgverzekeraars wel in staat waren binnen enkele dagen duizenden op maat gemaakte offertes te sturen.
De consumentebond houdt zich stil, waarschijnlijk bang voor imagoschade en schadeclaims.
De consumentenbond heeft meer dan 50 jaar ervaring in het testen en onderzoeken van producten en bij het publiek een goede naam opgebouwd, de mensen vertrouwen het oordeel van consumentenbond en nu is het nog steeds stil....

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

Jan 9

De consumentenbond?
Best getest en binnen jaar volle werkplaats, ik kan de beste koop niet meer zien!

En als het geen apparaat maar verzekering is....
Veel uitbetalen tegen scherpe premie, je krijgt dan beste keuze...
en nu met problemen nu ze moeten uitkeren????

op http://www.kieskeurig.nl zie je vaak bebruikers anders oordelen, en best getest is vaak minder dan redelijke....
Levenduur of bepaalde details vergeten ze meestal!

Niet het geluidsnivo maar of het storend is....
Een waterslot dat erg vaste waterleiding nodig heeft ter voorkoming bijgeluiden...
Helaas, maar ook dit soort instellingen verliezen waarde..

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Ook ik heb een bevestiging van Kifid gekregen, met het verzoek zelf geen aktie meer te ondernemen. Zouden ze daar dan verschillende "schalen" hebben? B.v. hoe meer je ze toestuurt, hoe minder je zelf nog mag doen?

Boisbas: Dat hun administratie een puinhoop is hoef je mij niet te vertellen. Op mijn "nieuwe" polissen ontbreken nogal wat gegevens die ze moeten weten, zoals eind-data premie betaling en meer van die dingen. 3 Van de 4 polissen zijn al jaren premievrij!

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

@ beste franil e.a.

Ik heb het idee dat het KIFID inmiddels zo veel klachten en informatie heeft binnen gekregen, dat ze genoeg 'materiaal' hebben. Als we dat positief uitleggen dan betekent dat het KIFID een 'stop' heeft ingevoerd, omdat de klacht niet meer op zichzelf staat (en dus heel grondig aangepakt moet worden :-) Maar hopen ....

Ja die administratie van Yarden .... (ook) op het weblog van Yarden regent het ook klachten. Een en al willekeur lijkt het, de linkerhand van de adm. mederwerkster weet niet wat de rechterhand doet ...
Het woord afstemmen kennen ze daar ook niet...

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alderwood »

Deze brief kreeg ik:


Y A R D E N
ledere uitvaart uniek

datum: 6 juli 2007 onderwerp: Uw Yarden-verzekering



Geachte heer,,,,,,,,,,,,
Hierbij willen wij reageren op uw e-mail van juni jl. waarin u aangeeft dat u niet akkoord gaat met de poliswijziging.
In uw e-mail schrijft u dat u uw nieuwe polisblad pas 6 juni jl. heeft ontvangen. Misschien voelt u zich voor het blok gezet omdat de verzekering met terugwerkende kracht per 1 april 2007 van kracht wordt en er een officiële termijn van 30 dagen geldt om te reageren op een wijziging in Algemene Voorwaarden. Belangrijk is te vermelden dat u op tijd gereageerd heeft zodat u het recht behoudt per 31 maart 2007 op te zeggen.
Uw verzekering is nog steeds een natura-uitvaartverzekering. Wij keren geen geld uit; wij verzorgen en vergoeden de gewenste diensten. U hoeft geen andere diensten af te nemen dan u destijds afgesproken heeft. Maar mochten uw wensen in de loop van de komende jaren veranderen, dan is dit mogelijk binnen uw huidige verzekering. Wij kunnen u garanderen dat uw nieuwe polis op dit moment precies de kosten dekt van de diensten die in de oude pakketpolis omschreven waren.
De polissen van Yarden zijn aangepast en vereenvoudigd om de verzekeringnemers van dienst te zijn. Yarden had voorheen veel verschillende soorten polissen en pakketten. Door de polissen te vereenvoudigen en te standaardiseren kan Yarden kosten besparen. Dit komt weer ten goede aan de verzekeringsnemer door hoge kortingen en de winstdelingsregeling die op de polissen van toepassing is.
In de Algemene Voorwaarden van uw oude polis is in artikel 12 aangegeven dat Yarden de verzekeringsvoorwaarden eenzijdig mag wijzigen. Dit artikel bevat een en bloc-clausule, die Yarden in staat stelt in één keer de voorwaarden van alle of van bepaalde groepen van verzekeringen te wijzigen. Deze bepaling is een vast onderdeel van de door u afgesloten verzekering. Yarden heeft uw polis tegelijk met alle vergelijkbare polissen omgezet. De door Yarden uitgevoerde wijziging van de voorwaarden is toegestaan. De oude Yarden-producten zijn niet meer leverbaar. Wij kunnen niet op uw verzoek ingaan om uw oude AVVL-polis te handhaven.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben of een afspraak met één van onze adviseurs willen maken, dan kunt u contact op nemen via ons gratis telefoonnummer 0800-1292. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 21.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Yarden Uitvaartverzekeringen nv


mevrouw M. van den Akker Yarden Contactcentrum

Transistorstraat l O 1322 CE Almere info@yorcten. n!
postbus 10118 l 301 AC Almere www. y arden, n l
l 088 927 3927 f 088 927 3999 KvK 33 24 44 50

Ik wacht maar even op wat er uitkomt bij Beilen en Rauwerda, advocaten te Leeuwarden.
Die hopen 16 juli meer te weten (www.vanbeilenrauwerda.nl

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

De jurist van mijn rechtsbijstandsverzekering heeft antwoord gekregen.
Alle bezwaren worden van tafel geveegd. Yarden is niet bereid om de wijzigingen ongedaan te maken, omdat er geen sprake zou zijn van een ingrijpende wijziging.
De jurist is zich nu aan het beraden welke nadere stappen ondernomen kunnen worden.

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alderwood »

Wilra

Geplaatst op 08 Jul 2007 10:45 door Wilra
De jurist van mijn rechtsbijstandsverzekering heeft antwoord gekregen.
Alle bezwaren worden van tafel geveegd. Yarden is niet bereid om de wijzigingen ongedaan te maken, omdat er geen sprake zou zijn van een ingrijpende wijziging.
De jurist is zich nu aan het beraden welke nadere stappen ondernomen kunnen worden.
Bedankt voor dit bericht en hou ons op de hoogte.
Oorspronkelijk zou ik dit ook aan mijn rechtsbijstandsverzekering voorleggen,
maar zoals gezegd wacht ik nu even op wat de aktie van de genoemde
advocaten oplevert

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

Zie item alderwood 8 juli 2007 10.28:Uit brief van Yarden:
" Wij kunnen u garanderen, dat uw nieuwe polis op dit moment precies de kosten dekt van de diensten, die in de oude pakketpolis omschreven waren "

Vraag aan forumleden:
Heeft iemand gegevens over een eventuele spreiding in de kosten verbonden aan genoemde diensten ? Zijn de tarieven landelijk vastgesteld of plaatsgebonden ?

Gesloten