LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelf.nl is goed voor zichzelf

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Zelf.nl is goed voor zichzelf

Ongelezen bericht door courier »

Een autoverzekering is tegenwoordig een vrij overzichtelijk standaardproduct en na enig onderzoek bleek precies één jaar geleden Zelf.nl (Proteq-SNS-Reaal) de goedkoopste te zijn.
Veel schadevrije jaren, dus 80% korting op de premie. Klein schadegevalletje gehad dit jaar en wat blijkt op de premievervaldag: Zelf.nl verhoogt de premie maar even met 21%!
En dat zonder voorafgaande aankondiging!
Maar de klant moet niet zeuren: "U heeft de mogelijkheid om ons "aanbod" af te wijzen, de verzekering te beëindigen, deze is immers dagelijks opzegbaar". Verder niet zeuren, "uw no-claimkorting is nog steeds 80%".
Opletten geblazen dus bij dit soort verzekeringscowboys.
Mijn advies: niet aan beginnen, betaal liever iets meer bij een maatschappij die voor de relatie gaat en je niet voor voldongen feiten stelt.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Zelf.nl is goed voor zichzelf

Ongelezen bericht door Mallet »

Bij het melden van een schade bij je verzekeraar informeer je toch wat de premieconsequenties zijn?

hoezodan
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 09:37

Re: Zelf.nl is goed voor zichzelf

Ongelezen bericht door hoezodan »

Zelf geeft geen enkele toelichting op wat ze doen. Ik had een inboedelverzekering bij ze afgesloten en gaf vorige maand een verhuizing door. Ineens kreeg ik via email een rekening (zonder toelichting) die ik moest betalen, tussen de 10 en 20 euro. Ik bellen..... ja dat was omdat de premie per 1 december was verhoogd.

Dus een verhuizing is hetzelfde als een nieuwe verzekering afsluiten. Tja.

Om die redenen heb ik per 1 mei 2014 de verzekering opgezegd en Zelf.nl gevraagd het door mij teveel betaalde bedrag aan ons te retourneren. Dit weekend kreeg ik een bedrag van E40,85 teruggestort.

De premie liep van 1 november tot 1 november en ik heb daarvoor E92,34 betaald. De premie is per 1 mei 2014 opgezegd maar ik kreeg 40,85 terug. De helft van 92,34 is bij mij altijd nog 46,17 maar een verzekering opzeggen kost blijkbaar (zelfs na een jaar) bij Zelf.nl ook geld.

Omdat ik een autoverzekering bij Independer heb afgesloten en ik weet dat Independer adverteert met Zelf.nl heb ik over deze kwestie een mail naar de Independer gestuurd met een kopie naar Zelf.nl
Ook heb ik Independer vanochtend gebeld om ze te vragen of zij konden vertellen hoe dat zat, maar daar ging Independer volgens de dame aan de telefoon niet over. Independer adverteert wel met Zelf.nl en bemoeit zich wel met de afsluitkosten maar als je overstapt naar een ander en dat kost extra geld, dan is dat niet aan hen om daar een melding van te maken of om dat uit te zoeken, aldus de dame aan de telefoon.
Kwestie van verantwoordelijkheid nemen na geld te hebben verdiend, denk ik dan maar.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Zelf.nl is goed voor zichzelf

Ongelezen bericht door courier »

Mallet schreef:Bij het melden van een schade bij je verzekeraar informeer je toch wat de premieconsequenties zijn?
Inderdaad: ik kreeg na afwikkeling van de schade een brief met de "bijzonder prettige mededeling" (einde citaat) dat de premie niet zo worden verhoogd omdat ik na terugval in schadevrije jaren toch 80% premiekorting zou houden.

Die onverhoedse premieverhoging op de jaarlijkse verlengingsdatum van 21% is dus een ordinaire greep in mijn portemonnee waarmee Zelf.nl de eigen beurs spekt.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Zelf.nl is goed voor zichzelf

Ongelezen bericht door courier »

hoezodan schreef:Zelf geeft geen enkele toelichting op wat ze doen. Ik had een inboedelverzekering bij ze afgesloten en gaf vorige maand een verhuizing door. Ineens kreeg ik via email een rekening (zonder toelichting) die ik moest betalen, tussen de 10 en 20 euro. Ik bellen..... ja dat was omdat de premie per 1 december was verhoogd.

Dus een verhuizing is hetzelfde als een nieuwe verzekering afsluiten. Tja.

Om die redenen heb ik per 1 mei 2014 de verzekering opgezegd en Zelf.nl gevraagd het door mij teveel betaalde bedrag aan ons te retourneren. Dit weekend kreeg ik een bedrag van E40,85 teruggestort.

De premie liep van 1 november tot 1 november en ik heb daarvoor E92,34 betaald. De premie is per 1 mei 2014 opgezegd maar ik kreeg 40,85 terug. De helft van 92,34 is bij mij altijd nog 46,17 maar een verzekering opzeggen kost blijkbaar (zelfs na een jaar) bij Zelf.nl ook geld.

Omdat ik een autoverzekering bij Independer heb afgesloten en ik weet dat Independer adverteert met Zelf.nl heb ik over deze kwestie een mail naar de Independer gestuurd met een kopie naar Zelf.nl
Ook heb ik Independer vanochtend gebeld om ze te vragen of zij konden vertellen hoe dat zat, maar daar ging Independer volgens de dame aan de telefoon niet over. Independer adverteert wel met Zelf.nl en bemoeit zich wel met de afsluitkosten maar als je overstapt naar een ander en dat kost extra geld, dan is dat niet aan hen om daar een melding van te maken of om dat uit te zoeken, aldus de dame aan de telefoon.
Kwestie van verantwoordelijkheid nemen na geld te hebben verdiend, denk ik dan maar.
Bedankt hoezodan voor deze uitgebreide toelichting. Ook ik heb daar nog een inboedelverzekering lopen en ik weet nu wat mij te doen staat. Duidelijk is dat Zelf.nl niet aan klantenbinding doet.

Bruijnm
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2014 19:42

Re: Zelf.nl is goed voor zichzelf

Ongelezen bericht door Bruijnm »

Twee jaar geleden heb ik na het raadplegen van Independer een autoverzekering afgesloten bij Zelf. Het was voor mijn nieuwe Suzuki Swift en wat mij vooral aantrok was dat als ik schade had binnen 3 jaar aan de auto waarbij hij total loss zou zijn ik de nieuwwaarde van de auto uitgekeerd zou krijgen.
Niet dat ik verwachte er gebruik van te maken na 10 schade vrije jaren.
De premie was 265 euro WA+ volledig casco (ex BTW).

Na 1 jaar krijg ik het blijde bericht dat de verzekering is aangepast, nl dat het niet maar 3 jaar is, maar maar 1 jaar.....en de premie gaat omhoog !

Ik kreeg hetzelfde antwoord dat hiervoor al werd genoemd. Ik kan de verzekering per dag opzeggen...dus wat zeur ik nog ?

Nu het tweede jaar krijg ik weer een email met de vernieuwde verzekering ! Vanaf dit jaar gaan ze ook ineens rekening houden met de gereden kilometers en gemaks halve zetten ze mij maar op 20000 km en als ik niet binnen 30 dagen reageer...via de website.....dan zit ik vast aan het aantal km dat zij erop hebben gezet.

Aangezien ik misschien 8000 km per jaar rijd, zal ik dat zeker doen, maar gebruikersvriendelijk ? Ik ga de vorige adviezen zeker opvolgen....een betere verzekering zoeken. Dan maar wat meer betalen, maar dan is het iig goed geregeld als er ooit wat gebeurd.

Het lijkt mij dat ze goedkoop hebben ingestoken twee jaar geleden om hoog in de "advieslijst" van independer te komen en daarna schroeven ze alles omlaag...en de premie omhoog.

Intussen is die nu 364 euro (ex BTW)...in twee jaar tijd 27% premieverhoging met veel minder benefits.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Zelf.nl is goed voor zichzelf

Ongelezen bericht door ruud_a »

hoezodan schreef:Zelf geeft geen enkele toelichting op wat ze doen. Ik had een inboedelverzekering bij ze afgesloten en gaf vorige maand een verhuizing door. Ineens kreeg ik via email een rekening (zonder toelichting) die ik moest betalen, tussen de 10 en 20 euro. Ik bellen..... ja dat was omdat de premie per 1 december was verhoogd.

Dus een verhuizing is hetzelfde als een nieuwe verzekering afsluiten. Tja.

Om die redenen heb ik per 1 mei 2014 de verzekering opgezegd en Zelf.nl gevraagd het door mij teveel betaalde bedrag aan ons te retourneren. Dit weekend kreeg ik een bedrag van E40,85 teruggestort.

De premie liep van 1 november tot 1 november en ik heb daarvoor E92,34 betaald. De premie is per 1 mei 2014 opgezegd maar ik kreeg 40,85 terug. De helft van 92,34 is bij mij altijd nog 46,17 maar een verzekering opzeggen kost blijkbaar (zelfs na een jaar) bij Zelf.nl ook geld.

Omdat ik een autoverzekering bij Independer heb afgesloten en ik weet dat Independer adverteert met Zelf.nl heb ik over deze kwestie een mail naar de Independer gestuurd met een kopie naar Zelf.nl
Ook heb ik Independer vanochtend gebeld om ze te vragen of zij konden vertellen hoe dat zat, maar daar ging Independer volgens de dame aan de telefoon niet over. Independer adverteert wel met Zelf.nl en bemoeit zich wel met de afsluitkosten maar als je overstapt naar een ander en dat kost extra geld, dan is dat niet aan hen om daar een melding van te maken of om dat uit te zoeken, aldus de dame aan de telefoon.
Kwestie van verantwoordelijkheid nemen na geld te hebben verdiend, denk ik dan maar.
de premie is per 1 december verhoogd, dus van 1 december tot 1 mei was uw premie hoger dan 1/12 deel van de premie van 92,34 euro die u had betaald.
ik heb geen zin in de berekening en bovendien weet ik de precieze bedragen niet,maar misschien kunt u er zelf een keer aan rekenen.
misschien klopt het dan wel gewoon.
die verhoging na de verhuizing zou er mee te maken kunnen hebben gehad, dat u mogelijk in een gebied met een groter risico op inbraak bent gaan wonen.

Gesloten