LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektekosten premie is maar een klein deel van het geheel

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Ziektekosten premie is maar een klein deel van het geheel

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Het oneerlijke zit hem in het volgende: Vanaf 2005 werd een aantal jaren door de werkgever een vergoeding aan de werknemer betaald die precies even hoog was als de door die werknemer betaalde inkomens afhankelijke bijdrage zorgverzekering. Over die vergoeding moest wel belasting worden betaald door de werknemer.
Toen later de werkgever deze bijdrage rechtstreeks aan de belastingdienst moest overmaken, zou de werknemer een voordeeltje hebben omdat hij dan geen belasting meer over dat bedrag zou betalen. Dat voordeel hebben ze voorkomen door de tarieven in de eerste schijven met 3 a 4% te verhogen. De gepensioneerden echter moesten deze bijdrage wel zelf blijven betalen, werden nooit door het pensioenfonds gecompenseerd, maar kregen wel de belastingverhoging van die eerste schijven (om de werknémers evenveel belasting te laten betalen als voorheen) voor hun kiezen. Zo werden ze dubbel gepakt.
Of driedubbel, want de pensioenen zijn al bijna 20 jaar niet meer geïndexeerd.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Ziektekosten premie is maar een klein deel van het geheel

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ehhhhhh, ik betaal zowat 20% aan mijn ziektekosten. Ik ga hiet niet over klagen, ben heel blij met wat ik krijg........ (WAO 18 jaar)

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziektekosten premie is maar een klein deel van het geheel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

WAO met 18 jaar? Krijgt u geen zorgtoeslag?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziektekosten premie is maar een klein deel van het geheel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
09 aug 2020 19:17
WAO met 18 jaar? Krijgt u geen zorgtoeslag?

Ik vermoed al 18 jaar WAO.

Gesloten