Terugbetaling Tele2

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Cvulsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2021 13:10

Terugbetaling Tele2

Ongelezen bericht door Cvulsen »

Op 14 januari heb ik een nieuwe telefoon besteld bij Tele2, de Samsung galaxy s21. Op de website ging er iets fout, waardoor er een spookorder in het systeem kwam en ik hem niet kon bestellen. Na telefonisch contact gehad met de verkoop afdeling, hebben zij handmatig een bestelling geplaatst en die heb ik meteen betaald, € 752,83. Een uur later krijg ik een dubbele bevestiging, dat ze mijn telefoon komen leveren, de spookorder is ineens doorgezet.
15 januari gebeld met de klantenservice om deze verkeerde bestelling te annuleren, maar de medewerker aan de telefoon annuleert per ongeluk de reeds betaalde bestelling. Zij kan dit niet meer terugdraaien, en zet meteen de terugbetalingsprocedure in werking, maximaal 14 dagen geeft zij aan.
Na 15 dagen, zaterdag 30 januari neem ik contact op omdat er nog geen teruggestort is. Ze medewerker vertelt dat het weekend wellicht de boosdoener kan zijn, en als ik het maandag nog niet heb, moet ik weet contact opnemen.
Dinsdags 2 februari, een medewerker zegt dat hij een spoedprocedure gaat starten, 2-3 dagen en dan heb ik geld. Geen verrassing, vrijdag geen geld. Ik heb wederom gebeld en er wordt mij vertelt dat er dinsdag een storing is geweest is het terugbetalingssysteem. En dat ik dus gewoon moet wachten.

Inmiddels zijn we zo'n 22 dagen na annulering, terwijl de wettelijke terugbetalingstermijn 14 dagen is als ik het goed heb. Het forum van tele2 staat vol met berichten van mensen die hun geld niet teruggestort krijgen en beloftes dat het binnen een dag geregeld wordt.

Mijn vraag:
Kan je als consument iets anders doen om Tele2 haar verplichtingen na te laten komen? En zoja wat dan?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terugbetaling Tele2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Schakel een deurwaarder in als je niet wilt wachten. Eventueel stuur je ze eerst nog een ingebrekestelling.

WillemuBr
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019 16:34

Re: Terugbetaling Tele2

Ongelezen bericht door WillemuBr »

Tele2 steekt nog steeds met kop en schouder uit m.b.t. klachten over hun serviceverlening. Hun forum en andere klachtensites spreken hierover boekdelen. Bij zo'n club wil je toch niet zijn of blijven. Die leren het nooit.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Terugbetaling Tele2

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik zou per mail of chat contact opnemen, zodat je bewijs heb. Bewaar het gesprek. Geef aan dat je eerder contact hebt gehad. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Bij geen oplossing, kan je terecht bij Geschillencommissie
Telecommunicatiediensten, rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder.

yari041108
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2020 11:02

Re: Terugbetaling Tele2

Ongelezen bericht door yari041108 »

Onprofessioneel, onvriendelijk, onkunde, onbetrouwbaar bedrijf is tele2 wat mij betreft!
Ik ben al bijna 3 maanden bezig om mijn eigen geld teruggestort te krijgen, elke medewerker die je spreekt geeft een tegenstrijdige informatie, ze beloven van alles maar komen helemaal niets na,financiele afdeling die moeilijk/niet te bereiken is dus al met al heel slecht bedrijf, heel veel spijt dat ik eerst niet de beoordelingen niet heb raad gepleegd maar toch heel erg blij dat ik de aanvraag heb geannuleerd want zou me niet kunnen voorstellen om 1 of 2 jaar lang opgescheept te zitten me zo een waardeloze instelling.
Mensen kijk uit en doe geen zaken net tele2.

Gesloten