LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Matras MegaX mag niet retour?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Een Nederlandse Belg
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2019 20:23

Matras MegaX mag niet retour?

Ongelezen bericht door Een Nederlandse Belg »

In 2016 twee matrassen, lattenbodems en onderstellen gekocht. Allen naar tevredenheid. We ontdekten echter dat er zoiets bestond als split toppers en ik informeerde per mail of ze die ook hadden omdat ik ze niet op hun website http://www.megax.nl/ zag staan maar wél de hoeslakens ervoor. Ik vroeg ook of het wel verstandig was omdat we nu het perfecte matras hebben.
Er kwam een snel en vriendelijk antwoord van de klantenservice dat ze blij waren dat ik weer terug was en natuurlijk was het een goed idee, mits ik de traagschuim topper Matrapur zou pakken: hierdoor zouden we het slaapcomfort behouden dat we gewend waren. Ze waren nog druk bezig met alles op de website te plaatsen maar als ik per mail door gaf dat ik hem graag wilde (met nog extra hoeslakens) dan kon ze hem bestellen (daar ik een bestelling bij hen doe, zocht ik niks achter die omschrijving).

Naar wat vriendelijk gekeuvel heen en weer omdat post.nl faalde, werd alsnog het enorme pakket afgeleverd. Ik stond wel een beetje vreemd te kijken dat het matras zo was ingepakt dat je hem wel helemaal uit het plastic moest halen om hem te kunnen uitproberen. Omdat wij matrasgrootte elektrische dekens hebben, was het niet zo'n probleem en we gingen vol verwachting de nacht in.
vanwege mijn bindweefselaandoening is slaapcomfort verre van gewoon. Dat het op hun matrassen wel best goed te doen is, is dan ook behoorlijk uniek. De topper leverde me echter een helnacht op met diverse luxaties, veel pijn en geen oog dicht. Vroeg in de ochtend meteen het herroepingsrecht en de wet daarover bijgehaald en ik zag geen enkel probleem.

Tot de reakties die vol leugens stonden:
- de topper zou speciaal voor ons gemaakt zijn want hij zou niet in het assortiment zitten (ik had dat kunnen weten omdat ze het woord "besteld" gebruikte....) en dus was het herroepingsrecht niet van toepassing.

- de bestelling zou per telefoon gedaan zijn en op die manier zou het altijd een speciale bestelling zijn (terwijl ze tot twee keer toe aangeeft in de mails dat ze ons niet telefonisch kon bereiken omdat ze geen telefoonnummer hebben)

- ik heb op geen enkel moment informatie gekregen over het herroepingsrecht: niet het algemene en zeker niet dat dit er niet onder zou vallen.

Het ene na het andere kon ik weerleggen met ons mailverkeer én hun eigen herroepingsrecht maar ineens kwam er geen enkele reaktie meer.

Ik heb toen mijn advocate ingeschakeld en die heeft de correspondentie na gelezen en de conclusie was: zij zijn inderdaad fout en ik sta in mijn recht. Ze heeft hen alvast aangeschreven maar ook daar wordt gewoon niet op gereageerd. Op Trustpilot kom ik nu meer van dit soort verhalen tegen. En ik vraag me af of ze hier nu echt zo maar mee weg kunnen komen door gewoon alle communicatie af te sluiten? Zelfs naar een advocaat toe! Naar de consumentenbond stappen heeft geen zin want dan betaal ik 100 euro voor een brief die door mijn advocaat gratis is opgesteld (we hadden nog wat te goed 😉)

Wij zitten hier al weken met een enorme doos in ons kleine huisje (overigens een kapotte doos want ze doen aan hergebruik zeggen ze trots maar die doos lag al in stukken toen hij hier aan kwam en is niet eens meer geschikt om te gebruiken om terug te sturen). Onze advocaat wil wel iets doen maar een aankoop van 300 euro is er bij een advocaat zo doorheen natuurlijk maar van ons is dat toch een heel bedrag. Bovendien maakt het me gewoon ontzettend kwaad dat ze hiermee denken weg te komen en blijkbaar niet voor het eerst.

Kunnen jullie helpen?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mei 2019 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Matras MegaX mag niet retour?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De meest voor de hand liggende dingen heb je al gedaan. Als je door wilt pakken, zul je moeten procederen. Je kunt nog kijken of ze bij de een of andere waarborgclub of geschillencommissie aangesloten zijn, maar of je dat nu veel oplevert is ook maar de vraag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Matras MegaX mag niet retour?

Ongelezen bericht door berndv »

Een Nederlandse Belg schreef:
10 mei 2019 20:43
Ik heb toen mijn advocate ingeschakeld
meest verstandige keuze, en gewoon doorpakken.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Matras MegaX mag niet retour?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Indien je geen recht mocht hebben op de wettelijke herroeping moet de verkoper je daar tijdig over informeren. Dat staat in de wet, dus ook bij een product op maat etc. Overigens is dit niet een product op maat mijns inziens. Het uitsluiten van de herroeping zal de verkoper op andere gronden moeten baseren.

De telefonische verkoop is dus beetje slordig gedaan door de verkoper is mijn juridische mening. Ik ben het eens met uw advocate. EUR 300 is er weliswaar snel doorheen maar kunt u zelf niet iets doen? Hoe is er betaald? Kan er wellicht nog gestorneerd worden?

Verder is de webshop aangesloten bij een brancheorganisatie? Is er een geschillenprocedure?

Procederen is wel een lange weg. Je zou ze nu in gebreke moeten stellen etc. Je verhoogt daarna de vordering met de buitengerechtelijke incassokosten (en dan bedoel ik niet de WIK, die is hier niet van toepassing) en blijf je dus claimen van deze partij. De vordering dus opvoeren en er druk op zetten is een goed idee.

Een jurist die de claim neerlegt bij deze entiteit/verkoper helpt vaak wel om wat gedaan te krijgen. De kosten van die jurist tel je bij de vordering op. Het hoeft dus niet per definitie duur te worden. De juridische kosten kan je als schade opvoeren die de verkoper zal moeten vergoeden. Er is wel een grens zodra het kosten worden ter voorbereiding van een juridische procedure maar daar is niet zomaar sprake van.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Matras MegaX mag niet retour?

Ongelezen bericht door BL2 »

https://www.ekomi.nl/klantenmeningen-me ... rdeel.html

17 zeer positieve reacties op 23 april 2019 binnen een paar uur komt ook niet erg geloofwaardig over.
En op 24 april gaat dit wederom in de avonduren vrolijk verder......

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Matras MegaX mag niet retour?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kunt u niet beter proberen die topper te verkopen? Hebt u nog een beetje “schade”, maar dat is wellicht nog te overzien.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Matras MegaX mag niet retour?

Ongelezen bericht door BL2 »

Een Nederlandse Belg schreef:
10 mei 2019 20:43
....Ik vroeg ook of het wel verstandig was omdat we nu het perfecte matras hebben......
Tis een beetje vreemd verhaal, de matrassen bevallen prima, zijn krap aan drie jaar oud, TS is een wat moeilijke slaper ivm medisch probleem en dan zie je dat ze toppers verkopen en wilt die koste wat het kost kopen.
Maar waarom ?

Gesloten