LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door LeeGer »

S.


Sorry, maar op het bovenstaande moet ik toch even "off topic" reageren.
Bij ons, in het mooie Apeldoorn hebben wij uiteraard ook Aldi's en Lidl's en ik weet door mijn werk in de thuiszorg dat juist de créme de la créme (oftewel de rijkeren Razz) daar JUIST hun boodschappen doen.
Waarom dat is? Kweenie, maar zie vooral bij de Aldi geregeld Audi's (what's in a name?) en Mercedessen staan.

Zo ga gerustig weer verder met jullie discussie.

S.
Misschien is dat dan juist de reden dat er bij die winkels zo veel gestolen word? Met hard werken word je maar zelden rijk :wink:

Cute & Sweet
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:01

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Cute & Sweet »

De bewijslast ligt in deze kwestie ook bij de Lidl.

Men heeft in plaats van in een kantoortje onder 4 ogen navraag te doen omtrent een vermeende poging tot diefstal dusdanig gehandeld dat het van hun kant reeds een feit en dus daadwerkelijk diefstal was.
Dit blijkt duidelijk uit het verhaal van GW Buiter en hoe met hem is omgegaan in deze situatie.

Lidl zou nu dus hun gedane uitspraken danwel beweringen moeten staven aan de hand van bewijsmateriaal van hun kant, en dat zal heel moeilijk worden, zo niet onmogelijk.

Of iemand al dan niet een rugzak heeft doet in deze setting van GW Buiter niets ter zake.


Cute & Sweet

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je zou het ook gewoon kunnen laten zitten en doorgaan met je leven, in plaats er tot in de eeuwigheid over door te emmeren......

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door caruso »

Ik wil eerst even reageren op het verhaal van gkramer:
dus als je iets uit de schappen hebt gepakt, is de koop gesloten?
En wat als ik het 1 minuut later terug leg, want ik heb het toch niet nodig? ben ik dan verplicht het alsnog af te rekenen?
betalen binnen 30 dagen toegestaan, als men je personalia heeft, afrekenen in de winkel derhalve een formaliteit?
Van welke planeet ben jij? Hoelang geleden heb jezelf boodschappen gedaan, probeer het maar eens: "Chef, neem alvast een kar boodschappen mee, betaal morgen wel via mijn PC!"
Wat een kolder, en ik weet (ook) waar ik over praat, zit pas 20 jaar in de detailhandel!
Wat betreft het verhaal van de topic-starter: je hebt je wel in de luren latten leggen, snap niet dat je dit gepikt hebt, ook al ben je buurman-ondernemer!
had de politie gebeld en terplekke een aanklacht wegens smaad en/of laster ingediend, ook de politie is bekend met de handelswijze van Aldi/Lidl-personeel!

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ho, nog even iets, laten we niet vergeten dat ondanks dat "men" het gevoel heeft dat er niet tot "in de eeuwigheid geemmerd" moet worden.. gwbuiter pas exact een week geleden zijn ervaring met de beschuldiging van diefstal gehad heeft en verteld heeft wat hem is overkomen...!!
Natuurlijk moet hij door met zijn leven en zal dat ws. ook wel doen... van hem hoor ik niet dat het anders is..!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

Misschien dat ik wat assertiever ben maar als ze mij beschuldigden zou ik ook vragen om er dan de politie bij te halen. Als de chef of ander personeels lid dit weigerd? Gewoon aanlopen en zeggen : "vriend ? Politie erbij of gewoon heel snel je mond houden".

00559995
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:28

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door 00559995 »

Beste gwbuiter. Waarom zet je bij de naam Lidl ook niet de plaats en de straat naam bij je ingezonden artikel? Ze hebben jou toch ook in het openbaar te schande gezet.
Van dergelijke misstanden kunnen we lering trekken. Overigens ik ben goede klant bij de Lidl en Aldi, maar ze moeten geen gekke streken uithalen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door inxsnl »

Allerbarstend wat een hoop reacties op een aantijging dat er een blikje mogelijk onvreemd was.
Kan me niet voorstellen dat de topic starter deze genutigt had in de winkel.
T`was een energy drankje dan was z`n reactie wel anders geweest.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door karr-2 »

In ieder geval een stuk volwassener als nu mag ik hopen.... :D

kompaantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:01

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door kompaantje »

Wat zou je er van zeggen om het hoofdfiliaal van lidl er bij te halen dat lijkt mij een zinnige zet
Als die er niet iets aan doen dan kun je altijd nog gerechtelijke stappen ondernemen

smeenk54
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2003 23:04

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door smeenk54 »

Hallo ik wil even zeggen dat ik bij ah een muntstuk wilde wisselen bij een kassa die niets te doen had en ik kreeg me daar een grootte mond van deze meneer dus sinsdien winkel ik alleen bij lild en de aldi en nooit een grote mond meer gehad.Groet F.S.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door caruso »

wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
maar ik zal het ff uitleggen: kassapersoneel mag NIET zomaar een kassa-lade openen!
Er komt dan een zgn. nul-bon en die moet werl verantwoord worden.
Dit met het oog op kassa-fraude.
Alles heeft een reden, dus zorg zelf voor een muntje!

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door edmoor »

Klopt Caruso.
Maar dat had de medewerker ook op een normale manier kunnen vertellen i.p.v. met een grote mond.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Hoeveel mensen per dag willen "alleen maar even een muntje wisselen"? Al die nulbonnen moeten wel verantwoord worden.

Neem gewoon 50 cent mee van huis zodat je meteen aan de slag kunt ipv cassieres lastig te vallen met dit soort onzin.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door themaster »

ey

ik weet niet of je wel eens in een winkel komt en hoe een kassa werkt maar volgens mij weet je er geen ruk van.

wisselen mag gewoon, en fraude donder op man als een kassiere wat weg wil halen doet ze dat wel als ze afrekent met een klant en niet ff kassa open en hup geld weg want dat vele malen meer op.

elke kassa wordt gelogd door de hoofdcomputer en iedereen heeft een vaste lade dus fraude is gewoonweg onmogelijk zonder gepakt te worden.

jij telt bij de start je lade en als je naar huis gaat word ie samen met jou geteld.
dus als jij dan bv ff een paar honderd weg wilt halen ben je al de ***

en kom niet aan dat is verkeerd teruggeven want dat is het niet

dutchessy
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2005 00:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door dutchessy »

God zij gedankt heb ik het zelf niet meegemaakt, maar mijn zusje wel.
Mijn zusje stond bij de V&D gewoon te kijken bij een kledingrek, toen ze ineens gesommeert werd mee te komen naar het kantoor, omdat ze gestolen zou hebben.
Een kassa medewerkster vond haar er verdacht uitzien, en wist zeker dat ze ook iets gestolen had.
Mijn zusje was zo overrompeld, dat die zich echt geen raad meer wist.
Ze werd verzocht haar tas af te geven, en haar trui uit te trekken (Het moet echt niet gekker worden), omdat men dacht dat ze daar een gestolen truitje onderaan zou hebben.
Ook hier werd er geen politie bij gehaalt.
Na alles onderzocht te hebben, en natuurlijk helemaal niets gevonden te hebben zeiden ze:"Je kunt gaan, maar toch weten we zeker dat je iets gestolen hebt!"
Het vreemde vind ik, dat als ik dus iets bekijk, nog niet naar buiten gegaan ben, of langs een kassa gelopen ben of zo, ze je zomaar op kunnen pakken voor iets.

Het gevolg, mijn zusje durft de V&D niet meer in, maar ik zelf dus ook niet meer, en als ik ergens in een winkel sta, durf ik bijna niet eens meer iets te bekijken, bang dat ze dat aankunnen zien als verdacht gedrag.(wat is verdacht?????)

Essy.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

blijf erbij, als men je ergens van verdenkt in een winkel? Ze vertellen dat je de politie erbij wilt. Weigerd men dat? Gewoon aanlopen. Houd men je tegen dan is dat vrijheidsberoving en klaag je ze aan. Kun je nog een schadevergoeding voor eisen ook.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ey sukkel hierboven jij bent niet wijs.

ik weet niet of je wel eens in een winkel komt en hoe een kassa werkt maar volgens mij weet je er geen ruk van.
Lekker volwassen om te gaan schelden hoor. Toevallig weet ik wel hoe het werkt, ik heb in het verleden zelf in een supermarkt gewerkt. Praat dus geen onzin als je niet weet hoe het in elkaar zit.

brendasimone
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door brendasimone »

Ik had nog even wat tijd over voordat ik naar de bioscoop ging en liep een filiaal van EXPO binnen. Altijd leuk om ideeën op te doen voor aan anderen. Ik had een rugtas bij me met extra kleding, eten en drinken. Terwijl ik bij zo'n rek kaarten aan het bekijken was, doorzocht ik mijn tas om mijn agenda te vinden voor komende kaartenverstuurdagen. Ik bladerde die door en stopte hem weer terug.
Opeens staat er zo'n jong grietje voor me neus: 'Wat bent u aan het doen, mevrouw?' Huh? Niks, ik keek even in mijn agenda. 'Oh'. Ze ging weer weg en ik had het niet veel later ook wel gezien. Maar zodra ik langs de kassa liep, werd ik toch tegengehouden: 'Mevrouw, we willen toch in uw tas kijken!' Zucht, *****, ik heb niks, kijk maar...alles overhoop natuurlijk....Ja er was ook niks waar ik me zorgen om zou hoeven maken. Maar van excuses hebben ze nog nooit gehoord. Zal ik volgende keer maar met een stikker 'proletariaar shopper' of niet-proletariaar shopper'....ze weten vast niet is om onschuldig te worden beschuldigd, met of zonder politie. Jahoe mijn avond kon niet meer stuk. Dank je wel Expo Haarlem!

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door rebbel »

Zo,heb jij geluk.

Gesloten