LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] roken in de horeca

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

roken in de horeca

Ongelezen bericht door solleila »

Laatst was ik in Zandvoort en daar wordt volop weer gepaft. Als je er wat van zegt. Krijg je een snauw terug. Fijn je kleding konden weer in de was en je kon opnieuw je haren wassen die stonk naar de rook. Ik vind het prima als mensen roken,maar graag wel ergens waar niet rokers er geen last van hebben.
Trouwens in de horeca in Zandvoort komen wij nooit meer. Wat een zuip publiek.

Zorg dat het een taak van de gemeente wordt.
Laat die controleren. Bij 1 keer overtreden 1 maand sluiten. Dan heb je zowel de horeca als de mensen die er komen en er roken ook mee. Bij meer dan 2x voorgoed de tent sluiten. Boetes helpen niet. Vergunning intrekken wel.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

solleila schreef:Laatst was ik in Zandvoort en daar wordt volop weer gepaft. Als je er wat van zegt. Krijg je een snauw terug. Fijn je kleding konden weer in de was en je kon opnieuw je haren wassen die stonk naar de rook. Ik vind het prima als mensen roken,maar graag wel ergens waar niet rokers er geen last van hebben.
Trouwens in de horeca in Zandvoort komen wij nooit meer. Wat een zuip publiek.

Zorg dat het een taak van de gemeente wordt.
Laat die controleren. Bij 1 keer overtreden 1 maand sluiten. Dan heb je zowel de horeca als de mensen die er komen en er roken ook mee. Bij meer dan 2x voorgoed de tent sluiten. Boetes helpen niet. Vergunning intrekken wel.
Direct melden bij de VWA:
http://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenkla ... ?test=true

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zoals Ad Verkaad al aangeeft direct melden. Ook al helpen de boetes niet echt. Op veel plaatsen hebben de rokende stamgasten al een spaarpotje gevormd voor de boetes.
solleila schreef:Laatst was ik in Zandvoort en daar wordt volop weer gepaft. Als je er wat van zegt. Krijg je een snauw terug.
Ja da's logisch eigenlijk. Als mensen al maling aan die regels hebben, zullen ze ook niet echt onder de indruk zijn als iemand er wat van zegt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door ciske »

Trouwens in de horeca in Zandvoort komen wij nooit meer. Wat een zuip publiek
zuipen doen ze in elke stad, je had iets tegen het personeel ervan kunnen zeggen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door dhc »

Uitzondering rookverbod kleine cafés
Het rookverbod in de horeca werd in 2008 ingevoerd. Met name eigenaren van kleine (eenmans)zaken hadden klachten over het rookverbod omdat zij geen aparte rookruimte konden inrichten. Het kabinet-Rutte heeft besloten een uitzondering te maken voor deze groep.

Voor wie geldt de uitzondering
De uitzondering op het rookverbod geldt alleen voor kleine cafés zonder personeel. Alle overige horecagelegenheden zoals restaurants, cafés met personeel en discotheken vallen niet onder de versoepelde regelgeving.

De uitzonderingscriteria
Om uitgezonderd te worden van het rookverbod, moet een café aan de volgende criteria voldoen:

Niet meer dan 1 horecalokaliteit.
Het vloeroppervlak van deze horecalokaliteit moet kleiner zijn dan 70m2.Geen personeel.
Bijna uitsluitend verstrekking van alcoholhoudende drank.


En handhaven is een zaak van de nVWA, niet van de gemeente.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vraag me af of TS iets tegen het personeel hiervan heeft gezegd of tegen de mensen die roken. Als ze niks tegen het personeel heeft gezegd zit ze zelf fout.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ solleila, je bent toch niet afhankelijk van dat ene cafe daar, zijn er nog wel meer hoor, het was er toch niet leuk dus........

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:@ solleila, je bent toch niet afhankelijk van dat ene cafe daar, zijn er nog wel meer hoor, het was er toch niet leuk dus........

ze had het ook tegen het personeel kunnen zeggen , en niet achteraf klagen hier op het forum.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:@ solleila, je bent toch niet afhankelijk van dat ene cafe daar, zijn er nog wel meer hoor, het was er toch niet leuk dus........

ze had het ook tegen het personeel kunnen zeggen , en niet achteraf klagen hier op het forum.

Dat had ze zowieso moeten doen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door BBCS »

Schijnen veel mensen normaal te vinden: als er iets is, niet de betreffende persoon of ondernemer aan te spreken, maar op een openbare forum hun gal te spuwen.

Heel vaak is het dan ook nog dat ze die betreffende persoon of ondernemer in een kwaad daglicht stellen, terwijl die persoon of ondernemer niets te verwijten is.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door dhc »

Dat had ik om 15.38 uur al gepost.....van de site van het ministerie.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door ciske »

dhc schreef:Dat had ik om 15.38 uur al gepost.....van de site van het ministerie.....

ja en? ben jij de enige poster hier dan?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ solleila, je reageert wel erg kort door de bocht, kleding kon in de was, haren moesten weer gewassen worden, bij mij gaat iedere dag de kleding in de was maar bij jou dus schijnbaar niet.
Als het zo erg was zoals jij schreef dan ben je meer als 2 minuten daar binnen geweest, kan niet anders, vraag ik me af waarom je daar blijft zitten als je het toch niets vind.

Waarom daar de eigenaar niet aanspreken maar hier je beklag komen doen ?

Trouwens bedankt voor de tip mocht ik daar ooit in de buurt zijn dan weet ik dat ik daar iets kan vinden waar wel gerookt mag worden, super ! :wink:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door ciske »

Maar buiten dat vind ik het ook gewoon vies als er gerookt wordt, dus kan het wel begrijpen. Maar vrijwel overal in de nederlandse kroeg wordt alweer gerookt.

dan kan je het personeel er op aanspreken , krijg niet de indruk dat TS dat gedaan heeft.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door Radar »

Off topic geruzie verwijderd uit deze discussie.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door BBCS »

Lees ook de topic: Rookverbod kleine kroeg afgeschaft

En nee, dit is geen spam.

In dat topic komen bijna alle zaken omtrent roken in de horeca aan de orde.
Een goede aanvulling omtrent deze discussie.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door BBCS »

Offtopic:

Er is een forumgebruiker die maar steeds mijn berichten meldt bij de redactie als SPAM!

Kappen ermee!!! :twisted:

Ontopic:

De kleine kroegen mogen zelf bepalen of er gerookt mag worden of niet.
Men dient dat bij de deur door middel van een bord kenbaar te maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door ciske »

De kleine kroegen mogen zelf bepalen of er gerookt mag worden of niet.
Men dient dat bij de deur door middel van een bord kenbaar te maken
En terecht , anders kunnen ze sluiten omdat de regering het roken verbied.

wat betreft het melden...gewoon naast je neerleggen :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: roken in de horeca

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
De kleine kroegen mogen zelf bepalen of er gerookt mag worden of niet.
Men dient dat bij de deur door middel van een bord kenbaar te maken
En terrecht , anders kunnen ze sluiten omdat de regering het roken verbied.
De niet rokers klagen massaal dat in de kroeg gerookt wordt en dat er niet gerookt mag worden.
Dus worden in die kroegen het roken verboden.
En wat gebeurd er?
De rokers worden de kroegen uit gejaagd.
Het ergste is dat die klagers dan juist niet naar de kroeg toe gaan, met het gevolg dat die kroegen door het rookverbod in zeer grote problemen komen.

En die discussie is zeer uitvoerig in die topic die ik aangegeven heb.
ciske schreef:wat betreft het melden...gewoon naast je neerleggen :wink:
Zal lastig gaan, omdat dat bericht steeds verwijderd wordt. :evil:
Slaat echt nergens op.

Gesloten