LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingdienst bepaald vrijwilligerswerk werknemers!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

belastingdienst bepaald vrijwilligerswerk werknemers!

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Ik organiseer met een aantal anderen 2 x per jaar een grote beurs voor die mensen die een kleine beurs hebben of die wat willen verkopen.

Elke beurs is het weer een groter succes als daarvoor, meer bezoekers, kwaliteisartikelen (het gaat hier over (kinder) kleding, speelgoed ed.) en meer opbrengst voor de inbrengers.

Nu is er 1 enthousiaste, hardwerkende, goedgebekte vrijwilligster die bij de belastingdienst werkt en die deelde ons mede dat haar werkgever bepaald waar ze in haar vrije tijd is en wat ze doet mbt vrijwilligerswerk.
Let op: vrijwilligers krijgen wel wat meer prvileges (in rust uitzoeken, gratis versnaperingen die dag)dan de bezoekers maar GEEN geld!

Het is toch werkelijk van de zotte!! Het begint hier meer op bepaalde landen te lijken waar de overheid bepaald wat je zegt, schrijft of hoeveel kids je mag hebben.

"leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"????

Ben echt heel kwaad maar je staat met je rug tegen de muur, tegen dit soort "bedrijven"doe je helemaal niets.
Net sommige politiefunctionarissen, daarvan denken er ook een paar dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden (zoals wildplassen, mag niet maar dat doen wel lekker toch en toen maakte iemand er een foto van die in de krant kwam :lol: )

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: belastingdienst bepaald vrijwilligerswerk werknemers!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dit is heel normaal.
Belastingdienst is een overheidsinstelling, en mensen die voor de overheid werken, moeten vrijwilligerswerk melden.
Bij de gemeente waar ik woon, doen ook werknemers aan vrijwilligerswerk.
Zij moeten dit melden, omdat de gemeente de schijn van belangenverstrengeling wil voorkomen.
Stel een wethouder is voorzitter van de tennisvereniging.
Dan komt er een discussie op gang, om de tennisvereniging geen nieuw onderkomen te geven.
Dan is het fijn om te weten wat de rol van de wethouder is bij de tennisclub, en in hoeverre hij dus een mening mag geven als wethouder.

Dus het is echt niet zo dat de Belastingdienst van haar werknemers wil weten wat zij wanneer doen, met wie en waar en hoe lang.
Dat is echt overdreven.

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: belastingdienst bepaald vrijwilligerswerk werknemers!

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Net bericht gehad dat ze niet mag helpen die dag, belangenverstrengeling slaat in deze helemaal nergens op!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: belastingdienst bepaald vrijwilligerswerk werknemers!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nou, dat weet ik niet.
Als zij toevallig op de afdeling werkt die bepaalt of bepaalde goede doelen belasting moeten betalen of niet, lijkt mij het terecht.
Ik ken haar werk niet, het werk van de organisatie niet en de redenatie van haar directe leidinggevende niet.
Gewoon roepen dat er geen belangenverstrengeling is, is niet echt afdoende denk ik.

Gesloten