LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

Prachtige ideeen allemaal , en natuurlijk kan dat , maar zou het niet makkelijker zijn als ook De Lidl ( en anderen ) zioch aan d ewet houdt en gewoon kiloprijzen op de aanbiedingen vermeld? Service en klantvriendelijkheid staat hoort toch altijd hoog in het vaandel te staan
Groeten
In welke wetsartikel staat dit?

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door anita1971 »

Bij de Jumbo ontbreekt ook met ZEER grote regelmaat de kiloprijs hoor!

Maar, welk wetsartikel zegt dat met de kiloprijs MOET vermelden???

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

anita1971 schreef:Bij de Jumbo ontbreekt ook met ZEER grote regelmaat de kiloprijs hoor!

Maar, welk wetsartikel zegt dat met de kiloprijs MOET vermelden???
Dat vroeg ik aan TS, maar daar geeft hij/zij geen antwoord op.

Nogmaals, bij de Lidl staat op het (prijs)kaartje het bedrag, en daaronder de kiloprijs of stuks.
Lezen is een kunst, wat blijkbaar niet iedereen kan. :twisted:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door JtC »

Ik weet zo 1 2 3 niet welk artikel maar heb het onlangs nog gelezen. Echter, het gaat in dat artikel om prijs per eenheid, als ik me niet vergis. Per kilo, per stuk, etc, maar volgens mij betekent dat ook dus mogelijk per 350 gram.. ?

Zinook
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2010 15:40

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door Zinook »

thmulder schreef:
plumber schreef:
Guardian72 schreef:Heeft tegenwoordig niet iedereen een mobieltje?

Zelfs de meest basale Nokia van 30 euro heeft een ingebouwde calculator.
Zelfs als je dan niet kan rekenen kan je nog hiermee de kiloprijs achterhalen.

Al zou het vermelden van X euro/kg wel service zijn.. dat dan weer wel.
Heb een mobieltje voor ouderen.Staat geen calculator op wel een telraam.
Jammer dat je daar niet mee kan vermenigvuldigen of delen. :wink:
Prachtige ideeen allemaal , en natuurlijk kan dat , maar zou het niet makkelijker zijn als ook De Lidl ( en anderen ) zioch aan d ewet houdt en gewoon kiloprijzen op de aanbiedingen vermeld? Service en klantvriendelijkheid staat hoort toch altijd hoog in het vaandel te staan
Groeten

Bij de Lidl service????!!.....hahahahaha hier moest ik even hard om lachen hoor...ze zijn niet voor niets 'goedkoop'.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik kijk zowieso niet naar kilo prijs, kijk wat er op pakje staat wat het kost en verder niet.......en naar de datum.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:Ik kijk zowieso niet naar kilo prijs, kijk wat er op pakje staat wat het kost en verder niet.......en naar de datum.
En hoe bepaal je, of het duur of goedkoop is?
Zulke klanten hebben de winkelier graag.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door JtC »

Ik kan me niet herinneren dat er bij de Lidl iets duur is...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

secondadvies schreef:
Chocomelk schreef:Ik kijk zowieso niet naar kilo prijs, kijk wat er op pakje staat wat het kost en verder niet.......en naar de datum.
En hoe bepaal je, of het duur of goedkoop is?
Zulke klanten hebben de winkelier graag.
Kijk naar wat er in zit, hoeveel stuks vlees en of het er goed uit ziet ja of nee.
Kijk jij dan naar de kilo prijs en hoeveel gram er in zit of zo ?
Ik niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
secondadvies schreef:
Chocomelk schreef:Ik kijk zowieso niet naar kilo prijs, kijk wat er op pakje staat wat het kost en verder niet.......en naar de datum.
En hoe bepaal je, of het duur of goedkoop is?
Zulke klanten hebben de winkelier graag.
Kijk naar wat er in zit, hoeveel stuks vlees en of het er goed uit ziet ja of nee.
Kijk jij dan naar de kilo prijs en hoeveel gram er in zit of zo ?
Ik niet.

Natuurlijk, dan kan ik bepalen of de prijsindicatie goed is.
Kiloprijs te duur, koop ik ook bij de Lidl niet, simpel.
Misschien hoef je niet op de kleintjes te letten, ik wel!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door JtC »

Nou ik denk dat je bij de Lidl wel blind kunt winkelen hoor, zelfs als je op de kleintjes moet letten. Bij andere winkels zoals AH en derg., zou ik dat dan weer niet doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik koop zowieso nooit vlees bij Lidl maar ook bij andere winkels kijk
ik niet naar de kilo prijs en ja ik let echt wel op met wat ik koop hoor maar
als ik bijv. 4 schouderkarbonade wil hebben dan kijk ik naar de prijs wat ik er voor moet betalen, liggen meestal ook pakjes die goedkoper zijn.

Maar Lidl is toch niet duur.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:Ik koop zowieso nooit vlees bij Lidl maar ook bij andere winkels kijk
ik niet naar de kilo prijs en ja ik let echt wel op met wat ik koop hoor maar
als ik bijv. 4 schouderkarbonade wil hebben dan kijk ik naar de prijs wat ik er voor moet betalen, liggen meestal ook pakjes die goedkoper zijn.

Maar Lidl is toch niet duur.
Dit is onzin, want als je geen prijsindicatie hebt, van bv. jouw schouderkarbonade, dan koop je blind, als je niet weet wat 1 kilo normaal kost.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

secondadvies schreef:
Dit is onzin, want als je geen prijsindicatie hebt, van bv. jouw schouderkarbonade, dan koop je blind, als je niet weet wat 1 kilo normaal kost.
Als die prijs oke is dan is het toch goed.

Dus als jij 4 schouderkarbonade nodig hebt dan kijk je wat de kilo prijs is dan kijk je hoeveel gram er in dat pakje zit en wat de prijs is ?

Voordat ik naar de winkel ga dan weet ik al wat ik moet halen dus ga dat in de winkel niet uitzoeken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

Als die prijs oke is dan is het toch goed.
Hoe kan de prijs ok zijn, als je niet weet wat een kilo kost?

Sommige hoeven niet op een dubbeltje te kijken, maar ik koop, waar de kiloprijs mij aanstaat.
Of dat bij Lidl of bij iemand anders is, maakt mij niet uit.

Het hele topic is onzin, en sommige met hun antwoorden ook. :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

secondadvies schreef:
Als die prijs oke is dan is het toch goed.
Hoe kan de prijs ok zijn, als je niet weet wat een kilo kost?

Sommige hoeven niet op een dubbeltje te kijken, maar ik koop, waar de kiloprijs mij aanstaat.
Of dat bij Lidl of bij iemand anders is, maakt mij niet uit.

Het hele topic is onzin, en sommige met hun antwoorden ook. :mrgreen:
En inderdaad zijn sommige antwoorden onzinnig, sorry.

Je moet 4 slavinken hebben, je kijkt wat een kilo kost maar toch moet je er maar 4 hebben en niet een kilo, het ene pakje weegt meer als het andere terwijl er toch overal 4 inzitten maar verschillen per gewicht.

Nah het zal ook wel...... :shock:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

En inderdaad zijn sommige antwoorden onzinnig, sorry.
Ik geef jouw geen ongelijk. :lol:

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

secondadvies schreef:
anita1971 schreef:Bij de Jumbo ontbreekt ook met ZEER grote regelmaat de kiloprijs hoor!

Maar, welk wetsartikel zegt dat met de kiloprijs MOET vermelden???
Dat vroeg ik aan TS, maar daar geeft hij/zij geen antwoord op.

Nogmaals, bij de Lidl staat op het (prijs)kaartje het bedrag, en daaronder de kiloprijs of stuks.
Lezen is een kunst, wat blijkbaar niet iedereen kan. :twisted:

De pot verwijt..... Lees nu eerst even de teksten hier goed , ER staat bij de AANBIEDINGEN en niet bij de normale prijzen. Ook in de folders die je thuis krijgt staat het bij de vleesAANBIEDINGEN niet vermeld . Dus eerst goed lezen en dan pas kwaad worden. Maar de discussie is aardig los gebarsten en de goede lezers onder ons zullen er onbewust en bewust op gaan letten en dat is nu juist de bedoeling van dit Forum lijkt mij. Voor mij is dit genoeg Groetjes :)

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

secondadvies schreef:
anita1971 schreef:Bij de Jumbo ontbreekt ook met ZEER grote regelmaat de kiloprijs hoor!

Maar, welk wetsartikel zegt dat met de kiloprijs MOET vermelden???
Dat vroeg ik aan TS, maar daar geeft hij/zij geen antwoord op.

Nogmaals, bij de Lidl staat op het (prijs)kaartje het bedrag, en daaronder de kiloprijs of stuks.
Lezen is een kunst, wat blijkbaar niet iedereen kan. :twisted:
Beste man of vrouw zet www. voor onderstaande link

antwoordvoorbedrijven.nl/regel/prijsaanduiding-producten


en kijk daar eens op daar staat duidelijk vermeld hoe je prijzen moet vermelden Ik zal ook een stukje kopieren

"Prijsaanduiding producten

Producten die u aan consumenten te koop aanbiedt, moet u op basis van het Besluit Prijsaanduiding producten voorzien van een prijs in euro's (inclusief btw). In een aantal gevallen moet u ook een prijs per meeteenheid (zoals kilo, liter en meter) aangeven. U moet de prijs duidelijk en ondubbelzinnig vermelden. De prijs moet van een kleine afstand leesbaar zijn. De verkoopprijs voor artikelen die in de etalage zijn uitgestald, moet van buitenaf duidelijk leesbaar zijn.

Ook in reclame-uitingen moet u rekening houden met de regels voor het aanduiden van de prijs.""

Hopelijk ben je niet meer boos een Tip: het is wat slimmer als je eerst onderzoekt en dan pas roept.

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

Bij de Lidl service????!!.....hahahahaha hier moest ik even hard om lachen hoor...ze zijn niet voor niets 'goedkoop'.[/quote]

Ook hier kan ik op antwoorden, Ten eerste gaat het mij niet alleen om de lidl maar die heb ik als voorbeeld genomen omdat zij er (in het groot)mee begonnen zijn om de prijzen niet correct te vermelden. en dat moeten we zien te voorkomen.
De service van Lidl is onovertroffen, net zoals bij de Aldi als je daar wat koopt heb je gewoon geen gezeur garantie , breng het terug of maak aanspraak op de garantie en je hebt nooit gezeur. Daar kan een AH of een andere zaak een voorbeeld aan nemen . Lidl heeft verder een heel goedprijspeil voor goede kwaliteit en die zijn voor vergelijkbare artikelen even hoog als de Aldi , maar is heus niet altijd de goedkoopste ook AH kan soms(zelden) goedkoper zijn. En begin nu weer te zeuren dat goedkoop niet goed kan zijn , daar moeten we ook eens vanaf , want hiermee schieten we in onze eigen voet , vergeet bovendien niet dat de artikelen die zogenaamd niet echt een bekend merk zijn daar ook geen peperduur reclamebudget in verwerkt zit, terwijl heel vaak deze artikelen uit dezelfde fabrieken komen en vaak grotere aantallen omzet hebben dan het echte merk. Wakker worden consument en kijk wat minder reclame.

Ik probeer geen enkel bedrijf af te kraken , maar gewoon als zij in de fout gaan als oplettende consument op de vingers te tikken. En heus wij als consumenten kunnen meer dan alleen maar lijdzaam toezien.

Gesloten