LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
KriTiX
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:08

Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door KriTiX »

Wilde laatst een Paranello Headset kopen via Groupon. Ik zag staan dat de verzendkosten apart betaald moesten worden. Dat leek me vreemd maar ik begreep het wel. Groupon betaalt immers de ondernemer/bedrijf niet direct vanwege allerlei boekhoudkundige truukjes, op zich best te begrijpen, aangezien ze natuurlijk willen voordoen alsof Groupon veel meer geld heeft dan het in feite heeft met het oog op een beursnotering.

Wat ik dan wel totaal niet kan begrijpen is dat er op de Groupon website niet bijstaat dat de verzendkosten (via ideal voldaan), anders dan de kosten voor het feitelijke product, met credit card betaald moeten worden.

Wel ben ik erg te spreken over de support van beide bedrijven in dit geval. Ik kreeg van beide bedrijven binnen een uur het droevige bericht dat er niks anders op zat dan om een credit card te lenen of om geld terug te geven.

Dat laatste zal ik dan maar doen. Helaas een buitenkansje gemist...

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door duiner »

er staat overal verzendkosten ingebrepen, wat maakt dit zo bijzonder ?.
.

KriTiX
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:08

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door KriTiX »

duiner schreef:er staat overal verzendkosten ingebrepen, wat maakt dit zo bijzonder ?.
.
Dat is dus niet altijd zo, kijk maar: http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... on/1398514

Exclusief € 9,90 verzendkosten

Die verzendkosten kun je alleen met credit card voldoen. Beetje vaag als je het product zelf wel via groupon kunt betalen en dus via ideal...

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste Kritix,

Mochten er nog onduidelijkheden zijn of als je nog vragen hebt kan je contact opnemen met de klantenservice van Groupon. Mocht je liever benaderd worden stuur je telefoonnummer dan op in een prive bericht. De KS zal dan z.s.m. contact met je opnemen.

Groeten Rianne
Groupon

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door Rik1970 »

We hebben 3 keer een Groupon gekocht en 2 keer "problemen" ondervonden!
Op klachten heb ik van Groupon nooit een antwoord ontvangen.

1) Eerst kochten we spare-ribs eten Groupon. In de voucher stond dat deze op alle dagen geldig was met uitzondering van feestdagen.
Op zondag aangekomen bij Spare-ribs van Dam in Nijmegen wezen ze mij op een affiche waarop stond dat de Groupon voucher niet geldig is op feest-en zondagen. Kortom ik moest de rekening betalen van € 33,-- en de voucher maar een andere keer gebruiken.
Ik heb nog met de directeur gesproken want ik was pissig.
De fout zou bij groupon liggen en de voucher zou verkeerd zijn ontworpen en buiten de afspraken met van Dam om!
Ik ben van mening dat ik moet krijgen wat op de voucher staat en dat van Dam het vervolgens met Groupon moet uitvechten!?
Wat jullie?

2) Ook kocht ik een Groupon voor 5 setjes Magic Spikes voor onder de schoenen voor 29 Euro. Toen ik ze bestelde op Marenkoshop.nl moest ik uiteraard verzendkosten afrekenen maar dit bleek € 24,95 te kosten.
Na contact met Marenko bleken de setjes in 5 pakketjes te worden verzonden. Dus ik vraag of ze winst willen behalen op de verzendkosten. Geen antwoord!
Vervolgens kreeg ik de 5 setjes binnen verspreid over 3 dagen. En wat bleek....ze konden door de brievenbus dus verdient op de verzendkosten
€ 17,95!!!

Kortom ik voel me 2x benadeeld danwel misleid door Groupon danwel door de verkeerde afspraken met de verkopende partij!
:evil:
Alles moet je 10x lezen alvoren op een deal in te gaan want meestal zit er een addertje onder het gras.

Ik koop geen deals meer via Groupon tenzij ik de rekening van Spare-ribs van Dam gedeeltelijk teruggestort krijg + de € 17,95 aan verzendkosten terugkrijg!

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Ik vergeet de voucher voor een lingerieset bij Der Kommissar.
http://www.derkommissarshop.com/

3) Er stond vermeld dat het op de hele collectie is in te zetten met uitzondering van accessoires. Een paar regels verder staat heel verwarrend alleen op combinaties bh + broek.
Op de site waar je vervolgens op moet bestellen staat niet de gehele collectie van der Kommissar.
Er staan een handvol setjes op en daar moet dik op worden bijbetaald omdat de bh al 150 Euro kost en dus 30 Euro bijtalen + verplicht om er een broek bij te kopen.
De setjes die wel binnen de prijs vallen zijn er niet in de maar 80D.
Dus ik kan en wil de voucher niet verzilveren en eis ook dit geld terug van Groupon!

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Sorry dubbelpost door storing!
Laatst gewijzigd door Rik1970 op 07 jan 2012 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Sorry dubbelpost door storing!
Laatst gewijzigd door Rik1970 op 07 jan 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Sorry dubbelpost door storing!
Laatst gewijzigd door Rik1970 op 07 jan 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Sorry dubbelpost door storing!
Laatst gewijzigd door Rik1970 op 07 jan 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door richard1970 »

Na 2x geschreven te hebben naar Groupon, heb ik nog steeds geen reactie ontvangen.

Erg onbeschoft.
Ze hadden het recht kunnen zetten maar nu koop ik nooit geen Groupon meer.

4) We hadden ook 2 Groupons gekocht voor Japans eten bij Yukimi in Nijmegen.
Nergens stond vermeld dat Yukimim vervolgens bepaald wanneer en hoe laat er gegeten mag worden.
Er is een agenda op de site van Yukimi gekomen maar op de tijden waarop Yukimi het toelaat kunnen wij niet.
Hoe moeten we om 17:00 uur eten alt we tot 18:00 uur werken?

Dus alweer een miskoop gedaan bij Groupon!!!!!!!
En....Groupon geeft niet thuis!!!!!!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door trebelski »

richard1970 schreef:Na 2x geschreven te hebben naar Groupon, heb ik nog steeds geen reactie ontvangen.

Erg onbeschoft.
Ze hadden het recht kunnen zetten maar nu koop ik nooit geen Groupon meer.

4) We hadden ook 2 Groupons gekocht voor Japans eten bij Yukimi in Nijmegen.
Nergens stond vermeld dat Yukimim vervolgens bepaald wanneer en hoe laat er gegeten mag worden.
Er is een agenda op de site van Yukimi gekomen maar op de tijden waarop Yukimi het toelaat kunnen wij niet.
Hoe moeten we om 17:00 uur eten alt we tot 18:00 uur werken?

Dus alweer een miskoop gedaan bij Groupon!!!!!!!
En....Groupon geeft niet thuis!!!!!!
Groupon is lekker bezig (echt niet dus). Op Google.nl levert de vraag ''Problemen met Groupon'' een flinke hoeveelheid klachten op en de helpdesk schijnt weinig hulp te bieden.
https://www.consumentenbond.nl/forum/vi ... 67&p=38267

richard1970
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:44

Re: Groupon - Verzendkosten apart betalen??!!

Ongelezen bericht door richard1970 »

Na lange tijd alsnog een reactie van Groupon ontvangen.
Erg druk gehad vanwege feestdagen etc.

De kosten van Spare-ribs van Dam en de kosten voor Der Kommissar krijg ik terug
Dus wat dat betreft een happy end.
Volgens Groupon lag dit aan Spare-ribs van Dam dus als dat zo is dan is het alsnog netjes afgehandeld.

Wat ik nog vergeten was, zijn de door mij bestelde schoenenorganizers bij
http://www.topinternetsales.eu/
Mogelijk kan Groupon hier ook niks aan doen maar ik heb alles besteld en afgehandeld op 5 januari en na 2 weken nog steeds geen goederen ontvangen.
topinternetsales geeft nog niet thuis na 2 emails. Erg slordig.
Laat in ieder geval wat van je horen als de voorraad op is!

Ik denk dat een groot deel van de problemen voorkomen kunnen worden als deelnemende bedrijven vooraf en achteraf worden gecoltroleerd op gemaakte afspaken en voorraad van aangeboden artikelen.
Ook zou een b.v. bedrijf 5 dezelfde artikelen als 1 pakket moeten versturen in plaats van 5 brievenbuspakketjes als 5 losse pakketten te versturen met 5x pakketprijs verzendkosten!
Marenkoshop verdient zo geld aan de verzendkosten van TNT!!!!!!

Want door dit soort voorvallen krijg je als consument een naar gevoel bij de deals en dat is zonde van een op zich mooie opzet met leuke voordeeltjes.

Gesloten