LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fikse boetes voor versturen van spam

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Hedenavond las ik onderstaand bericht waarvan in een url weergegeven.


http://nieuws.nl.msn.com/economie/fikse ... n-van-spam

Hieronder vind u een url naar Opta, indien u die Spam ook zo zat bent.

https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door witte angora »

Om spam te stoppen moet er eerst geklaagd worden door degenen die de spam krijgen. Maar ja...

Ik zie dat nog niet zo massaal gebeuren dat er torenhoge boetes uitgedeeld gaan worden.

Krachtige woorden met een daadkracht van een natgeregende voetzoeker.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door nevermind »

Vaak weten mensen niet wat spam is.
Als je ergens een contract hebt afgesloten of aangemeld, wordt vergeten, dat mailtjes van deze bedrijven geen spam is, want je bent lid geworden, dus zij houden jou op de hoogte van de gebeurtenissen van het bedrijf.
Dan begin maar met klagen.
Seconds-out heeft al het buitenland in het spel gebracht, dit is niet strafbaar, alleen hier in Nederland, is ongewenste reclame strafbaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door ciske »

Gewoon goede beveiliging er op gooien , geen dingen openen die je niet kent. simpel :mrgreen:

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

ciske schreef:Gewoon goede beveiliging er op gooien , geen dingen openen die je niet kent. simpel :mrgreen:


Dat is een ding wat zeer zeker belangrijk is, Ciske.

Seconds-out did wrote:
Loze woorden van de opta.
De spam stoppen is zeggen dat je de vloed kan tegenhouden.
Onbegonnen werk dus door de gigantische hoeveelheid.
Want je kan mij niet wijsmaken dat ze miljoenen bedrijven gaan aanpakken!
Zeker die in het buitenland niet.
Ik ga dit zeer zeker onderzoeken, want ik word door een bepaald bedrijf herhaaldelijk lastig gevallen met hun Spam rotzooi, terwijl ik hen geen toestemming gegeven heb.
Aanvankelijk had ik dit bedrijf dit jaar voor de Rechter willen slepen voor een fikse schadevergoeding, echter na opvraag informatie via Internet, kwam ik er achter dat je hoogstens maar een paar euro's toegewezen krijgt van de Rechter.
Die paar euro's loond niet de moeite om te procederen, dan moet de Opta die gasten maar aanpakken.
Welk bedrijf mij overspoeld met Spam terwijl ik er niet mee ingestemd heb, wil ik op dit moment nog niet zeggen, want misschien veranderd er het een en ander en kan ik wel een grote schadevergoeding van hen vragen via de rechter.
Als ik dan de naam op deze site noem en ze zien het, kunnen ze het tegen mij gebruiken, indien ik alsnog besluit om naar de Rechter te stappen, ik ga eerst eens kijken wat Opta doet, nadat ik die klacht ingediend heb.

witte angora did wrote:
Om spam te stoppen moet er eerst geklaagd worden door degenen die de spam krijgen. Maar ja...

Ik zie dat nog niet zo massaal gebeuren dat er torenhoge boetes uitgedeeld gaan worden.
Ik denk dat als er een kalf over het dam is, de rest volgd.
We wachten dus maar af.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Dromen is alleen maar goed, Pindakaaspotje.
Er zijn groepen mensen die dromen al jaren van Wereldvrede, dat zal er ook nooit komen, laat mij dan ook dromen.?

Betreft jouw opmerking van je bent hierin Nederland, ja helaas wel.
Als een Burger een bedrijf een kunstje flikt, is er strond aan de knikker, maar oh weeh als een bedrijf dat doet; denk hierbij aan de vermeende aandelenlease zaak, waarbij er Advocaten en Rechters omgekocht worden, dan komen ze er ook nog mee weg.

Ook al zou Opta dat bedrijf een behoorlijke boete opleggen, dan heb ik toch mijn genoegdoening.
Zal ik dit nooit te weten komen? Daar vergis je, je deerlijk in, dergelijke dingen lekken altijd uit.

Goed ik zal wel zien hoe het een en ander verloopt en ik vind persoonlijk dat mensen die ongevraagd Spam krijgen, toch via de opgegeven link een klacht in moeten dienen, ook al denken ze zwart.
Als niemand wat doet, gebeurd er helemaal niets.
btw. je bent denk ik geen nederlander


Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet. :)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door plumber »

Laat ik het afkloppen,heb een laptop met Windows Vista
en een PC met Windows 7 waarop ik een virus scanner
en spamfilter van KPN heb voor 1,25€ per mnd en tot nog
toe geen enkele spam ontvangen.Dus volgens mij moet het
mogenlijk zijn om spam te weren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door nevermind »

plumber schreef:Laat ik het afkloppen,heb een laptop met Windows Vista
en een PC met Windows 7 waarop ik een virus scanner
en spamfilter van KPN heb voor 1,25€ per mnd en tot nog
toe geen enkele spam ontvangen.Dus volgens mij moet het
mogenlijk zijn om spam te weren.

Ik denk niet, dat je jouw e-mail adres zo vaak aan websites geeft, zoals dat andere doen.
Dit houd dan in, dat je ook geen spam/reclame krijgt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk niet, dat je jouw e-mail adres zo vaak aan websites geeft, zoals dat andere doen.
Dit houd dan in, dat je ook geen spam/reclame krijgt.


Ik geef mijn email adres ook niet , en toch komen er mails binnen die ik meteen delect, van banken die ik nooit heb gehad :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Ik denk niet, dat je jouw e-mail adres zo vaak aan websites geeft, zoals dat andere doen.
Dit houd dan in, dat je ook geen spam/reclame krijgt.


Ik geef mijn email adres ook niet , en toch komen er mails binnen die ik meteen delect, van banken die ik nooit heb gehad :wink:
Misschien jezelf niet, maar kennissen.
Ik krijg alleen spam op mijn" internet mail adres", op mijn privé adres nooit.
Daarvoor mijn conclusie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door ciske »

Ik krijg alleen spam op mijn" internet mail adres", op mijn privé adres nooit.
Daarvoor mijn conclusie.
:oops: sorry je hebt gelijk is mijn internet adres niet prive.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Niemand weet mijn e-mail adres

Hoi,


Ik heb jullie reacties gelezen en ben het er ook welmee eens, maar niet met het feit dat Opta overbelast word wegens vele klachten over Spam, als dat bedrijf dat niet wilt, hadden ze geen link naar het klachtenformulier beschikbaar moeten stellen.

Betreft het door mij aangehaalde quote: Als je een e-mail verzend, dan gaat dit over Internet, waardoor jouw e-mail onderschept word c.q. kan worden, opdat moment weet een Spammer jouw e-mailadres al.
Net zoals dat Tros Radar jouw ip-adres weet als je hun site bezoekt; een Spammer kan zelfs al via Tros Radar je e-mailadres tevoorschijn toveren.
Laatst kreeg ik een Spam bericht die alleen maar via Tros Radar totstand heeft kunnen komen.
Dat bericht ging over afvallen en voordat ik dat Spambericht kreeg, had ik een topic over Remonyl aangemaakt.
Nu wil ik deze site niet verdacht maken, maar het zette mij wel aan het denken.
Overigens was dat Spambericht over vetten geen reply op mijn topic, het was echt Spam.
Dus het feit dat een van jullie alleen je e-mailadres aan bekenden geeft, betekend dus niet, dat een Spammer je geen Spam kan sturen.
Uiteraard zijn er Providers die Spam onderscheppen, maar lang niet iedereen doet dat.

Dus beste mensen, wat ik met mijn bericht wou zeggen, neem het niet te licht op, schurken hebben allerlei foefjes om je e-mailadres enz. te achterhalen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Fikse boetes voor versturen van spam

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

zet aluminium hoedje af.

Waar slaat dit op, Pindakaas?.

Betreft het andere, lekker belangrijk.
Misschien doe je er verstandig aan om een cursus te gaan volgen op Hijackthis gebied dan leer je het een en ander, had je dit al gedaan, dan moet je hoog nodig op herhaling.

Succes

Gesloten