LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chokelate
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2011 12:36

Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door Chokelate »

Ik heb onlangs een briefkaart van PostNL ontvangen; of ik 10 euro naar hun rekening kan overmaken want ik heb volgens hun onvoldoende gefrankeerde post ontvangen of verzonden.

Op die briefkaart van PostNL staat een code, waarmee ik die zending kan controleren. Het mooie is, dat ik volgens de site een pakje ongefrankeert naar duitsland heb gestuurd :shock:

Het leuke is, ik stuur alles via het postkantoor, dus het is voor mij onmogelijk geweest om een pakketje zonder te betalen te sturen! Nu willen ze dus extra geld omdat ik niet heb betaald, terwijl ik wel heb betaald! Er staan ook geen adres gegevens bij van diegene waar het naar verstuurd is. Lekker makkelijk allemaal..

Dit is echt een nasty manier van PostNL om extra geld te innen over hun al steeds duurdere wordende verzendkosten... hoe kan ik dit het beste oplossen en zijn er nog andere mensen die dit ook hebben meegemaakt?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik denk dat het handiger is om eerst bij PostNL eens navraag te gaan doen hoe zij dit kunnen verklaren.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door riddert »

hoe kan ik dit het beste oplossen
Heel eenvoudig, je scant je bonnetje wat je bij het postkantoor gekregen hebt, en je verzendbewijs, en stuurt dit tesamen met een begeleidend schrijven per email naar de verantwoordelijke afdeling.
Dan is de zaak zo opgelost.

Chokelate
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2011 12:36

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door Chokelate »

riddert schreef:
hoe kan ik dit het beste oplossen
Heel eenvoudig, je scant je bonnetje wat je bij het postkantoor gekregen hebt, en je verzendbewijs, en stuurt dit tesamen met een begeleidend schrijven per email naar de verantwoordelijke afdeling.
Dan is de zaak zo opgelost.
Ik verstuur wekelijks meer dan 10 pakjes, hoe kan ik de bijbehorende bon scannen als ze niet eens het adres aangeven?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door riddert »

Chokelate schreef:
riddert schreef:
hoe kan ik dit het beste oplossen
Heel eenvoudig, je scant je bonnetje wat je bij het postkantoor gekregen hebt, en je verzendbewijs, en stuurt dit tesamen met een begeleidend schrijven per email naar de verantwoordelijke afdeling.
Dan is de zaak zo opgelost.
Ik verstuur wekelijks meer dan 10 pakjes, hoe kan ik de bijbehorende bon scannen als ze niet eens het adres aangeven?
Vraag dat dan even op het postkantoor.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chokelate schreef:Ik verstuur wekelijks meer dan 10 pakjes, hoe kan ik de bijbehorende bon scannen als ze niet eens het adres aangeven?
Willen ze daar ook geen antwoord op geven als u daarnaar vraagt ?

stofzuigertje

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het afgeven zonder zegels in op postagentschap niet mogelijk dus blijkbaar een slecht plakkende zegel geweest.

Niets betalen want zij hebben geen bewijs en dat is meestal voldoende.

PostNL Webcare
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:05

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Beste Chokelate,

Erg vervelend dat je een portokaart hebt ontvangen die volgens jou onterecht is verstuurd. Als je de kaart (of een kopie) wilt sturen naar het volgende adres:

PostNL Klantenservice
Antwoordnummer 60417
8900 KS LEEUWARDEN

Dan kijken de collega’s dit voor je na en sturen je zo snel mogelijk een reactie.

Lucille_Ball
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:36

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door Lucille_Ball »

PostNL Webcare schreef:Beste Chokelate,

Erg vervelend dat je een portokaart hebt ontvangen die volgens jou onterecht is verstuurd. Als je de kaart (of een kopie) wilt sturen naar het volgende adres:

PostNL Klantenservice
Antwoordnummer 60417
8900 KS LEEUWARDEN

Dan kijken de collega’s dit voor je na en sturen je zo snel mogelijk een reactie.
Beste PostNL Webcare, er wachten u nog héél veel klachten verderop. Een stuk of 35.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb een zelfde kaartje gekregen. Nu stuur ik niet zoveel post maar tijdens het opvragen van een scan kreeg ik dat deze voor mijn poststuk niet beschikbaar is.
Dus ik weet niet eens over welk poststuk het gaat.
Kaartje ligt dus nu in de bak "afgewerkte stukken".

Gesloten