LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkoren Ontbijt Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ach kom op zeg Ciske jij wilt zeggen dat je nooit honger hebt, ik wel hoor.
En wat denk je als je 2-3 niet genoeg te eten hebt gehad dan heb je gewoon
honger.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door bprosman »

ik zeg wel eens...durex moet er een flinke pallet heen sturen en kom op ,helemaal gek zijn ze niet,want ik heb programma's gezien dat ze echt wel voorlichting krijgen
Doen ze ook , zelfs vanuit regeringswege. Alleen, de manier waarop... toen ik in Zuid-Afrika was hebben ze mij een voorlichtingsfolder laten zien verstrekt door de regering waar een condoom in geniet zat :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Ach kom op zeg Ciske jij wilt zeggen dat je nooit honger hebt, ik wel hoor.
En wat denk je als je 2-3 niet genoeg te eten hebt gehad dan heb je gewoon
honger.

Ik heb dus nooit honger....wel trek en daar zit eeh hemelsbreed verschil in choco :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik hoop echt dat je het nooit hoeft mee te maken Ciske dat je afhankelijk word
van de voedselbank etc en dat je echt moet mee maken dat je honger hebt en dat hier in Nederland.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Ik hoop echt dat je het nooit hoeft mee te maken Ciske dat je afhankelijk word
van de voedselbank etc en dat je echt moet mee maken dat je honger hebt en dat hier in Nederland.

Ik hoop het ook niet choco, maar alsnog hier hebben we een voedselbank en honger kennen we echt niet in Nederland
Ik ben onvoorstelbaar blij dat ik niet in zo'n land geboren ben, want die mensen hebben ook recht op eten en normale dingen.

wij hebben hier echt veel hoor, huis,eten, drinken internet , tv.. dat hebben hun niet.

Je moet dus echt meemaken wat honger is.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door manondoris »

afrika en nederland is appels met peren vergelijken ! als je hier je huis verliest ,en dat gebeurd steeds meer hier in nederland !kun je niet met een plaggehut ergends op een veldje gaan wonen . de voedselbanken hebben tegenwoordig een elle lange wachtlijst ,hier in nederland zul je toch je zorgverzekering,huur,gas,water,licht,moeten kunnen betalen anders ben je weg.en ik vind dat we in nederland steeds verder afzakken en ik zie steeds meer ellende om me heen .en ik vind de prijsverhogingen op sommigen produkten ook te belachelijk voor woorden .andere verpakking eromheen en we trappen er allemaal weer in :shock: niet meer kopen lijkt mij ook het enige wat helpt ,mischien ook een weekje massaal niet meer tanken :(

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door manondoris »

wat je niet hebt kun je ook niet missen !
Laatst gewijzigd door manondoris op 12 apr 2012 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:afrika en nederland is appels met peren vergelijken ! als je hier je huis verliest ,en dat gebeurd steeds meer hier in nederland !kun je niet met een plaggehut ergends op een veldje gaan wonen . de voedselbanken hebben tegenwoordig een elle lange wachtlijst ,hier in nederland zul je toch je zorgverzekering,huur,gas,water,licht,moeten kunnen betalen anders ben je weg.en ik vind dat we in nederland steeds verder afzakken en ik zie steeds meer ellende om me heen .en ik vind de prijsverhogingen op sommigen produkten ook te belachelijk voor woorden .andere verpakking eromheen en we trappen er allemaal weer in :shock: niet meer kopen lijkt mij ook het enige wat helpt ,mischien ook een weekje massaal niet meer tanken :(
Inderdaad Manondoris kun je Nederland totaal niet met een ontwikkelingsland vergelijken.
Verder ben ik het geheel met je eens.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Winterman »

Van honger is het nog een klein stapje naar de Hongerwinter en de Tweede Wereldoorlog.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door CSM »

Van de prijs van muesli naar de Tweede Wereldoorlog. Dramatiseren is ook een kunst.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik heb nog een zak tulpenbollen liggen??die aten ze toen...
nou nee toen was er geen honger?nee trek...

ciske,ik denk dat je toch een beetje anders naar ned kijkt als de rest van de mensen.
ik denk dat je ook heel weinig mensen in je omgeving kent die in een situatie zitten,anders zou je niet van die opmerkingen maken,als je ze wel hebt,dan hebben die mensen het niet makkelijk met jou om je heen...

en mensen geen honger in ned..kijk eens wat vaker journaal en documentaires..denk dat je dan wel anders gaat praten...
hoe denk je dat de ouderen het hebben?die houden niks over hoor!!
ik zag pas iemand op tv die moest de hele dag doen met 1 boterham! noem jij dat geen honger?trek,gaat toch weg...

eet even 3 dagen 1 boterham op een dag...
dan praat je wel anders...

manodoris ben het helemaal met je eens...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mensen die 3 dagen achter elkaar op 1 boterham per dag moeten leven, doen iets niet goed.
Daar zou naar de inkomsten en uitgaven gekeken moeten worden.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Winterman »

CSM schreef:Van de prijs van muesli naar de Tweede Wereldoorlog. Dramatiseren is ook een kunst.
Valt wel mee. Dus van de prijs van muesli naar honger in de derde wereld is wel normaal? Nog niet te vergeten de link met Durex natuurlijk.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door CSM »

Nee, dat is ook bizar.

Mensen moeten niet zo overdrijven. In de jaren vijftig ging de helft van een doorsnee gezinsinkomen op aan voedsel. Nu is dat nog maar zo'n 15%. Supermarkt eten is dus ENORM goedkoper geworden. Relatief t.o.v. het modale inkomen.

Als je toch geen boterhammen kunt kopen, dan moet je over de inkomens klagen, bijvoorbeeld dat je bijstandsuitkering te laag is. Dan heb je een klacht die hout snijdt. Klagen over de prijzen van Lidl is echter net zo zinvol als klagen over het feit dat de wereld om de zon draait.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

CSM schreef:Nee, dat is ook bizar.

Mensen moeten niet zo overdrijven. In de jaren vijftig ging de helft van een doorsnee gezinsinkomen op aan voedsel. Nu is dat nog maar zo'n 15%. Supermarkt eten is dus ENORM goedkoper geworden. Relatief t.o.v. het modale inkomen.

Als je toch geen boterhammen kunt kopen, dan moet je over de inkomens klagen, bijvoorbeeld dat je bijstandsuitkering te laag is. Dan heb je een klacht die hout snijdt. Klagen over de prijzen van Lidl is echter net zo zinvol als klagen over het feit dat de wereld om de zon draait.
Nu nog maar 15% wat op gaat aan voedsel ?
Waar haal jij dat vandaan, ben ik heel benieuwd naar.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door CSM »

Chocomelk schreef:
CSM schreef:Nee, dat is ook bizar.

Mensen moeten niet zo overdrijven. In de jaren vijftig ging de helft van een doorsnee gezinsinkomen op aan voedsel. Nu is dat nog maar zo'n 15%. Supermarkt eten is dus ENORM goedkoper geworden. Relatief t.o.v. het modale inkomen.

Als je toch geen boterhammen kunt kopen, dan moet je over de inkomens klagen, bijvoorbeeld dat je bijstandsuitkering te laag is. Dan heb je een klacht die hout snijdt. Klagen over de prijzen van Lidl is echter net zo zinvol als klagen over het feit dat de wereld om de zon draait.
Nu nog maar 15% wat op gaat aan voedsel ?
Waar haal jij dat vandaan, ben ik heel benieuwd naar.

Louise Fresco, radio-interview een week of twee geleden. Het percentage schommelt trouwens zo tussen de 10 en 15 procent (ten opzichte van tussen de 40 en 50 procent in de jaren vijftig). Historisch gezieb zijn de voedselprijzen hier in het westen veel lager dan toen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door ciske »

en mensen geen honger in ned..kijk eens wat vaker journaal en documentaires..denk dat je dan wel anders gaat praten...
onzin rozemarijntje, je haalt er de oorlog bij met je tulpenbollen dat is niet relevant.

In NL heerst er geen honger nee, trek kan er zijn maar je kan het niet vergelijken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

CSM schreef:
Chocomelk schreef:
CSM schreef:Nee, dat is ook bizar.

Mensen moeten niet zo overdrijven. In de jaren vijftig ging de helft van een doorsnee gezinsinkomen op aan voedsel. Nu is dat nog maar zo'n 15%. Supermarkt eten is dus ENORM goedkoper geworden. Relatief t.o.v. het modale inkomen.

Als je toch geen boterhammen kunt kopen, dan moet je over de inkomens klagen, bijvoorbeeld dat je bijstandsuitkering te laag is. Dan heb je een klacht die hout snijdt. Klagen over de prijzen van Lidl is echter net zo zinvol als klagen over het feit dat de wereld om de zon draait.
Nu nog maar 15% wat op gaat aan voedsel ?
Waar haal jij dat vandaan, ben ik heel benieuwd naar.

Louise Fresco, radio-interview een week of twee geleden. Het percentage schommelt trouwens zo tussen de 10 en 15 procent (ten opzichte van tussen de 40 en 50 procent in de jaren vijftig). Historisch gezieb zijn de voedselprijzen hier in het westen veel lager dan toen.

Ik heb dat interview gehoord, en deze mevrouw weet niet waar zij over praat.
Zelf over E nummers is zij van een beller aangesproken worden, de onwaarheid te vertellen.
Zij spreekt zelf van 10 tot 11 procent , omdat de boeren, nu geen kunstmest meer gebruiken, zijn de producten goedkoper geworden.
Ik wil wel zien dat je van een netto van 2000 euro (Modaal 33000) met 11 procent je boodschappen kunt doen. :shock:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door CSM »

Nee tuurlijk. Fresco is een wereldwijd gerespecteerde wetenschapper, maar ze weet van toeters noch blazers. Die meneer met dat aluhoedje op, die inbelde om zijn angsten over E-nummers te delen.... ("maar het is chemisch"), dat is pas een expert.

/ironie

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Volkoren Ontbijt Lidl

Ongelezen bericht door Winterman »

ciske schreef: onzin rozemarijntje, je haalt er de oorlog bij met je tulpenbollen dat is niet relevant.
Zie je? Ik zei het toch!

Gesloten