LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door crazyme »

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar omdat er toch nog volop wordt geklaagd over verkooptelefoontjes, is ConsuWijzer vandaag een campagne begonnen om mensen te helpen dit soort aanbiedingen beleefd doch dringend af te slaan.
Ondanks bijvoorbeeld de komst van het Bel-me-niet-register komt nog steeds een derde van de klachten van mensen die zich misleid, overvallen of onder druk gezet voelen door een telefonische verkoper.

Om te voorkomen dat iemand die wordt overvallen door zo'n telefoontje en ja zegt, maar nee bedoelt, heeft ConsuWijzer op zijn website nieuwe hulpmiddelen geplaatst waardoor nu bijvoorbeeld ook een gesprek kan worden geoefend. Geluidsfragmenten helpen mensen te reageren op wat de verkoper zegt en de juiste antwoorden paraat te hebben.

'Het kan iedereen overkomen. Je staat niet op scherp als zo'n belletje komt en je staat te koken of zit met een huilend kind. De verkoper heeft een voorsprong. Wij geven deze tips en hopen dat mensen die gebruiken', meldt de woordvoerster van ConsuWijzer. Bovendien zijn de extra vaardigheden ook op straat en bijvoorbeeld op de markt handig. 'Je krijgt er overal mee te maken, dus het helpt als je het herkent, doorziet en goed kunt reageren.'

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:

'Het kan iedereen overkomen. Je staat niet op scherp als zo'n belletje komt en je staat te koken of zit met een huilend kind.
Je kan je ook afvragen of je nu echt altijd de telefoon moet opnemen. In deze situaties lijkt me dat er andere dingen belangrijker zijn. Misschien daar eens een campagne voor maken....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:Je kan je ook afvragen of je nu echt altijd de telefoon moet opnemen. In deze situaties lijkt me dat er andere dingen belangrijker zijn. Misschien daar eens een campagne voor maken....
Mensen laten zich erg sturen door de rinkelende / piepende / oplichtende (mobiele) telefoon. Zo'n ding is voor velen toch behoorlijk dwingend. Ik zie het ook om me heen zat gebeuren, zodra zo'n ding gaat, laten ze alles vallen waar ze mee bezig zijn. Breken gesprekken af om te kijken wie er belt of wie een smsje of wat dan ook stuurt. Soms zelfs zo zot dat ze niet even opnemen als ze zien dat die-en-die belt maar wel meteen de voice mail afluisteren om te kijken wat ie had.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen laten zich erg sturen door de rinkelende / piepende / oplichtende (mobiele) telefoon
Niet echt, ik vind het van de zotte dat dit soort dingen gewoon blijven doorgaan.

Bel me niet register is al te zot voor woorden, als ze die omzeilen , dan maar boetes gaan uitdelen.

Prive leven hebben ze waarschijnlijk nooit van gehoord.
Ik ben er altijd snel vanaf, maar ken zat mensen die inderdaad geen nee durven verkopen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Om te voorkomen dat iemand die wordt overvallen door zo'n telefoontje en ja zegt, maar nee bedoelt, heeft ConsuWijzer op zijn website nieuwe hulpmiddelen geplaatst waardoor nu bijvoorbeeld ook een gesprek kan worden geoefend. Geluidsfragmenten helpen mensen te reageren op wat de verkoper zegt en de juiste antwoorden paraat te hebben.
Een gesprek oefenen, zoals 'nee zeggen' tegen Hyacinth Bucket 8)
http://www.youtube.com/watch?v=KSUY-3lh ... 68838855E5
41e minuut ca 52 sec.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ ciske,

Ik zie de dingen die ik beschreef anders genoeg om me heen gebeuren. Mensen laten alles vallen als zo'n kreng zich roert.

Boetes uitdelen doet de Opta ook wel, Maarja dan moeten mensen wel klachten indienen als het bel me niet omzeilt wordt. Ik zeg ook altijd dat ik een klacht ga indienen en wordt daarna meestal niet meer gebeld met een aanbieding voor het betreffende bedrijf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef:@ ciske,

Ik zie de dingen die ik beschreef anders genoeg om me heen gebeuren. Mensen laten alles vallen als zo'n kreng zich roert.

Boetes uitdelen doet de Opta ook wel, Maarja dan moeten mensen wel klachten indienen als het bel me niet omzeilt wordt. Ik zeg ook altijd dat ik een klacht ga indienen en wordt daarna meestal niet meer gebeld met een aanbieding voor het betreffende bedrijf.

Ik zie dat ook om mij heen Emmy , maar ik snap niet dat mensen geen nee durven zeggen.

Wat ik onbeschoft vind, is dat ze alsnog blijven bellen naar mensen, gewoon aso.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat begrijp ik ook niet. Ik zeg een keer netjes nee en als ze blijven drammen wordt het nog meer NEE en al helemaal geen ja.

Is het ook aso, maar ik maak het niet zo heel vaak mee tegenwoordig. Als ik dan erbij vertel dat ik een klacht indien en ze dreigen een boete te krijgen van de Opta dan ben ik er razendsnel vanaf, ze weten niet hoe snel zeemzoete ophangen.

En wat ook helpt natuurlijk. Niet overal het telefoonnummer invullen bij online enquêtes, acties enz. Veel mensen vergeten dan ook dat er toestemming gegevens tot bellen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door ciske »

Net op tv...hoe zeg je beleefd nee.....makkelijk zat..je hoeft niet netjes te blijven als je ongevraagd gebeld wordt.

MAXIEM

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hop

Heel erg bedankt dat je deze verwijzing naar produkten van Consuwijzer hier op dit Radarconsumentenforum hebt geplaatst. Vooral de interne verwijzingslinks zijn heel er interessant om te horen en te lezen. Ik kan ze aan eenieder aanraden!

Met collegiale groet, Maxiem.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door ciske »

MAXIEM schreef:hop

Heel erg bedankt dat je deze verwijzing naar produkten van Consuwijzer hier op dit Radarconsumentenforum hebt geplaatst. Vooral de interne verwijzingslinks zijn heel er interessant om te horen en te lezen. Ik kan ze aan eenieder aanraden!

Met collegiale groet, Maxiem.

Tja een link is goed, te veel linken dus weer niet :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door kuklos »

Simpele oplossing voor al die verkoopterreuracties. Als ze aan de deur aanbellen, deur dichtsmijten zonder iets te zeggen. Als ze bellen, ophangen zonder iets te zeggen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Consuwijzer en telefonische verkooptrucjes.

Ongelezen bericht door nevermind »

kuklos schreef:Simpele oplossing voor al die verkoopterreuracties. Als ze aan de deur aanbellen, deur dichtsmijten zonder iets te zeggen. Als ze bellen, ophangen zonder iets te zeggen.
Klopt, werkt perfect.
Aanvulling:
Mailtjes welke ik niet thuis ken brengen, deleten, sorry verwijderen.

Gesloten